Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Juke στην Ελλάδα (pics & vid)

Gazzetta team
Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Juke στην Ελλάδα (pics & vid)
Το Nissan Juke τρίτης γενιάς διατηρεί τις «προκλητικές» γραμμές του προηγούμενου, όμως έγινε σαφώς πρακτικότερο με μεγαλύτερους χώρους και αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής.

Το Nissan Juke μπήκε στη ζωή μας πριν περίπου δεκαετία σαν…ταύρος σε υαλοπωλείο. Το ιαπωνικό μοντέλο ήταν το πρώτο SUV του λεγόμενου B-segment και φρόντισε να κάνει αμέσως με εκκωφαντικό τρόπο τη διαφορά. Θα πρέπει να ψάξουμε πολύ για να βρούμε ένα άλλο αντίστοιχο μοντέλο με πιο ιδιαίτερο έως και ακραίο σχεδιασμό, που να έδινε προτεραιότητα στο lifestyle και να αγνοούσε επιδεικτικά τους κανόνες της ψυχρής λογικής, που επιτάσσουν την πρακτικότητα ως θεμέλιο λίθο της επιτυχίας.

Οι τιμές του νέου Juke ξεκινούν από 17.900 ευρώ.

Σε πείσμα κάθε Κασσάνδρας, το –σχεδιαστικά σοκαριστικό- Juke διέγραψε μέχρι σήμερα μία λαμπρή καριέρα και έγινε σημείο αναφοράς για μία μερίδα του αγοραστικού κοινού, που το λάτρεψε εξαιτίας της διαφορετικότητάς του. Δεν είναι εξάλλου και καθημερινό φαινόμενο, να μπαίνεις σε ένα αυτοκίνητο και να νομίζεις ότι βρίσκεσαι σε μοτοσικλέτα λόγω του σχήματος της διαχωριστικής κονσόλας ανάμεσα στον οδηγό και στον συνοδηγό.

Αλλαγές ουσίας

Οι καιροί αλλάζουν ωστόσο και στην κατηγορία του Nissan Juke έχουν βγει για άγρα πελατών δεκάδες νέα μοντέλα, καθώς τα SUV με supermini προδιαγραφές γνωρίζουν τεράστια ζήτηση. Αυτό ισχύει ειδικότερα στην Ευρώπη, όπου και προσβλέπει το Juke νέας γενιάς και το υπογραμμίζει με την προσαρμογή του στο καινούριο περιβάλλον.

Το κόκπιτ του νέου Juke.

Ευτυχώς οι Ιάπωνες βελτίωσαν το αυτοκίνητο εκεί όπου πονούσε μέχρι σήμερα, δηλαδή στους χώρους –κυρίως για τους επιβάτες και δευτερευόντως για τις αποσκευές- και στην ποιότητα κατασκευής, η οποία ήταν σχετικά μέτρια μέχρι σήμερα. Ταυτόχρονα όμως διατήρησε το δημοφιλές μοντέλο εξωτερικά τον πολωτικό χαρακτήρα του, το βασικό σχήμα του και ορισμένα σχεδιαστικά στοιχεία που συνεχίζουν να αποτελούν σήματα κατατεθέν. Σε αυτά περιλαμβάνονται οι γνωστοί στρογγυλοί προβολείς της μάσκας, τα φτερά σαν φουσκωτά μάγουλα και την κλίση του πίσω μέρους του αμαξώματος που εξακολουθεί να παραπέμπει σε Coupe, χωρίς όμως να διώχνει τους οικογενειάρχες λόγω μειωμένης λειτουργικότητας.

Μεγαλύτερο, αλλά και ελαφρύτερο

Μέσα από το κυνήγι της αναβάθμισης της πρακτικότητας αυξήθηκαν οι εξωτερικές διαστάσεις του νέου Nissan Juke με το μήκος να αγγίζει τα 4,21 μ., το πλάτος τα 1,80 μ. και το ύψος τα 1,60 μ. Σημαντικότερη κρίνεται ωστόσο η θεαματική αύξηση του μήκους του μεταξονίου κατά σχεδόν έντεκα ολόκληρους πόντους, που βάζει τέλος στο στρίμωγμα των ποδιών των πίσω επιβατών, ενώ προσφέρει περισσότερο «αέρα» για τα κεφάλια τους σε σχέση με το κλειστοφοβικό απερχόμενο μοντέλο.

O χώρος αποσκευών του ιαπωνικού SUV.

Πολύ εύστοχη και κρίσιμη για το μέλλον του ιαπωνικού SUV θα αποδειχθεί σίγουρα και η μεταμόρφωση του χώρου αποσκευών προς το καλύτερο. Ο όγκος του αυξήθηκε κατά 20% και ξεκινά πλέον από τα 422 λίτρα, οπότε το Nissan Juke τρίτης γενιάς αποκτά ενδιαφέρον και για μικρές οικογένειες, κάτι που δεν ίσχυε –τουλάχιστον σε τέτοιο βαθμό- έως τώρα. Επίσης μεγάλωσε σημαντικά το άνοιγμα του χώρου αποσκευών, ώστε να γίνεται ευκολότερα η φόρτωσή τους. Ενδιαφέρον παρουσιάζει άλλο ένα επίτευγμα των Ιαπώνων, που μοιάζει λίγο με τετραγωνισμό του κύκλου, καθώς το βάρος του αυτοκινήτου τους μειώθηκε -χάρη κυρίως στη νέα πλατφόρμα του- κατά 23 κιλά σε σύγκριση με το απερχόμενο, αν και υπερτερεί αισθητά σε διαστάσεις.

Σπορ εικόνα

Η πρώτη αίσθηση όταν παραλάβαμε το Nissan Juke τρίτης γενιάς και καθίσαμε στο τιμόνι του για το παρθενικό μας test drive μαζί του, ήταν ότι έγινε πιο σπορτίφ. Αυτό οφείλεται στα καθίσματα με έντονα στοιχεία από μπάκετ, στο γεγονός ότι κάθεσαι χαμηλότερα λόγω της μείωσης της απόστασης του αμαξώματος από το οδόστρωμα, στις καλύτερες ρυθμίσεις του τιμονιού σε σχέση με το παρελθόν και στη μετατόπιση του επιλογέα ταχυτήτων ψηλότερα και πιο κοντά στον οδηγό.

Σπορ καθίσματα για τον οδηγό και τον συνοδηγό στο Juke.

Είναι όντως έτσι τα πράγματα; Η διαδρομή μας από την Αθήνα έως τη Λιβαδειά με επιστροφή δεν μας επέτρεψε να «βασανίσουμε» το ντιζαϊνάτο αυτοκίνητο σε απαιτητικά κομμάτια με στροφές, αλλά κυρίως στον αυτοκινητόδρομο, οπότε υπομονή δυο τρεις εβδομάδες μέχρι να το έχουμε στη διάθεσή μας για αρκετές ημέρες και να καταλήξουμε σε πιο αξιόπιστα συμπεράσματα.

Εμφαση στην οικονομία

Πάντως σαν πρώτη γεύση, το Juke είναι τόσο σβέλτο όσο χρειάζεται και γενικότερα δεν το λες και θαύμα δυναμικότητας. Ούτε και το επιδιώκει εξάλλου, καθώς το κοινό του βρίσκεται αλλού και όχι μεταξύ όσων βάζουν σε προτεραιότητα τις γρήγορες επιδόσεις. Το τουρμπάτο τρικύλινδρο μοτοράκι βενζίνης του ενός λίτρου, που αποτελεί και τη μοναδική επιλογή, δεν υπόσχεται τον Παράδεισο στις επιταχύνσεις, αν και τα 10,4 δευτερόλεπτα από στάση έως 100 χλμ./ώρα και η τελική ταχύτητα των 180 χλμ./ώρα κρίνονται σε κάθε περίπτωση επαρκείς και αξιοπρεπείς επιδόσεις. Αντίθετα όμως, ενθουσιάζει με μία εξαιρετικά οικονομική κατανάλωση καυσίμου της τάξης των 4,9 λίτρων αμόλυβδης ανά 100 χλμ., η οποία βρίσκεται περίπου 30% χαμηλότερα από εκείνη του προηγούμενου μοντέλου με τον κινητήρα των 1,6 λίτρων.

Πολύ οικονομικό στο δρόμο του Juke τρίτης γενιάς.

Χάρη στη μειωμένη κατανάλωση έκρινε η Nissan περιττό τον εφοδιασμό του Juke τρίτης γενιάς με κινητήρες πετρελαίου, όμως από τον επόμενο χρόνο θα κυκλοφορήσει και με υβριδικές εκδοχές άγνωστες προς το παρόν προδιαγραφές. Να πούμε επίσης, ότι για γρήγορες προσπεράσεις προβλέπεται η δυνατότητα άμεσης αύξησης της ροπής στρέψης από τα 180 στα 200 Nm με απότομο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού (Kickdown). Μας άρεσε επίσης η συνεργασία του σχετικά αθόρυβου μοτέρ με το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, ενώ υπάρχουν και αυτόματες εκδόσεις με το κιβώτιο DCT επτά σχέσεων.

Τιμές και εξοπλισμοί

Στο εσωτερικό του νέου Juke επικρατεί μία αναβαθμισμένη ατμόσφαιρα σε σχέση με το παρελθόν. Όλα δείχνουν πιο προσεγμένα και λειτουργικά, η επιλογή ποιοτικότερων υλικών έγινε από τα πάνω ράφια και οδηγός και επιβάτες απολαμβάνουν έναν εξοπλισμό premium χαρακτήρα είτε από τη βασική έκδοση είτε στις ακριβότερες. Χαρακτηριστικό είναι το προηγμένο ηχοσύστημα της Bose, ενσωματωμένο στα προσκέφαλα του οδηγού και του συνοδηγού, κάμερα 360 μοιρών, προβολείς LED και το υψηλών προδιαγραφών σύστημα πολυμέσων με εξαιρετικές δυνατότητες συνδεσιμότητας και μία λειτουργική οθόνη αφής.

Ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι ακόμη και η βασική έκδοση Εnergy των 17.900 ευρώ με το «εξάρι» μηχανικό κιβώτιο εφοδιάζεται με ικανοποιητικότατο εξοπλισμό, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τα εξής: Σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση πεζών και δικυκλιστών, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, αυτόματη προσαρμογή και αλλαγή της σκάλας των φωτιστικών σωμάτων, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας με σύνδεση με το Cruise Control, προβολείς LED, σπορ καθίσματα, υποβοήθηση εκκίνησης στην ανηφόρα, σπορ καθίσματα, κλπ.

Η οθόνη αφής των 8 ιντσών.

Η αμέσως πλουσιότερη εξοπλιστική έκδοση Acenta ξεκινά από 18.900 ευρώ και με το αυτόματο κιβώτιο DCT από 20.900 ευρώ και δελεάζει με ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, οθόνη αφής 8 ιντσών, αυτόματο κλιματισμό, θερμαινόμενα καθίσματα και εξωτερικούς καθρέπτες, αισθητήρες βροχής, κάμερα οπισθοπορείας, κλπ. Από εκεί και μετά προβλέπονται πολλές άλλες εκδοχές με πιο σπορτίφ σχεδιαστικά στοιχεία και με πληθώρα δυνατοτήτων εξατομίκευσης εσωτερικά και εξωτερικά, αν και το Juke ξεχωρίζει και χωρίς αυτές.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!