Καθρέπτες πάνω στο halo για τα μονοθέσια της F1

Gazzetta team
Καθρέπτες πάνω στο halo για τα μονοθέσια της F1
Ο Νικόλας Τομπάζης επέτρεψε στις ομάδες να ενσωματώσουν τους καθρέπτες των μονοθεσίων πάνω στο προστατευτικό halo για καλύτερη αεροδυναμική.

Πάνω που αρχίσαμε να συνηθίζουμε το halo, φαίνεται πως θα δούμε αλλαγές γύρω από αυτό. Η FIA εξέδωσε τεχνική οδηγία, την οποία υπογράφει ο Νικόλας Τομπάζης, επικεφαλής τεχνικός σύμβουλος της ανώτατης αρχής του σπορ, που επιτρέπει την τοποθέτηση των καθρεπτών πάνω στο προστατευτικό βοήθημα.

Η απόφαση αυτή ήρθε έπειτα από σχετικό αίτημα μερικών ομάδων, ωστόσο, όπως τίποτα στην Formula 1, δεν θα μπορούσε να γίνει ανεξέλεγκτα και χωρίς αυστηρούς κανόνες. Στην οδηγία του Νικόλα Τομπάζη αναφέρεται χαρακτηριστικά: «Αναμένουμε μια στιβαρή τοποθέτηση του καθρέπτη πάνω στο halo προκειμένου να μην υπάρχουν αναταράξεις που θα δυσχέραιναν την ορατότητα του οδηγού».

Έτσι ο Έλληνας τεχνικός αφήνει στην ουσία την ευθύνη στις ομάδες, για την σωστή τοποθέτηση, κάτι που μπορεί να θεωρηθεί και ελευθερία, όμως οι κανονισμοί για τους καθρέπτες είναι ήδη σαφείς και αυστηροί. Έτσι δεν πρέπει να είναι μικρότεροι από 15Χ5 εκ., ενώ οι ομάδες οφείλουν να τους τοποθετούν στα όρια ενός θεωρητικού κουτιού γύρω από το άνοιγμα του κόκπιτ, στο οποίο βρίσκεται ο οδηγός. Υπόκεινται σε δοκιμές της FIA ώστε να διασφαλιστεί η ορατότητα του οδηγού, ο οποίος πρέπει να διαβάσει γράμματα που βρίσκονται πίσω από το μονοθέσιο και πλέον δεν θα πρέπει να κουνιούνται (ή οι βάσεις τους) για κανέναν λόγο, ώστε να εντάσσονται και στους κανονισμούς του halo.

Παράλληλα ο άλλος περιορισμός για τον οποίο επέστησε την προσοχή των τεχνικών των ομάδων, ο Νικόλας Τομπάζης, έχει να κάνει επίσης με την τοποθέτηση, καθώς ανέφερε στην τεχνική οδηγία πως οι καθρέπτες δεν επιτρέπεται να έχουν διπλή βάση και στο μονοθέσιο αλλά και στο halo. Αυτό γιατί θα δυσκολέψει την αφαίρεση του halo σε περίπτωση επέμβασης των σωστικών ομάδων σε ατύχημα.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!