VW: Με 3D εκτυπωτή θα τυπώνονται εξαρτήματα των μοντέλων της!

Gazzetta team
VW: Με 3D εκτυπωτή θα τυπώνονται εξαρτήματα των μοντέλων της!
Ο τρισδιάστατος εκτυπωτής είναι της HP και ακούει στο όνομα «Metal-Jet», ενώ είναι ήδη διαθέσιμος προς πώληση στις Η.Π.Α.

Την είσοδό της στην παραγωγική βιομηχανία ετοιμάζει η HP, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής προσωπικών υπολογιστών κι εκτυπωτών παρουσιάζοντάς έναν τρισδιάστατο (3D) εκτυπωτή ικανό να εκτυπώσει μεταλλικά εξαρτήματα. Ο Metal Jet της HP, θα είναι από την εβδομάδα αυτή διαθέσιμος προς πώληση στο Σικάγο και ήδη έχει κερδίσει τις εντυπώσεις με αρκετούς ενδιαφερόμενους.

Ένας εξ αυτών η εταιρεία GKN Plc, η οποία χρησιμοποιεί τους εκτυπωτές στα εργοστάσια της για να παράγει εξαρτήματα αυτοκινήτων για εταιρείες όπως η Volkswagen. Να σημειωθεί ότι η εταιρεία κατασκευάζει περισσότερα από 3 δισεκατομμύρια εξαρτήματα ετησίως και με τον νέο εκτυπωτή ελπίζει ότι η παραγωγή της θα αυξηθεί μέσα στο επόμενο έτος.

«Βρισκόμαστε στη μέση μιας ψηφιακής βιομηχανικής επανάστασης που θα ανασχηματίσει τη μεταποιητική βιομηχανία των 12 τρισεκατομμυρίων δολαρίων», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της HP, Ντίον Βέισλερ. «Η HP ηγείται αυτού του μετασχηματισμού πρωτοπορώντας στην τρισδιάστατη μαζική παραγωγή πλαστικών εξαρτημάτων η οποία μπορεί να διπλασιαστεί με τον HP Metal Jet».

Ο νέος εκτυπωτής μεταλλικών εξαρτημάτων ανοίγει νέες ευκαιρίες στους τομείς της αυτοκινητοβιομηχανίας, της παραγωγής αλλά και του ιατρικού εξοπλισμού, ειδικά αφού ο κατασκευαστής μεταλλικών εξαρτημάτων Parmatech Corp. έχει επίσης υπογράψει συμβόλαιο συνεργασίας. Παρότι η παραγωγή μεταλλικών αντικειμένων από 3D εκτυπωτή δεν είναι καινούργια, ο Metal Jet της HP έχει μια μεγάλη διαφορά: μπορεί να παράγει πολύ περισσότερα εξαρτήματα με σημαντικά χαμηλότερο κόστος από τους υπάρχοντες αντίστοιχους εκτυπωτές.

Η τεχνολογία του HP Metal Jet επιτρέπει στους κατασκευαστές να παράγουν εξαρτήματα χωρίς να χρειαστεί πρώτα να κατασκευάσουν τα εργοστασιακά εργαλεία που παραδοσιακά χρειάζονταν, σύμφωνα με τον Μάρτιν Γκέντε, επικεφαλής σχεδιασμού και ανάπτυξης τεχνολογίας για το εμπορικό σήμα Volkswagen. «Με τη μείωση του χρόνου παραγωγής εξαρτημάτων επιτυγχάνουμε έναν υψηλότερο όγκο μαζικής παραγωγής και μάλιστα ταχύτερα».

Ο πρόεδρος του τμήματος τρισδιάστατης εκτύωπσης της HP, Στέφεν Νίγκρο ήταν ωστόσο πιο επιφυλακτικός αναφέροντας ότι θα χρειαστούν πέντε με 10 χρόνια έως ότου το συγκεκριμένο τμήμα επιτύχει ένα σημαντικό μερίδιο των πωλήσεων της HP, οι οποίες ξεπέρασαν τα 50 δις. δολάρια πέρυσι. Ο λόγος που στάθηκε επιφυλακτικός ήταν ότι βρίκσεται ακόμα σε πρώιμο στάδιο στην παραγωγή της Volkswagen και η χρήση του προορίζεται αρχικά για ειδικά τμήματα και ορισμένα μοντέλα κι όχι για τα οχήματα με τις υψηλότερες πωλήσεις.

Η Volkswagen με συνεργάτη την GKN θα χρησιμοποιήσει αρχικά τους εκτυπωτές για την παραγωγή προσαρμοσμένων δακτυλίων και πινακίδων αυτοκινήτου που μπορούν να τοποθετήσουν οι οδηγοί στο καπό του πορτμπαγκάζ ή στην πόρτα. Η επόμενη γενιά αυτοκινήτων της Volkswagen θα χρησιμοποιήσει τυπωμένα κάτοπτρα καθρεφτών και κουμπιά ή λεβιέδες αλλαγής ταχυτήτων ενώ θα συνεχίσει να αξιολογεί και άλλες πιθανές ευκαιρίες εκτύπωσης εξαρτημάτων τέτοιου τύπου.

Στο μέλλον ωστόσο θα εξετάσουν την περίπτωση χρήσης του εκτυπωτή σε περισσότερα ειδικά μέρη για αυτοκίνητα που καταγράφουν όγκο πωλήσεων από 50.000 έως μισό εκατομμύριο, όπως ανέφεραν στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας. Αυτό υπογραμμίζει την πρόκληση να γίνει ο εκτυπωτής Metal Jet πανταχού παρόν: «Χρειαζόμασταν να βρούμε μια τεχνολογία ένα όραμα που δεν είναι αναγκαίο για το σήμερα -για μεγάλους όγκους παραγωγής οι σημερινές μέθοδοι αποδεικνύονται πιο οικονομικοί από την τρισδιάστατη εκτύπωση- αλλά για το αύριο.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!