Mην ευνουχίσουμε τελικά τον Φερστάπεν

Mην ευνουχίσουμε τελικά τον Φερστάπεν

Mην ευνουχίσουμε τελικά τον Φερστάπεν

Ο Πέτρος Πιτσίνης λέει όχι στην ισοπέδωση του Μαξ Φερστάπεν και εξηγεί, για ποιους λόγους χρειάζεται η Formula 1 το ένστικτο και το χάρισμα του νεαρού Ολλανδού oδηγού της Red Bull.

Στην πυρά έστειλαν ειδικοί και μη τον Μαξ Φερστάπεν εξαιτίας της απερίσκεπτης συμπεριφοράς του στο Γκραν Πρι Κίνας, που στέρησε πολύτιμους βαθμούς  από τον Φέτελ και στον ίδιο ενδεχομένως τη νίκη. Τα 10 δευτερόλεπτα ποινής χαρακτηρίστηκαν από πολλούς ως «χάδι», τα δημοσιογραφικά σχόλια έβγαζαν χολή, υπενθύμιζαν προηγούμενα «κατορθώματα» του Ολλανδού και ήταν ισοπεδωτικά για τον οδηγό της Red Bull.

Η Formula 1 χρειάζεται όμως οδηγούς με την τρέλα και τις ικανότητες του Mad Max, ακόμη και αν ξεπερνά ουκ ολίγες φορές τα όρια και αγγίζει την αγωνιστική αλητεία. Το συγκεκριμένο άθλημα ζει από τους χαρισματικούς πιλότους και ο Φερστάπεν είναι ένας τέτοιος, σύμφωνα με τα λεγόμενα ανθρώπων όπως ο Λάουντα, που σίγουρα κάτι περισσότερο ξέρει από εμάς. Σκεφτείτε τη φουρνιά των νέων οδηγών και βρείτε μου έναν με παραπλήσια προσόντα. Σχεδόν όλοι είναι γρήγοροι, τους λείπει όμως το ένστικτο που κάνει τη διαφορά μεταξύ ενός πολύ καλού και ενός σπουδαίου πιλότου. Νομίζω ότι το παράδειγμα του Μπότας στο Μπαχρέιν μιλάει από μόνο του, όλοι γνωρίζουμε ότι αν ήταν στη θέση του ο Χάμιλτον, ο Αλόνσο –και ο Φερστάπεν-, θα είχε βιώσει ο Φέτελ σκηνές ροκ. Αυτό δηλαδή, που θέλουν και αναπολούν όλοι οι φίλοι της Formula 1, ανεξάρτητα από την ομάδα και τους οδηγούς, που υποστηρίζουν.

Ξεχνάμε συνέχεια, ότι ο οδηγός της Red Bull μπορεί να μετρά ήδη την τρίτη του σεζόν στη Formula 1, ωστόσο είναι μόλις 20 ετών! Στην ηλικία του έτρεχαν πολλοί συναθλητές του σε άλλα, κατώτερα, πρωταθλήματα, όπως ο θριαμβευτής της Κίνας Ντάνιελ Ρικιάρντο, που συμμετείχε στη Formula 3. Ίσως γι αυτό αντέδρασε τόσο cool το θύμα της απερισκεψίας του Φερστάπεν, ο Φέτελ. Ο Γερμανός αντιλήφθηκε από την πρώτη στιγμή, ότι ο εμβολισμός του δεν έγινε με πρόθεση, αλλά «από κακή εκτίμηση» (δικά του λόγια), οπότε δέχτηκε τη συγγνώμη του Ολλανδού. Ο οποίος Ολλανδός πήγε μόνος του και μίλησε στον Φέτελ, απλά και παντελονάτα, χωρίς κάμερες και συνοδείες για Δημόσιες Σχέσεις (βλέπε Μάρκεζ με Ρόσι). Βλέπετε, οι οδηγοί αγώνων έχουν έναν δικό τους κώδικα επικοινωνίας και γνωρίζουν να κρίνουν καταστάσεις και συμπεριφορές. Εξάλλου ο Φερστάπεν δεν είχε πραγματικά να κερδίσει τίποτα από αυτόν τον παραλογισμό, θα μπορούσε να έχει προσπεράσει τον Φέτελ λίγες εκατοντάδες μέτρα αργότερα στην ευθεία, ενώ με την επαφή και το τετ α κε κινδύνευσε να βρεθεί ο ίδιος εκτός αγώνα και με την τιμωρία του έχασε τη νίκη ή ένα πολύ καλύτερο πλασάρισμα.

Το γιατί δεν περίμενε, είναι απλό. Γιατί ο μεγάλος οδηγός λειτουργεί με το ένστικτο της στιγμής και όταν πιστεύει, ότι βρήκε μία χαραμάδα για να περάσει, το κάνει. Ενίοτε το πληρώνει ακριβά, μερικές φορές την πληρώνει και κάποιος, που δεν φταίει, όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση ο Φέτελ. Ετσι είναι τα μηχανοκίνητα αθλήματα, ιδίως της πίστας, έτσι ξεχώρισε και ο Φερστάπεν από τα παιδικά του χρόνια στις κατηγορίες kart, όπου πρωτοέλαμψε το ταλέντο του. Για όσους παρεκτρέπονται, υπάρχουν εξάλλου αρμόδια όργανα, που ξέρουν πολύ καλά τη δουλειά τους, ασχέτως αν δεν μας αρέσουν πάντα οι αποφάσεις τους. Τόσο καλά μάλιστα, ώστε να μη διστάζουν να αφαιρέσουν από τον παμμέγιστο Σουμάχερ (το εννοώ) όλους τους βαθμούς της χρονιάς το 1997, όταν είχε εμβολίσει τον Βιλνέβ στο δραματικό φινάλε της Χερέθ. Συνέβαιναν και στο παρελθόν λοιπόν τέτοια περιστατικά και μάλιστα με μορφές του αθλήματος!

Στο ζουμί τώρα. Πρέπει να ανεχόμαστε τέτοιες συμπεριφορές, βάζοντας απλά στον Φερστάπεν την ταμπέλα του χαρισματικού, στον οποίο επιτρέπονται τα πάντα; Όχι βέβαια. Πρέπει όμως να τον βοηθήσουν – πρώτα η ομάδα του και δευτερευόντως ο πατέρας του- να ελέγξει το αστείρευτο ταλέντο του και να χαλιναγωγήσει τον υπέρμετρο εγωϊσμό του, χωρίς ωστόσο να τον ευνουχίσουν. Το τρομερό παιδί της Formula 1 οφείλει να επεξεργαστεί σωστά το συμβάν με τον Φέτελ, ώστε να μάθει να διαχειρίζεται παρόμοιες καταστάσεις.

Και εμείς να ευχηθούμε, να ξεπηδήσουν σύντομα και άλλοι Φερστάπεν, γιατί χορτάσαμε από πιλότους, που είναι αστέρια στον υπολογισμό της κατανάλωσης των μονοθεσίων τους και της φθοράς των ελαστικών τους, αλλά τη στιγμή της αλήθειας προτιμούν τη σιγουριά από την ριψοκίνδυνη υπέρβαση.

Best of internet