Ο Νταν Γκαρνι έζησε 87 απίθανα χρόνια! (pics&vids)

Gazzetta team
Ο Νταν Γκαρνι έζησε 87 απίθανα χρόνια! (pics&vids)
Ένας από τους σημαντικότερους Αμερικανούς οδηγούς έφυγε από τη ζωή στα 87 του αφήνοντας ένα σημαντικό κενό στο παγκόσμιο motorsport.

Είναι πραγματικά ελάχιστοι οι οδηγοί στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού που έχουν να παρουσιάσουν όσα έχει καταφέρει ο Αμερικανός, Νταν Γκάρνι. Η βιογραφία του είναι γεμάτη επιτεύγματα που ξεπερνούν αρκετές φορές τις νίκες και τις βαθμολογίες και σίγουρα είναι στοιχεία που δίνουν σε κάποιον το δικαίωμα να διαθέτει μια περίοπτη θέση στην ιστορία.

Το ότι κατάφερε να εντυπωσιάσει τον Έντσο Φερραρι στα τέλη της δεκαετίας του 50 και να κερδίσει μια θέση στην αγωνιστική ομάδα της Ferrari δίπλα στον Φιλ Χιλ, ήταν ένα από αυτά. Ακόμη και ο τρόπος που αποχώρησε από την Σκουντερία έπειτα από τέσσερις αγώνες, έδειχνε το μεγαλείο του, αφήνοντας πίσω οποιαδήποτε πολιτική χάρην της οδηγικής απόλαυσης.

Αμέσως μετά το μονοθέσιο της BRM αποδείχτηκε ανεπαρκές για τον Αμερικανό τον έστειλε εκτός στο ολλανδικό Γκραν Πρι για να του «χαρίσει» ένα σπασμένο χέρι και την βαριά κληρονομιά του θανάτου ενός θεατή. Η εμπιστοσύνη όμως των ανθρώπων της Formula 1 δεν σταματούσε για κανέναν λόγο. Η Porsche του έδωσε την ευκαιρία στις αρχές της δεκαετίας του 60 να οδηγήσει για την ομάδα και ανταμείφθηκε με εξαιρετικές εμφανίσεις αλλά και νίκες, ενώ το ίδιο ισχύει και για την Brabham με την οποία πανηγύρισε άλλες δύο νίκες.

Η συνεργασία του με τον Τζακ Μπράμπαμ και το σφαιρικό του ενδιαφέρον για το motorsport έφεραν την Eagle, ομάδα που είχε ιδρύσει ο ίδιος με μονοθέσια που είχε σχεδιάσει ο ίδιος ο Γκάρνι και έφεραν κινητήρες της Climax και της Weslake. Το αποκορύφωμα αυτής της προσπάθειας, οδηγικά, σχεδιαστικά και αγωνιστικά στο σύνολο, ήταν πιθανότατα το Σπα του 1967, όταν ο Γκάρνι κέρδιζε τον αγώνα. Μια νίκη που έφερε το όνομά του σε περισσότερα από ένα σημεία της όλης προσπάθειας. Από εκείνη τη χρονιά διατηρείται ακόμη και στις μέρες μας, ιστορικό το στιγμιότυπο του άλματος στην στροφή Μπρούνχεν του Νίρμπουργκρινγκ του Νταν Γκάρνι με το μονοθέσιό του, την κυριολεξία.

Η πορεία της καριέρας του τον έφερε στα Indycars, τους αμερικανικούς αγώνες μονοθεσίων, μερικά χρόνια αργότερα αλλά και στο Nascar, ενώ στο μεταξύ είχε συμμετοχή και στις 24 ώρες του Λε Μαν, γεγονός που τον έφερε στην Ford για να μείνουν ως παρακαταθήκη του Αμερικανού τα γνωστά εξογκώματα στον ουρανό του αυτοκινήτου. Εκείνη την εποχή πάντως ο Γκάρνι ήταν ένας κανονικός ήρωας στην Αμερική. Ήταν τόσο μεγάλη η δημοφιλία του που του περιοδικό «Car and Driver» τον πρότεινε για υποψήφιο Πρόεδρο της Αμερικής και μάλιστα έκανε και καμπάνια για αυτή την προσπάθεια.

Πέρνα ωστόσο των όσων μπορεί να φαίνονται γραφικότητες, η στιγμή που ο γιος του Τζίμ Κλαρκ ζήτησε να σταθεί δίπλα του στην κηδεία του πατέρα του, ο Νταν Γκάρνι ήταν και παραμένει ακόμη και τώρα, μετά το θάνατό του ένα από τα σημαντικότερα ίσως μετάλλια του Αμερικανού. Ο Γκάρνι ήταν ο μοναδικός που είχε φοβηθεί ποτέ ο Κλαρκ στην καριέρα του.

Τα τελευταία χρόνια ο Νταν Γκάρνι ήταν κάτοχος της All American Racers, της ομάδας που συνέχισε στην ουσία την πορεία της Eagle, αλλά μόνο στις ΗΠΑ. Μαζί με το γιο του διοικούσε μέχρι το τέλος μια ομάδα που στην Ευρώπη μπορεί να μην τις δίνουμε και πολύ σημασία, είναι όμως μια από τις πιο ιστορικές και αυτό χάρη στον ίδιο τον ιδρυτή της.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!