Θα αντέχουν όλον τον αγώνα τα νέα ελαστικά της Fοrmula 1;

Θα αντέχουν όλον τον αγώνα τα νέα ελαστικά της Fοrmula 1;

Θα αντέχουν όλον τον αγώνα τα νέα ελαστικά της Fοrmula 1;

Ελαστικά, που δεν θα φθείρονται τόσο γρήγορα όπως τα σημερινά, σκέπτεται να χρησιμοποιεί από το 2021 η Formula 1, ώστε να οδηγούν οι πιλότοι περισσότερη ώρα στο όριο.

Αλλάζουν σχεδόν όλα από το2021 στη Formula 1 με στόχο να γίνει το άθλημα συναρπαστικότερο και να αποκτήσουν οι αγώνες μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, φαίνεται ότι γίνονται σκέψεις να αλλάξει η φιλοσοφία της χρήσης ελαστικών, που φθείρονται σήμερα γρήγορα, ώστε να μπορούν να πηγαίνουν οι οδηγοί σε όλον τον αγώνα στο όριο. Ήδη έχει ανακοινωθεί επίσημα η χρήση νέων ζαντών 18 ιντσών, ενώ τα ελαστικά θα γίνουν πολύ πιο ανθεκτικά, για να επιτρέπουν στους οδηγούς, να επιτίθενται συνεχώς. Ο «δικός μας» Νικόλας Τομπάζης, που είναι ο υπεύθυνος της FIA για τα τεχνικά θέματα της Formula 1, δήλωσε χαρακτηριστικά, ότι «θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε ελαστικά, που θα επιτρέπουν στους οδηγούς τις μάχες, χωρίς να φθείρονται γρήγορα».

Σύμφωνα με τον τεχνικό διευθυντή της Formula 1, Πατ Σίμοντς, γίνονται ήδη συζητήσεις μεταξύ των ομάδων και της Pirelli, με στόχο την εξέλιξη ελαστικών που θα αναβαθμίσουν το θέαμα και το ενδιαφέρον των αγώνων. Ο Σίμοντς αποκάλυψε τα εξής: «Ίσως να ζητούσαμε στο παρελθόν λάθος λάστιχα από την Pirelli. Είναι ένα πολυσύνθετο πρόβλημα και δεν έχουμε ακόμη προς το παρόν μία σωστή ιδέα, πώς θα μπορούσαν να διαμορφωθούν στο μέλλον». Ο Σίμοντς ανέφερε, ότι γίνονται ήδη προσομειώσεις με βάση διάφορα σενάρια, προειδοποίησε όμως για τον κίνδυνο να χάσουν την αξία τους τα πιτ στοπ, αν αντέχουν υπερβολικά πολύ τα ελαστικά των μονοθεσίων της Formula 1. «Γνωρίζουμε, ότι αρέσουν στους οπαδούς τα πιτ στοπ των δύο έως τριών δευτερολέπτων και εμείς θέλουμε να συνεχίσουμε να έχουμε αυτές τις στάσεις. Αν εξελίξουμε ένα ελαστικό, όπως για τις 24 Ωρες του Λε Μαν, τότε θα αντέχει μεν, όμως θα χάσουμε τα πιτ στοπ», δήλωσε χαρακτηριστικά ο τεχνικός διευθυντής της Formula 1.

Ωστόσο, ο Σίμοντς συμφωνεί με τον Τομπάζη και εξηγεί τους λόγους: «Ο στόχος να έχουμε ένα ελαστικό γρήγορης φθοράς, ήταν ο λάθος δρόμος». Βασικά, η συγκεκριμένη επιλογή είχε γίνει με τη λογική, ότι θα διευκόλυνε τις προσπεράσεις. Θεωρητικά, οι διαφορετικές στρατηγικές  των ομάδων θα έφερναν στην πίστα οδηγούς με ελαστικά διαφορετικού βαθμού φθοράς, οπότε θα πλεονεκτούσαν εκείνοι με τα πιο φρέσκα. Αυτό δεν επιβεβαιώθηκε όμως στην πράξη, καθώς τα σημερινά ελαστικά υπερθερμαίνονται στις μονομαχίες, περιορίζοντας έτσι τις δυνατότητες επιθέσεων για προσπεράσεις και λειτουργώντας σε τελική ανάλυση αρνητικά, όσον αφορά στο ενδιαφέρον των αγώνων.

Όλες αυτές οι συζητήσεις έχουν προκαλέσει συναγερμό στην Pirelli, που ζητά επίμονα ξεκάθαρες απαντήσεις, για να προλάβει να εξελίξει τα νέα ελαστικά. Ο υπεύθυνος μηχανοκίνητων σπορ της Pirelli, Μάριο Ιζόλα, ανέφερε συγκεκριμένα: «Αν θέλουμε να αλλάξουμε τους στόχους για το 2021, θα πρέπει να το γνωρίζουμε αυτό σύντομα. Αν θέλει να έχει η Formula 1 ελαστικά, που δεν θα φθείρονται τόσο γρήγορα ή έχει μία άλλη ιδέα, τότε θα χαρούμε, να πάμε προς αυτή την κατεύθυνση».