To χρυσοφόρο καπελάκι του Νίκι Λάουντα

Gazzetta team
To χρυσοφόρο καπελάκι του Νίκι Λάουντα
Εδώ και πάνω από 40 χρόνια, φορούσε ο Λάουντα σε όλες τις δημόσιες εμφανίσεις του το θρυλικό καπελάκι του, που έγινε σύμβολο και πηγή εσόδων για τον Αυστριακό!

Πάνω από τέσσερις δεκαετίες απετέλεσε το καπελάκι του Λάουντα σήμα κατατεθέν του Αυστριακού. Όλα ξεκίνησαν το 1976, όταν κατέφυγε ο Νίκι σε αυτή τη λύση για προφανείς λόγους μετά το ατύχημά του στο Νίρμπουργκρινγκ, από το οποίο αποκόμισε εκτεταμένα εγκαύματα. Όπως εξήγησε ο Λάουντα σε παλαιότερη συνέντευξή του, «για να μη γλιστρά ο ματωμένος επίδεσμος, όταν έβγαζα το κράνος, μού φόρεσε ο φυσιοθεραπευτής μου Βίλι Ντουνγκλ ένα καπελάκι».

Γρήγορα ωστόσο αντιλήφθηκε ο πανέξυπνος Αυστριακός, που έκανε καριέρα και ως επιχειρηματίας, ότι θα μπορούσε να βγάλει χρήματα από το καπέλο του. Η αρχή έγινε το 1977, δηλαδή λιγότερο από ένα χρόνο μετά το ατύχημά του, όταν άρχισε να διαφημίζει ο Λάουντα με το κόκκινο καπέλο του την ιταλική εταιρεία τροφίμων Parmalat. Αυτό κόστιζε αρχικά στους Ιταλούς το ευτελές ποσό των 100.000 αυστριακών σελινιών (περίπου 7.000 ευρώ) τον χρόνο. Ο τρεις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Formula 1 φορούσε επί 25 χρόνια καπελάκια της Parmalat και λάμβανε χρόνο με το χρόνο μεγαλύτερες χορηγίες. Στον ιστότοπο ‘’capital.de’’ είχε εκμυστηρευθεί, ότι στο τέλος της συνεργασίας του με την Parmalat είχε φτάσει να λαμβάνει έως και 200.000 ευρώ ανά έτος.

Το 2002 αντικατέστησε τους Ιταλούς η γερμανική εταιρεία συστημάτων θέρμανσης Viesmann, η οποία πλήρωνε στον Λάουντα έως 750.000 ευρώ, για να διαφημίζεται στο θρυλικό πλέον καπελάκι του. Ο όμιλος υψηλής τεχνολογίας Oerlikon έγινε το 2007 ο πρώτος χορηγός, που έσπασε το φράγμα του ενός εκατομμυρίου ευρώ. Σύμφωνα με δηλώσεις του Αυστριακού στη γερμανική εφημερίδα ‘’Zeit’’, εισέπραττε από την Oerlikon περίπου 1,2 εκατ. ευρώ τον χρόνο, ενώ το ίδιο ποσό συμφώνησε από το 2011 για τα επόμενα τέσσερα χρόνια με οικονομικό όμιλο ‘’Money Service Group’’.

Το κόκκινο καπελάκι του Λάουντα έγινε για πρώτη φορά μετά από περισσότερα από 30 χρόνια μπλε, όμως η συγκεκριμένη συνεργασία δεν κράτησε ούτε ένα χρόνο και οι δύο πλευρές κατέληξαν στα δικαστήρια. Ετσι προέκυψε ένας νέος χορηγός, ο επενδυτικός όμιλος Aabar από το Αμπού Ντάμπι, ο οποίος μάλιστα συμμετείχε τότε και στην ομάδα της Mercedes στη Formula 1. Το 2014 είχαμε την τελευταία αλλαγή διαφημιζόμενου στο καπέλο του Λάουντα, όπου μπήκε το λογότυπο της εταιρείας τυχερών παιχνιδιών, Novomatic.

Το συμβόλαιο με τη Novomatic θα έληγε το 2020 και η χορηγία ξεπερνούσε αισθητά το ένα εκατομμύριο ευρώ ετησίως. Η ειρωνεία είναι, ότι ο Λάουντα δεν φορούσε σχεδόν ποτέ καπελάκι στις ιδιωτικές του στιγμές, αλλά είχε γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της δημόσιας εικόνας του.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!