Εντονες συζητήσεις για το Αυτοκίνητο Ασφαλείας

Gazzetta team
Εντονες συζητήσεις για το Αυτοκίνητο Ασφαλείας
Αργησε να βγει στην πίστα το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, με αποτέλεσμα να ωφεληθεί η Red Bull; Μήπως θα αρκούσε το εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλίας; Ο αγωνιστικός διευθυντής της FIA απαντά σε όλα.

Το Αυτοκίνητο Ασφαλείας βγήκε στην πίστα της Σαγκάης σε ένα σημείο, όπου ο Μπότας και ο Φέτελ δεν είχαν τον χρόνο να αντιδράσουν και να μπουν στα πιτ για αλλαγή ελαστικών. Η Red Bull τα κατάφερε όμως και στο τέλος επιβραβεύθηκε με τη νίκη του Ρικιάρντο, ενώ αν δεν ήταν τόσο απρόσεκτος και ο Φερστάπεν, ίσως να είχε και τον άλλο οδηγό της στην πρώτη δυάδα. Αμέσως μετά τον αγώνα ξεκίνησαν συζητήσεις, αν έπρεπε να εμφανιστεί τότε το Safety Car ή αν μπορούσε να ξεπεραστεί η κατάσταση απλά με το εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας.

Στα συγκεκριμένα ερωτήματα έδωσε απαντήσεις ο αγωνιστικός διευθυντής της FIA, Τσάρλι Γουάιτινγκ, που είπε τα εξής: «Όταν αποφασίζω για τη χρησιμοποίηση του Safety Car, τότε υπάρχουν λόγοι ασφαλείας. Τότε δεν κοιτάζω, ποιος θα μπορούσε να ωφεληθεί και ποιος να αδικηθεί». Ο Γουάιτινγκ εξήγησε, ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση περίμενε, μέχρι να μαζευτούν όσο το δυνατόν περισσότερα αυτοκίνητα πίσω από το Safety Car, για να δώσει αρκετό χρόνο στους ανθρώπους της πίστας, να μαζέψουν τα θραύσματα, χωρίς να περνούν συνέχεια αυτοκίνητα από δίπλα τους.

«Αυτός θεώρησα ότι ήταν ο ασφαλέστερος τρόπος», τόνισε ο αγωνιστικός διευθυντής της FIA, o oποίος διευκρίνισε επίσης, γιατί έκανε τόσο χρόνο να δώσει την εντολή για τη χρησιμοποίηση του Αυτοκινήτου Ασφαλείας: «Θέλαμε να είμαστε βέβαιοι, ότι ήταν όντως αναγκαίο. Δεν θέλαμε να αντιδράσουμε απλά με βάση μεμονωμένα σχόλια από τον ασύρματο. Γι αυτό ρώτησα ακολούθως τον υπεύθυνο της πίστας, αν θα αρκούσε ένα κενό στην κυκλοφορία, όμως αυτός το απέρριψε. Επρεπε να είμαστε σίγουροι, ότι η φάση του Αυτοκινήτου Ασφαλείας ήταν δικαιολογημένη».

Σύμφωνα με τον Γουάτινγκ, δεν θα είχε βοηθήσει ούτε το εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας, αφού «τα αυτοκίνητα πηγαίνουν τότε 30% πιο αργά, πολύ γρήγορα ωστόσο ακόμη και έτσι. Και νομίζω, ότι δεν μπορείς να εμπιστευθείς απολύτως τους οδηγούς, ότι θα αντιδράσουν σωστά».

Το κορυφαίο στέλεχος της FIA εξέφρασε επίσης την απορία του σχετικά με τις αντιδράσεις, που έχουν σημειωθεί: «Λειτουργούμε ήδη εδώ και 20 χρόνια με το Safety Car και υπήρχαν πάντα ωφελημένοι και χαμένοι. Και εμείς δεν έχουμε βασικά τον χρόνο, να ζυγίσουμε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα για τον καθένα. Δεν είναι αυτή η δουλειά μας».

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!