Nόμος του Ιταλικού κράτους οι ασφαλείς για μοτοσυκλετιστές μπαριέρες (vid)

Nόμος του Ιταλικού κράτους οι ασφαλείς για μοτοσυκλετιστές μπαριέρες (vid)
Το είπε και το έκανε η Ιταλική κυβέρνηση. Είχε προαναγγείλει την δημιουργία τμημάτων οδών με μπαριέρες ασφαλείας που να λαμβάνουν υπόψη τους τους αναβάτες δικύκλων. Μια πρωτοβουλία που πρέπει να έρθει και στη χώρα μας.

Στην Ιταλία, μετά από χρόνια προτάσεων, η κυβέρνηση ψήφισε τον σχετικό νόμο που προβλέπει πως σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας (σταδιακά)θα τοποθετηθούν μπαριέρες ασφαλείας για τους μοτοσυκλετιστές. Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που κατατέθηκε από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Ντανίλο Τονιτέλι και τον Γραμματέα Μικέλε Ντελ Όρκο, εξ αιτίας της καμπάνιας #salvamotociclisti (δηλαδή σώστε τους μοτοσυκλετιστές).

Η σχετική νομοθεσία εγκρίθηκε, ψηφίστηκε και τίθεται σύντομα σε εφαρμογή. Αυτή προβλέπει πως τέτοιες μπαριέρες θα πρέπει να εγκατασταθούν υποχρεωτικά σε όλες τις στροφές με ακτίνα καμπυλότητας μικρότερης των 250 μέτρων. Αφορά κάθε νέο δρόμο που πρόκειται να κατασκευαστεί, προσαρμογή υπαρχόντων δρόμων σε σημεία που περιλαμβάνουν αλλαγές κατεύθυνσης και προβλέπει επίσης την ανανέωση των μπαριέρων σε δρόμους όπου, ακόμη κι αν δεν υπάγονται στην παραπάνω τεχνική περιγραφή (δηλαδή στροφή με τη συγκεκριμένη καμπυλότητα), έχουν σημειωθεί τουλάχιστον 5 ατυχήματα με τραυματισμό ή θάνατο δικυκλιστή από μπαριέρα τα τελευταία 3 χρόνια.

Η Ιταλία είναι η χώρα με τα περισσότερα δίκυκλα σε κυκλοφορία σε όλη την Ευρώπη και το παράδειγμά της ελπίζουμε να αφυπνίσει τις αρχές και άλλων χωρών, μεταξύ αυτών και της Ελλάδας που διαθέτει πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα “προστατευμένα” από μπαριέρες-λαιμητόμους.

Το πρόβλημα με την υπάρχουσα υποδομή είναι πως έχει σχεδιαστεί για να αποτρέπει στα οχήματα που εμπλέκονται σε ατύχημα να φεύγουν εκτός δρόμου, ωστόσο στην ιδιαίτερη περίπτωση του δικύκλου ο αναβάτης (αλλά και η μηχανή του) χωρούν να περάσουν ή να σφηνώσουν από κάτω, δημιουργώντας έτσι δύο προβλήματα. Αφενός δεν επιτελούν το έργο για το οποίο υποτίθεται πως σχεδιάστηκαν, μα πιο σοβαρός και απειλητικός είναι ο κίνδυνος να χτυπήσει ο αναβάτης στις κάθετες δοκούς που στηρίζουν τις μπαριέρες και οι οποίες λειτουργούν ως τεράστιες λεπίδες μπροστά σε ένα ανθρώπινο σώμα που σέρνεται με ταχύτητα κατά πάνω τους.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!