ΔΕΙΤΕ ΤΑ LIVE

American bar έκανε η Liberty Media τη Formula 1

American bar έκανε η Liberty Media τη Formula 1

American bar έκανε η Liberty Media τη Formula 1

Η Liberty Media θέλει να μετατρέψει τη Formula 1 σε show, ξεχνώντας όμως ότι πρόκειται για ένα συναρπαστικό άθλημα, που κινδυνεύει εξαιτίας αλλοπρόσαλλων πρωτοβουλιών και επιλογών.

Με σκύλο που κυνηγάει την ουρά του μοιάζει η Liberty Media. Οι Αμερικάνοι μπήκαν φουριόζοι στη Formula 1 και προχώρησαν άμεσα σε αλλαγές, θέλοντας να τη μετατρέψουν σε ψυχαγωγικό show, προσδοκώντας σε ένα ευρύτερο κοινό και σε περισσότερα έσοδα. Μέχρι τώρα όμως, δεν τους έχει βγει τίποτα. Η απουσία των Grid Girls με πουριτανικές δικαιολογίες έχει προκαλέσει μόνον διαμαρτυρίες, οι νέοι χρόνοι έναρξης των Γκραν Πρι απλά μπερδεύουν τους πάντες και τα σχέδια για 25 αγώνες στη σεζόν και για κατατακτήριες δοκιμές τεσσάρων φάσεων αντί τριών βρίσκουν αντίθετες τις ομάδες και τους οδηγούς τους.

Η Κοπεγχάγη και το Μαϊάμι είπαν τελικά όχι στη διοργάνωση Γκραν Πρι της Formula 1, τη στιγμή που η Liberty Media θεωρούσε ότι είχε «κλειδώσει» τους συγκεκριμένους αγώνες. Ετσι αναγκάστηκε να επαναφέρει στο καλεντάρι του 2019 το Γερμανικό Γκραν Πρι στην πίστα του Χόκενχαϊμ, ώστε να γίνουν του χρόνου και πάλι 21 αγώνες, αν και πολλές ομάδες υποστηρίζουν ότι ο ιδανικός αριθμός θα ήταν 15 ανά σεζόν.

Για τις κατατακτήριες δοκιμές θα μπορούσαμε επίσης να επιστρέψουμε σε μία συνταγή του παρελθόντος, όπου θα παίρνουν μέρος όλοι οι οδηγοί για μία ώρα και η τελική σειρά εκκίνησης θα διαμορφώνεται ανάλογα με τις επιδόσεις τους σε εκείνο το διάστημα. Για να μην αδικήσουμε πάντως τη Liberty Media, να καταγράψουμε στα υπέρ της και κάποιες κινήσεις, όπως -επιτέλους- την είσοδο της Formula 1 στην ψηφιακή εποχή, κάτι που αρνιόταν επίμονα ο αρτηριοσκληρωτικός Μπέρνι Εκλεστον.

Παρά την έντονη κινητικότητα και τις συνεχείς αλλαγές, «τα καουμποϊλίκια» των Αμερικανών έχουν αρνητικό αντίχτυπο στον τομέα των οικονομικών, εκεί δηλαδή όπου πονούν περισσότερο όλες οι ομάδες. Τα έσοδα της Liberty Media για τη Formula 1 έχουν μειωθεί, ενώ τα νέα αφεντικά απασχολούν πάνω από 200 υψηλά αμειβόμενους συνεργάτες. Ο πολυσυζητημένος και αμφιλεγόμενος Μπέρνι Εκλεστον διοικούσε «το μαγαζί» με μία ομάδα 40 ανθρώπων, η οποία κόστιζε πολύ λιγότερα χρήματα.

Το αποτέλεσμα είναι να λάβουν για δεύτερη συνεχή σεζόν οι ομάδες της Formula 1 λιγότερα χρήματα. Για παράδειγμα, η Mercedes θα δει τα έσοδά της να μειώνονται κατά 3,7%, δηλαδή περίπου 6 εκατομμύρια ευρώ, ενώ μειωμένες κατά περίπου 2 εκατ. ευρώ θα είναι και οι εισπράξεις της Sauber.

Λιγότερος ανταγωνισμός στους αγώνες, χαμηλότερα έσοδα και περισσότερα έξοδα αποτελούν εγγύηση αποτυχίας. Η Liberty Media πρέπει «να το πάρει αλλιώς» και θα την ωφελήσει πολύ, αν αρχίσει και ακούει περισσότερο τη γνώμη των οδηγών, αλλά και των οπαδών, που αποτελούν σε τελική ανάλυση και τους πελάτες της Formula 1. Και ως γνωστόν, ο πελάτης έχει πάντα δίκιο. Αλλιώς τον χάνεις!