ΔΕΙΤΕ ΤΑ LIVE

Ford: Αντηλιακά και αντισηπτικά βλάπτουν σοβαρά το αυτοκίνητο! (vid)

Ford: Αντηλιακά και αντισηπτικά βλάπτουν σοβαρά το αυτοκίνητο! (vid)

Ford: Αντηλιακά και αντισηπτικά βλάπτουν σοβαρά το αυτοκίνητο! (vid)

Οι χημικές ουσίες που περιέχονται σε αυτά, μπορεί να προκαλέσει πρόωρη φθορά στις εσωτερικές επιφάνειες του αυτοκινήτου.

Τα αντισηπτικά χεριών, καθώς και οι αντιηλιακές λοσιόν με υψηλό δείκτη προστασίας μπορεί να ωφελούν την υγεία μας, όχι όμως και τα αυτοκίνητά μας. Οι χημικές ουσίες που περιέχονται σε ορισμένα από τα προϊόντα αυτά μπορεί να προκαλούν αντιδράσεις με τις επιφάνειες, με αποτέλεσμα την πρόωρη φθορά τους, εκτός εάν προστατεύονται με ειδικές επενδύσεις.

Αυτή είναι μία πρόκληση την οποία αντιμετωπίζουν καθημερινά οι μηχανικοί της Ford, δοκιμάζοντας διαρκώς νέα προϊόντα πάνω στα υλικά που χρησιμοποιούνται στα οχήματά τους, υποστηρίζοντας παράλληλα την εξέλιξη ανθεκτικών επιστρώσεων οι οποίες διασφαλίζουν την ελκυστική εμφάνισή τους σε βάθος χρόνου.

Οι αντιηλιακές λοσιόν με υψηλό δείκτη προστασίας περιέχουν μεγαλύτερες ποσότητες οξειδίου του τιτανίου, το οποίο πιθανότατα αντιδρά με πλαστικές επιφάνειες και τα φυσικά έλαια που υπάρχουν σε δερμάτινες επενδύσεις, κυρίως στις υψηλές θερμοκρασίες. Το Διαιθυλοτολουαμίδιο, ή DEET, είναι το πιο συνηθισμένο ενεργό συστατικό των εντομοαπωθητικών.

Οι ομάδες της Ford στο Dunton της Μ. Βρετανίας και της Κολωνίας στη Γερμανία πραγματοποιούν δοκιμές σε θερμοκρασίες οι οποίες σε μερικές περιπτώσεις, αγγίζουν τους 74 βαθμούς Κελσίου, μία θερμοκρασία η οποία εύκολα μπορεί να αναπτυχθεί στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου σταθμευμένου στην παραλία εν μέσω καλοκαιριού. Σε άλλες δοκιμές, προσομοιώνουν την εκτεταμένη έκθεση στον ήλιο με «βομβαρδισμό» των υλικών σε υπεριώδη ακτινοβολία, η οποία αντιστοιχεί με την έκθεσή τους στο πιο φωτεινό μέρος του πλανήτη, επί 1.152 ώρες (48 ημέρες).

Επίσης, οι μηχανικοί της Ford δοκιμάζουν την αντοχή των πλαστικών σε χαμηλές θερμοκρασίες έως και τους -30 βαθμούς Κελσίου, κοντά δηλαδή στο όριο θραύσης τους, μέσω της επαναλαμβανόμενης αναπήδησης σε αυτες μιας ελαστικής μπάλας (δέκα φορές βαρύτερης από μία μπάλα ποδοσφαίρου), ώστε να διασφαλιστεί ότι το πλαστικό δε θα παρουσιάσει ρωγμές. 

Σύμφωνα με τα ευρήματα των δοκιμών, η χημική σύσταση των εξωτερικών στρωμάτων μπορεί κάλλιστα να αλλάξει με σκοπό την προστασία του εσωτερικού τμήματος των τμημάτων. Αυτό θα συμβάλλει στη διατήρηση της ελκυστικής εμφάνισης τους, αλλά και της αξίας μεταπώλησης του αυτοκινήτου καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής τους. Δοκιμές πραγματοποιούνται επίσης και σε αξεσουάρ που πωλούνται μέσω του Ford Customer Service Division, όπως σε καλύμματα χώρου αποσκευών και σε πλαστικά καλύμματα εσωτερικού. 

Τέλος, η αγορά των αντισηπτικών χεριών με τη μορφή τζελ, αφρού και υγρομάντηλων, πολλά από τα οποία περιέχουν αιθανόλη, αναμένεται να αυξηθεί κατά 60% στην Ευρώπη, με τζίρο από 371,92 εκατομμύρια δολάρια το 2018, σε 593,62 εκατομμύρια δολάρια μέχρι 2024. 

Δείτε το σχετικό video που δημοσίευσε η Ford: