Το άλμα την ευθεία του Μugello τρομάζει ακόμα και τους εξωγήινους (vid)

Το άλμα την ευθεία του Μugello τρομάζει ακόμα και τους εξωγήινους (vid)
Οι εξωγήινοι οδηγοί του MotoGP προβληματίζονται για το Mugello καθώς διαθέτει τη δεύτερη μεγαλύτερη ευθεία που εκεί γράφεται η μεγαλύτερη τελική ταχύτητα του πρωταθλήματος και αποτελεί πρόβλημα ένα μικρό σκαλοπάτι, που με 350 χλμ./ώρα μετατρέπεται σε άλμα!

Η περίφημη ευθεία της πίστας με μήκος 1,141 μέτρα, έχει μια υψομετρική ανωμαλία που συμπίπτει με το σημείο που πρέπει να πέσουν στα φρένα. Όταν μιλάμε για φρένα, μιλάμε για επιβράδυνση από τα 350 στα 90 χλμ./ώρα μέσα σε 300 μέτρα, για να μπουν στη San Donato, τη σφικτή πρώτη στροφή της πίστας.

Κάποιες φορές αυτή η αστάθεια μπορεί να ισοδυναμεί με τρομακτικό ατύχημα. Η πτώση του Μάρκεθ στα φρένα της ευθείας το 2013 με πάνω από 320 km/h δεν ήταν αρκετή, το βίντεο με την πτώση του Μικέλε Πίρο στις δοκιμές του αγώνα πέρυσι είναι αρκετή για μας παγώσει το αίμα.

Το ατύχημα του Μάρκεθ οδήγησε σε τροποποίηση της αμμοπαγίδας, καθώς ο τοίχος μεταφέρθηκε λίγο πιο έξω για να βρεθεί όσος χώρος ασφαλείας μπορεί να βρεθεί, μα προφανώς αυτό δε συνιστά λύση.

Τώρα λοιπόν το θέμα επανήλθε στα στόματα των κορυφαίων οδηγών της κατηγορίας, οι οποίοι πλέον αναρωτιούνται αν θα μπορούσε να “ισιώσει” λίγο αυτή η υψομετρική διαφορά για να εξαλειφθεί ο κίνδυνος.

O Μαρκ Μάρκεθ αναφέρει σχετικά “Από το 2013 στο 2014 αλλάξαμε τον τοίχο γιατί ήταν πολύ κοντά εκεί και μιλούσαμε πως πρέπει κάτι να γίνει διαφορετικά με το ανεβοκατέβασμα. Γιατί έχεις την ανηφόρα και μετά αρχίζει τον κατήφορο ακριβώς εκεί που φρενάρουμε και οι μοτοσυκλέτες τρέμουν εκεί. Το σκεφτόμασταν και το συζητούσαμε, αλλά γνωρίζουμε πως κάθε χρόνο οι μοτοσυκλέτες μας είναι πιο γρήγορες και για μένα πρέπει στο μέλλον κάτι να γίνει. Πρέπει να το κάνουμε πιο επίπεδο, γιατί θα είναι ασφαλέστερο και το θέαμα δε θα επηρεαστεί.” ενώ ο Ντοβιτσιόζο συμπληρώνει «Είναι ένα ωραίο κομμάτι της πίστας, αλλά είμαστε στο όριο. Επίσης εξαρτάται πολύ από τους κανονισμούς, γιατί με τα αεροδυναμικά φτερά άλλαξε πολύ ο τρόπος που περνάμε αυτό το κομμάτι και η αντίδραση της μοτοσυκλέτας εκεί. Νομίζω πως είμαστε ακόμη εντάξει, αλλά βρισκόμαστε πραγματικά στο όριο.»

Για το συγκεκριμένο θέμα ρωτήθηκε και ο Ρόσι που ήταν αήττητος στο Mugello από το 2002 ως το 2008: «Το Mugello είναι μια φανταστική πίστα, όταν οδηγείς εκεί το συναίσθημα είναι σπουδαίο, αλλά επίσης είναι παλιάς σχολής, έτσι σε κάποια σημεία είναι επικίνδυνη γιατί είμαστε πια πολύ γρήγοροι, χωρίς πολύ χώρο τριγύρω και τα φρένα για την πρώτη στροφή είναι όντως οριακά. Όταν φτάνεις εκεί με 340 και 350 km/h το ‘άλμα’ είναι επικίνδυνο, έτσι πρέπει είτε να προσεγγίζουμε εκεί πιο σιγά. Ίσως πάλι πρέπει να τροποποιήσουμε την ευθεία λιγάκι, αν και νομίζω πως δε θα είναι και πολύ εύκολο.»

Πηγή : Bikeit.gr

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!