Tι αλλάζει για τους οδηγούς με τις κατατακτήριες δοκιμές την Κυριακή

Gazzetta team
Tι αλλάζει για τους οδηγούς με τις κατατακτήριες δοκιμές την Κυριακή
Η διεξαγωγή των κατατακτήριων δοκιμών λίγες ώρες πριν τον αγώνα στη Σουζούκα υποχρεώνει τους οδηγούς, να είναι πολύ προσεκτικοί, για να αποφύγουν οποιαδήποτε ζημιά στο μονοθέσιό τους.

Τελευταία φορά, που αναβλήθηκαν στη Formula 1 οι κατατακτήριες δοκιμές για την Κυριακή του αγώνα, ήταν τον Απρίλιο του 2015 στο Όστιν του Τέξας. Οι περισσότεροι σημερινοί οδηγοί έχουν λοιπόν βιώσει την εμπειρία της διπλής πίεσης κατά την ημέρα του Γκραν Πρι, οπότε νιώθουν αρκετά χαλαροί. Ωστόσο για τους Γκασλί, Λεκλέρ, Άλμπον, Μάγκνουσεν, Νόρις, Στρολ, Τζιοβινάτσι και Ράσελ είναι η πρώτη τους φορά, σε αντίθεση με τον Κούμπιτσα, ο οποίος έχει ζήσει παρόμοιες καταστάσεις με την αναβολή των κατατακτήριων δοκιμών την Κυριακή τρεις φορές, δηλαδή το 2004 και το 2010 στην Ιαπωνία και το 2013 στην Αυστραλία.

Όλοι οι οδηγοί γνωρίζουν, ότι οι τέσσερις ώρες που μεσολαβούν μεταξύ των κατατακτήριων δοκιμών και του αγώνα, μπορεί να αποδειχθούν πολύ λίγες, αν εμπλακούν σε κάποιο ατύχημα ή βγουν από την πίστα και προκαλέσουν ζημιά στο μονοθέσιό τους. Ετσι αναμένεται, ότι θα είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί –κυρίως στο Q1-, ταυτόχρονα όμως θα πρέπει να πιάσουν και τον απαιτούμενο γρήγορο χρόνο, για να προκριθούν και να παλέψουν για μία καλή θέση εκκίνησης.

Υπάρχει ωστόσο και ένα συν σε σχέση με το κανονικό πρόγραμμα, όπου πραγματοποιούνται οι κατατακτήριες δοκιμές το Σάββατο και μεσολαβεί συνήθως περίπου ένα εικοσιτετράωρο μέχρι τον αγώνα. Οι οδηγοί ξεκινούν στον αγώνα με τις ρυθμίσεις του Σαββάτου, αν και συχνά έχουν αλλάξει ριζικά οι καιρικές συνθήκες, ενώ εφέτος θα γνωρίζουν στη Σουζούκα, ότι ο καιρός θα είναι ίδιος στις δοκιμές, αλλά και στον αγώνα λόγω της μικρής χρονικής διαφοράς μεταξύ τους.

Ένα μεγάλο ερωτηματικό αποτελεί βεβαίως η κατάσταση της πίστας και πόσο θα έχει επηρεαστεί από τη βροχή, ενώ οι οδηγοί θα πρέπει να βρουν γρήγορα το παράθυρο σωστής λειτουργίας των ελαστικών τους.

Oυσιαστικά, ο καθαρός διαθέσιμος χρόνος για τους οδηγούς ανάμεσα στις δοκιμές και στον αγώνα είναι γύρω στις τρεις ώρες, με το τελευταίο –ελαφρύ- γεύμα τους να προβλέπεται περίπου μιάμιση ώρα πριν τη διαδικασία εκκίνησης του Γκραν Πρι. Οι πιλότοι καλούνται επίσης να προσαρμοστούν και πνευματικά στα νέα δεδομένα. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Σαρλ Λεκλέρ, «θα είναι σίγουρα λίγο διαφορετικά, όμως προσπαθούμε να κάνουμε πάντα την ίδια ψυχολογική προετοιμασία, πριν μπούμε στο αυτοκίνητο. Εγώ έχω τη δική μου διαδικασία και προσπαθώ να οδηγήσω με την ίδια πνευματική προσέγγιση, όπως θα γίνει και την Κυριακή το πρωί».

Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν οδηγοί, όπως π.χ. ο Γκροσιάν, που θα ήθελαν να εφαρμοστεί το αναθεωρημένο πρόγραμμα του εφετινού Γκραν Πρι Ιαπωνίας σε όλους τους αγώνες του πρωταθλήματος της Formula 1. Σε αυτούς ανήκει και ο Χάμιλτον, που δήλωσε χαρακτηριστικά: «Θα χαιρόμουν, να το κάναμε αυτό παντού. Αυτό θα μας γλίτωνε πολλές Πέμπτες. Είμαι σίγουρα υπέρ της συντόμευσης των αγωνιστικών Σαββατοκύριακων». Ο Βρετανός βλέπει ως πρόκληση την οδήγηση δύο φορές την ίδια ημέρα και εξήγησε, ότι «κανονικά έχουμε χρόνο να ξεκουραστούμε μετά τις κατατακτήριες δοκιμές και να προετοιμαστούμε για την επόμενη ημέρα, τώρα είναι διαφορετικά. Μου αρέσει αυτό».

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!