«Είδος υπό εξαφάνιση» οι Ιταλοί οδηγοί στη Formula 1

Gazzetta team
«Είδος υπό εξαφάνιση» οι Ιταλοί οδηγοί στη Formula 1
H Ferrari αποτελεί την αναμφισβήτητη σταρ της Formula 1, ωστόσο κανένας Ιταλός πιλότος δεν έχει πάρει βαθμούς εδώ και οκτώ χρόνια σε Γκραν Πρι, ενώ έχουν να νικήσουν 12 χρόνια.

Σλάβια Πράγας – Ντινάμο Κιέβου με πριμ 5%*, ακόμα καλύτερες αποδόσεις και αμέτρητα ειδικά στοιχήματα! (21+) * Ισχύουν Οροι και Προϋποθέσεις

Η 24η Οκτωβρίου 2010 αποτελεί μία σημαδιακή ημερομηνία για τους Ιταλούς φίλους της Formula 1. Εκείνη την ημέρα κατάφερε να κατακτήσει ο Βιταντόνιο Λιούτσι με Force India – Mercedes στην έκτη θέση το Γκραν Πρι της Κορέας, πίσω από τον νικητή Αλόνσο και τους Χάμιλτον, Μάσα, Σουμάχερ και Κούμπιτσα. Ήταν ο τελευταίος Ιταλός πιλότος, που πέτυχε να πάρει βαθμούς σε αγώνα της Formula 1 και από εκεί και μετά η…ανυπαρξία.

Συγκεκριμένα είχαμε τον Γιάρνο Τρούλι να συμμετέχει το 2011 στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1, ακολούθησε ένα διάλειμμα έξι ετών χωρίς Ιταλούς οδηγούς και φτάσαμε στο 2017, για να σπάσει το ρόδι ο Αντόνιο Τζιοβινάτσι.

Ο 24χρονος είχε μία σύντομη εμφάνιση πέρυσι αντικαθιστώντας τον τραυματία Πασκάλ Βερλάιν της Sauber στο Γκραν Πρι Αυστραλίας, όπου κατέκτησε τη 12η θέση και στο Γκραν Πρι της Κίνας, όπου εγκατέλειψε μετά από δύο ατυχήματα. Από τότε τρέχει στη Formula 3 και στο πρωτάθλημα GP2, ενώ περιμένει ως δοκιμαστής οδηγός της Ferrari να βρει μία σταθερή θέση οδηγού σε κάποια ομάδα της F1.

Τελευταίος Ιταλός νικητής σε Γκραν Πρι της Formula 1 ήταν το 2006 ο Τζιανκάρλο Φιζικέλα στη Μαλαισία με Renault. Στην άτυπη βαθμολογία με βάση την εθνικότητα των οδηγών, που έχουν νικήσει μέχρι σήμερα στους 988 αγώνες της Formula 1, η Ιταλία έχει μείνει πολύ πίσω και καταλαμβάνει μόλις την έκτη θέση με 43 επιτυχίες. Πρώτη είναι η Μεγάλη Βρετανία με 277 νίκες Άγγλων οδηγών, δεύτερη η Γερμανία με 177, τρίτη η Βραζιλία με 101, τέταρτη η Γαλλία με 79 και πέμπτη η Φινλανδία με 49!

Όπως φαίνεται, ο Τζιοβινάτσι είναι ο μόνος Ιταλός οδηγός, που έχει προοπτική να επανέλθει αυτή τη στιγμή στη Formula 1. Ο νεαρός δήλωσε μάλιστα σχετικά, ότι «το 2018 θα τρέξω άλλες τέσσερις Παρασκευές πρωί στα ελεύθερα δοκιμαστικά για λογαριασμό της Alfa Romeo – Sauber και το αργότερο τότε, ελπίζω να πάρω την θέση, που θέλω». Αν δεν συμβεί αυτό, τότε θα συνεχίσει ο Τζιοβινάτσι πιθανότατα για τρίτη χρονιά ως δοκιμαστής πιλότος της Ferrari και η Formula 1 θα μείνει πάλι χωρίς Ιταλό οδηγό.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!