Σε δημοπρασία το πρώτο μοντέλο της Porsche! (pics)

Gazzetta team
Σε δημοπρασία το πρώτο μοντέλο της Porsche! (pics)
Η Type 64 αποτελεί το παλαιότερο όχημα της γερμανικής φίρμας, με πλούσια ιστορία που περιλαμβάνει από τον ιδρυτή της Porsche έως τον Αδόλφο Χίτλερ.

Το Pebble Beach Contest, το ετήσιο φιλανθρωπικό γκαλά το οποίο λαμβάνει χώρα στην Καλιφόρνια, φημίζεται για τις αγοραπωλησίες σπάνιων και ιστορικών αυτοκινήτων. Στη φετινή εκδήλωση ο οίκος δημοπρασιών RM Sotheby’s, αναμένεται να βγάλει στο σφυρί την Porsche Type 64 του Ferdinand Porsche. Το συγκεκριμένο μοντέλο κατασκευάστηκε το 1939 από τον ιδιοκτήτη της γερμανικής φίρμας, ο οποίος θέλησε να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο για τον αγώνα από το Βερολίνο έως την Ρώμη, μήκους 1.500 χιλιομέτρων, κατόπιν σχετικής εισήγησης του Αδόλφου Χίτλερ το 1938.

Εν τέλει ο συγκεκριμένος αγώνα δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ, καθώς λίγες εβδομάδες πριν την προγραμματισμένη εκκίνησή του, ξέσπασε ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος. Ωστόσο, ο Ferdinand Porsche κατασκεύασε τρία πρωτότυπα από αλουμίνιο, τα οποία βασίζονταν στο KdF-Wagen, με την ανάρτηση και τον κινητήρα (1,1 λτ. αερόψυκτος μπόξερ) απόδοσης 32 ίππων, να προέρχονται από το Volkswagen Typ 1.

Η καμπίνα των επιβατών ήταν ολίγον στριμωγμένη, ωστόσο η πρώτη Porsche μπορούσε να αναπτύξει μία τελική ταχύτητα της τάξης των 160 χλμ./ώρα. Λίγο μετά την ολοκλήρωση του πρώτου αυτοκινήτου, η Γερμανία εισέβαλε στην Πολωνία, ξεκίνησε ο πόλεμος, με αποτέλεσμα να μην πραγματοποιηθεί ποτέ ο αγώνας Βερολίνο - Ρώμη.

Το δεύτερο μοντέλο κατασκευάστηκε τον Δεκέμβριο του 1939 και τον Ιούνιο του 1940 ακολούθησε ένα τρίτο από το σασί της πρώτης Porsche Type 64, το οποίο είχε πάθει μεγάλες ζημιές σε τροχαίο ατύχημα. Αυτό το όχημα χρησιμοποίησαν οι Ferry και Ferdinand Porsche ως οικογενειακό αυτοκίνητο, καθώς και για δοκιμές, ενώ το 1946 τοποθέτησαν στο αμάξωμά του τα λογότυπα της Porsche.

Ένα χρόνο αργότερα, το μοντέλο Type 64 ανακαινίστηκε και το 1948 παρουσιάστηκε στη δημοσιότητα μαζί με την Porsche 356 Roadster No. 1. Η παρουσίαση έγινε στο Ίνσμπρουκ της Αυστρίας και το αυτοκίνητο άρεσε τόσο πολύ στον οδηγό του, Ότο Ματέ, ώστε το αγόρασε, συμμετείχε με αυτό σε μερικούς αγώνες και το κράτησε στην κατοχή έως τον θάνατό του, το 1995.

Το 1997 το τρίτο μοντέλο Type 64 πέρασε στον σπεσιαλίστα ανακατασκευών αυτοκινήτων Porsche, Thomas Gruber και πλέον βγαίνει στο σφυρί στα μέσα Αυγούστου από τον οίκο δημοπρασιών RM Sotheby’s στο Μόντερεϊ της Καλιφόρνια. Mάλιστα, το ενδιαφέρον των φίλων των κλασικών αυτοκινήτων είναι μεγάλο, επειδή πρόκειται για ένα σπάνιο αυτοκίνητο με την τιμή του να αναμένεται να ξεπεράσει τα 20 εκατομμύρια δολάρια!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!