H FIA κατέσχεσε τα τιμόνια των μονοθεσίων της Renault

Gazzetta team
H FIA κατέσχεσε τα τιμόνια των μονοθεσίων της Renault
Η FIA κατάσχεσε μετά το Γκραν Πρι Ιαπωνίας τα τιμόνια των μονοθεσίων της Renault μετά από καταγγελία της Racing Point για χρήση ενός παράνομου συστήματος για τα φρένα από τους Γάλλους!

Επεσε η ομάδα της Formula 1 της Renault θύμα σκευωρίας ή χρησιμοποίησε αθέμιτα μέσα απέναντι στον ανταγωνισμό; Η Racing Point κατέθεσε στη Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου FIA έναν φάκελο δώδεκα σελίδων, όπου κατηγορεί με αναλυτικά στοιχεία τη Renault για χρήση παράνομων συστημάτων, προκειμένου να αποκτήσει αγωνιστικό πλεονέκτημα στο πρωτάθλημα της Formula 1. Μάλιστα, τα στοιχεία είναι τόσο εμπιστευτικά, ώστε κυκλοφορεί η φήμη, ότι προέρχονται από πρώην εργαζόμενο της ομάδας της Renault. Πάντως, ο διευθυντής του γαλλικού τιμ, Σερίλ Αμπιτεμπούλ αρνείται τις κατηγορίες και δείχνει έτοιμος να παλέψει, για να τις καταρρίψει λέγοντας ότι «θα αμυνθούμε με όλα τα μέσα ενάντια στις κατηγορίες».

Στο…«κάρφωμά» της εγκαλεί η Racin Point τους Γάλλους, ότι χρησιμοποίησαν στα μονοθέσιά τους ένα παράνομο σύστημα αυτόματης κατανομής της πίεσης των φρένων μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα. Η FIA έκανε αρχικά αποδεκτή την καταγγελία αφού εξέτασε τη δωδεκασέλιδη καταγγελία και μετά το Γκραν Πρι Ιαπωνίας κατάσχεσε διάφορα μέρη των μονοθεσίων της Renault, μεταξύ των οποίων και τα τιμόνια τους, ενώ τα μετέφερε ακολούθως στην Ευρώπη για εξονυχιστικό έλεγχο.

Περί τίνος πρόκειται όμως; Κανονικά πρέπει να ρυθμίζουν οι ίδιοι οι οδηγοί την κατανομή της πίεσης των φρένων μεταξύ μπροστινού και πίσω άξονα ανάλογα με τη χάραξη και τον τύπο της στροφής, αλλά και τη φθορά των ελαστικών του αυτοκινήτου τους. Σύμφωνα με τις κατηγορίες, τη συγκεκριμένη λειτουργία είχε αναλάβει στα μονοθέσια της Renault ένα παράνομο σύστημα, που άλλαζε αυτόματα την πίεση των φρένων με ακρίβεια και ταχύτητα, απαλλάσσοντας έτσι τους πιλότους από αυτό το βάρος και προφυλάσσοντάς τους από πιθανά λάθη.

Οι ειδικοί της FIA αναμένεται να καταλήξουν σύντομα σε συμπεράσματα και εφόσον αποδειχθεί στο πόρισμά τους, ότι όντως παραβίαζε η Renault τους κανονισμούς, τότε κινδυνεύει με αφαίρεση των βαθμών της στο Γκραν Πρι Ιαπωνίας, όπου ο Ρικιάρντο τερμάτισε έκτος και ο Χούλκενμπεργκ δέκατος. Με άλλα λόγια, η βαθμολογία του αγώνα στη Σουζούκα τελεί προς το παρόν υπό αίρεση και μέχρι να αποφανθεί οριστικά η FIA για τη συγκεκριμένη περίπτωση.

Τα πράγματα μπορεί να γίνουν ωστόσο πολύ χειρότερα για τη γαλλική ομάδα, αν κρίνει η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου, ότι η Renault χρησιμοποιούσε αυτό το σύστημα και εξαπατούσε τους ανταγωνιστές της από την αρχή της εφετινής σεζόν. Τότε θα της αφαιρεθούν όλοι οι 77 βαθμοί, που έχει συγκεντρώσει μέχρι τώρα και την έχουν φέρει στην πέμπτη θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών, ενώ θα κληθεί να πληρώσει και ένα πολύ υψηλό πρόστιμο. Πολύ μεγαλύτερο θα είναι πάντως το πλήγμα, που θα υποστεί το κύρος της μάρκας στη δημοσιότητα, καθώς θα πρόκειται για ένα σκάνδαλο ολκής, το οποίο ενδέχεται να έχει αρνητικές επιπτώσεις και στις πωλήσεις των αυτοκινήτων της.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!