ΔΕΙΤΕ ΤΑ LIVE

H Supra αποδίδει περισσότερους ίππους από όσους λέει η Toyota

H Supra αποδίδει περισσότερους ίππους από όσους λέει η Toyota

H Supra αποδίδει περισσότερους ίππους από όσους λέει η Toyota

Μια... επίσκεψη στο δυναμόμετρο, αποκαλύπτει ότι οι 340 ίπποι που ανακοινώνει η Toyota δεν είναι ακριβώς η ισχύς του αυτοκινήτου! 

Η νέα Toyota Supra είναι πλέον γεγονός, με το ιαπωνικό σπορ κουπέ να έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με τη BMW και να φοράει κινητήρα της τελευταίας. Ο εξακύλινδρος σε σειρά, τούρμπο βενζινοκινητήρας στα χαρτιά αποδίδει 340 ίππους όμως στην πραγματικότητα, είναι αρκετά ισχυρότερος. Επάνω στο δυναμόμετρο, σε εντελώς εργοστασιακή μορφή, το αυτοκίνητο έδειξε... 339 ίππους στους τροχούς. 

Κανένα πρόβλημα, θα σκεφτεί κανείς, όμως όταν ένας κατασκευαστής λέει 340 ίππους, δεν εννοεί στον τροχό, αλλά στο στρόφαλο. Από το στρόφαλο έως και τον τροχό, υπάρχουν απώλειες λόγω των τριβών και ένα αυτοκίνητο που αποδίδει 339 ίππους «ρόδα», πάει να πει ότι κυμαίνεται γύρω στους 400 ίππους ή και λίγο περισσότερο στο στρόφαλο, ανάλογα με τον άξονα που μεταδίδεται η κίνηση. 

Η τιμή της ροπής που έδειξε η Supra είναι 578 Nm και πάλι στους τροχούς. Ωστόσο όπως θα γνωρίζουν όσοι ασχολούνται με το χώρο του αυτοκινήτου, τα νούμερα που βλέπουμε στο δυναμόμετρο δεν αντικατοπτρίζουν πλήρως την κατάσταση. Τα αποτελέσματα μπορεί να αλλάζουν από τη μάρκα του δυναμόμετρου, υπάρχουν «αυστηρά» και «αισιόδοξα» όπως αποκαλούνται στο χώρο και άλλα, μετράνε με μεγαλύτερη ακρίβεια την απόδοση στο στρόφαλο ενώ άλλα, μετράνε ακριβέστερα την απόδοση στους τροχούς. 

Το dyno μας δίνει κυρίως μια πιο σωστή εικόνα της απόδοσης του αυτοκινήτου ως προς το εύρος απόδοσης, κοινώς του φάσματος. Οι καμπύλες στα διαγράμματα μας δείχνουν για πόσες στροφές ανά λεπτό το αυτοκίνητο κρατά υψηλά επίπεδα ισχύος και λοιπές λεπτομέρειες που μετρούν περισσότερο από την απόλυτη ισχύ. Μια τόσο μεγάλη απόκλιση από τα εργοστασιακά νούμερα όμως σημαίνει ότι η Supra είναι όντως αρκετά ισχυρότερη από ότι υποστηρίζει η Toyota και αποδεικτικό στοιχείο είναι οι μετρήσεις διάφορων περιοδικών του εξωτερικού που την έχουν πάρει για δοκιμή. Η ιαπωνική μάρκα ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 4,2 δευτερόλεπτα και πολλοί έχουν πετύχει την ολοκλήρωση της μέτρησης σε κάτω από 4 δευτερόλεπτα...