Τρία αυτοκίνητα με ονοματεπώνυμο! (pics & vid)

Gazzetta team
Τρία αυτοκίνητα με ονοματεπώνυμο! (pics & vid)
H McLaren Senna προστέθηκε στα λίγα αυτοκίνητα που έχουν υπάρξει στην ιστορία στα οποία μπορείς να… βγάλεις ταυτότητα.

Εκατοντάδες είναι οι αναφορές στο όνομα του Ayrton Senna την τελευταία εβδομάδα και όχι αδίκως, καθώς η McLaren προκειμένου να τιμήσει έναν από τους μεγαλύτερους πιλότους στην ιστορία της Formula 1, έδωσε το όνομά του στο πιο ισχυρό μοντέλο της μέχρι σήμερα. Αυτό δεν είναι κάτι σύνηθες πιστέψτε μας! Ακόμη και σε μια βιομηχανία όπου το 80% των εταιρειών που δραστηριοποιούνται, έχουν ονομαστεί από τους ιδρυτές τους, τα μοντέλα με... ονοματεπώνυμο παραμένουν λίγα.

Και δε μιλάμε για ειδικές εκδόσεις αφιερωμένες σε κάποιους ανθρώπους που έχουν συνδέσει το όνομά τους με κάποια εταιρεία. Ούτε αναφερόμαστε σε βελτιωτικούς ή σχεδιαστικούς οίκους που χαρίζουν το όνομα τους για να ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό. Εκεί οι περιπτώσεις είναι σαφώς περισσότερες καθώς ο Πινινφαρίνα έχει δανείσει το όνομά του σε δεκάδες μοντέλα, δημιουργώντας στην ουσία μια ξεχωριστή φίρμα, όπως το ίδιο ισχύει και με τον Κάρολ Σέλμπι για παράδειγμα.

Μοντέλα όμως που έχουν περάσει στην παραγωγή, έστω και των 500 κομματιών όπως η McLaren Senna, που να έχουν ονομαστεί από συγκεκριμένα πρόσωπα είναι απλώς... λίγα.

Ferrari Dino

Διασημότερο όλων είναι ασφαλώς η Ferrari Dino. O Αλφρέντο (ή Αλφρεντίνο) Φερράρι ήταν ο πρωτότοκος γιος του Έντσο, ο οποίος πέθανε το 1956 σε ηλικία 24 ετών από μια ασθένεια στους μυς. Από μικρή ηλικία και έχοντας μεγαλώσει σε ένα περιβάλλον αγώνων, ο Ντίνο είχε ξεκινήσει να σχεδιάζει έναν V6 κινητήρα. Η κατασκευή του προχώρησε μετά το θάνατό του και ο Έντσο αποφάσισε πως όποιο αυτοκίνητο τον χρησιμοποιούσε θα ονομαζόταν Dino. Σήμερα η Ferrari Dino είναι ένα κλασσικό συλλεκτικό αυτοκίνητο με μέση τιμή ανά τις δημοπρασίες σε όλον τον κόσμο περί τις 350.000 Ευρώ.

Ford Edsel

Το… άγνωστο Ford Edsel θα μπορούσε να πει σε αφιέρωμα για τα μεγαλύτερα fails της αυτοκίνησης. Επίσης συνοδεύεται από μια ενδιαφέρουσα ιστορία με πολλές ερμηνείες για το τι πήγε λάθος. Μπήκε στην παραγωγή το 1958 και βγήκε άρον άρον από αυτήν δύο χρόνια αργότερα με την Ford να έχει δαπανήσει 250 εκατομμύρια δολάρια για την προώθησή του και την κατασκευή του. Ο στόχος ήταν το μοντέλο να προσελκύσει το κοινό που εκείνη την εποχή εμπιστευόταν τα αυτοκίνητα της Chrysler και της General Motors στην αμερικανική αγορά και από την Ford έλεγαν πως ήταν το αυτοκίνητο του μέλλοντος. Όχι άδικα καθώς ενσωμάτωνε τεχνολογία αρκούντως εντυπωσιακή για τα τέλη της δεκαετίας του 50. Ωστόσο για τους καταναλωτές ήταν άσχημο και ίσως πολύπλοκο και στην Αμερική το όνομα Edsel συνδυάστηκε με την αποτυχία για τα επόμενα χρόνια. Το όνομα αυτό προήλθε από τον γιο του Χένρι Φορντ, Έντσελ. Ο Έντσελ ήταν ο μοναδικός, επισήμως αναγνωρισμένος γιος του Χενρι Φορντ και είχε αναλάβει τα ηνία της εταιρείας από το 1919 μέχρι και το θάνατό του το 1943. Παντρεύτηκε την Έλενορ και μαζί έφεραν στον κόσμο τον Χενρι Φορντ, τον δεύτερο, ο οποίος μάλιστα την εποχή που το Edsel σχεδιαζόταν, ήταν πρόεδρος της εταιρείας και είχε αντιρρήσεις στο να πάρει το συγκεκριμένο μοντέλο το όνομα του πατέρα του. Η Ford θέλοντας να κάνει ό,τι καλύτερο στο σχεδιασμό του μοντέλου ταλαιπωρήθηκε αρκετά με την εύρεση του ονόματος. Προσέλαβε επαγγελματίες διαφημιστές, έκανε ακόμη και γκάλοπ στο κοινό και τελικά λέγεται πως εκείνη που βοήθησε στη… βάφτιση ήταν η μοντέρνα ποιήτρια της εποχής, Μαριάν Μουρ.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε μια από τις... μεγαλειώδεις διαφημίσεις του Ford Edsel εκείνη την εποχή.

McLaren Senna

Για την McLaren Senna φυσικά δεν υπάρχουν ιστορικά στοιχεία. Το μέλλον της ανήκει και το γεγονός πως ο Άιρτον Σένα γίνεται ο πρώτος πιλότος της Formula 1, που τιμάται με αυτόν τον τρόπο είναι ενδεικτικό του θρύλου που συνοδεύει πια, το όνομά του. Για τον“μύθο” Φάντζιο, τον “μετρ” Προστ και τον αξεπέραστο Σουμάχερ είναι βέβαιο πως η ιστορία έχει και θα έχει να πει πολλά, ωστόσο πλέον ο Άιρτον Σένα έχει ένα σημειολογικό πλεονέκτημα...

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!