Πώς νιώθεις, όταν φτιάχνεις μια ζωή αυτοκίνητα! (pics & vid)

Gazzetta team
Πώς νιώθεις, όταν φτιάχνεις μια ζωή αυτοκίνητα! (pics & vid)
Δύο υπάλληλοι στο εργοστάσιο της Seat στο Μαρτορέλ αναλογίζονται πώς άλλαξε η κατασκευή των αυτοκινήτων μέσα στα 25 χρόνια εργασίας τους.

Πολλοί θα ζήλευαν τους Χουάν Πέρεθ και Βίκτορ Μανουέλ Ντίαθ, οι οποίοι εργάζονται εδώ και 25 χρόνια στο εργοστάσιο της Seat στο Μαρτορέλ. Πρώτα από όλα έχουν δουλειά κάτι που στην χώρα μας είναι πολυτέλεια τώρα πια! Δεύτερον έχουν την ίδια δουλειά για το μισό της ζωής τους και περισσότερο και τρίτον μπορούν να υπερηφανεύονται πως έχουν περάσει από τα χέρια τους, σχεδόν 10 εκατομμύρια αυτοκίνητα.

Τόσα έχουν κατασκευαστεί στο εργοστάσιο της Μαρτορέλ από τότε που ξεκίνησε για πρώτη φορά τις εργασίες τους και οι αναμνήσεις είναι για τους δύο Ισπανούς συγκινητικές αλλά και άξιες ιστορικής αναφοράς. «Ήμουν 18 ετών όταν πάτησα για πρώτη φορά το πόδι μου στο Μαρτορέλ», εξηγεί ο Χουάν Πέρεθ, «Ήταν όλα τόσο καινούρια και μας ενημέρωσαν πως ήταν το πιο σύγχρονο εργοστάσιο στην Ευρώπη. Ήταν πεντακάθαρο και έμοιαζε με ιατρικό εργαστήριο».

Ο Βίκτορ Μανουέλ Ντίαθ ήταν 20 ετών όταν ξεκίνησε να δουλεύει στο εργοστάσιο την ίδια εποχή και του είχε φανεί τεράστιο. Ήταν το 1993 και τα 400.000 τετρ. μέτρα του εργοστασίου ήταν ένα διόλου ευκαταφρόνητο μέγεθος. Έπειτα από 25 χρόνια οι εγκαταστάσεις καλύπτουν την έκταση 400 ποδοσφαιρικών γηπέδων και έχουν φτάσει τα 2.800.000 τ.μ.

Τότε στο εργοστάσιο της Μαρτορέλ χρειάζονταν περίπου 60 ώρες για να ολοκληρωθεί η κατασκευή ενός νέου αυτοκινήτου, όπως το Ibiza και το Cordoba τα οποία ήταν τα πρώτα αυτοκίνητα που βγήκαν από το εργοστάσιο του Μαρτορέλ. Σήμερα ο χρόνος αυτός έχει μειωθεί δραματικά και απαιτούνται 16 ώρες για ένα νέο αυτοκίνητο να ολοκληρώσει το πέρασμά του από την γραμμή παραγωγής.

Στα 25 αυτά χρόνια συνολικά έχουν κατασκευαστεί 39 διαφορετικά μοντέλα και στις αρχές της δεκαετίας του 90 οι Πέρεθ και Ντίαθ μπορεί να περπατούσαν και 10 χλμ. κάθε ημέρα για να ολοκληρώσουν τις εργασίες τους. Σήμερα όμως τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά. 125 αυτόματα μηχανήματα μετακινούν 23.800 εξαρτήματα καθημερινά και ακολουθούν συγκεκριμένες πορείες, αποτελώντας ιδανικούς βοηθούς για κάθε εξειδικευμένο εργάτη.

Ο Ντίαθ θυμάται πως για να εργαστεί κανείς σε ένα αυτοκίνητο χρειαζόταν να τοποθετήσει ειδικά σκαμνιά ώστε να φτάνει στο απαραίτητο ύψος και να κάνει όσα του επέτρεπε η θέση του. 25 χρόνια μετά οι ειδικές καρέκλες επιτρέπουν στους εργαζόμενους να δουλεύουν καθιστοί με όλα τα απαραίτητα εργαλεία σε απόσταση ενός απλωμένου χεριού. Συνεπικουρούμενοι από τα ρομπότ και τα μηχανήματα που ελέγχουν την πορεία της κατασκευής μπορούν να αποδίδουν περί τα 2.300 αυτοκίνητα σε ημερήσια βάση, τοποθετώντας το στατιστικό δείκτη της κατασκευής στο ένα αυτοκίνητο κάθε 40 δευτερόλεπτα.

Όλες αυτές οι αλλαγές πάντως, δεν έχουν αλλάξει την αγάπη των δύο υπαλλήλων για το εργοστάσιο του Μαρτορέλ, το οποίο είναι το δεύτερο σπίτι τους. «Εδώ γνώρισα τη γυναίκα μου και έχω κάνει τους φίλους μου», αναφέρει συγκινημένος ο Χουάν Πέρεθ «Δεν θα μπορούσα ποτέ να φανταστώ τότε πως αυτή η έκταση θα έφτανε στο σημείο να διαθέτει 10.5 χλμ. εσωτερικής σιδηροδρομικής γραμμής και 51 λεωφορειακές γραμμές για να εξυπηρετούνται πλέον όλες οι εργασίες».

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!