Mέ άνεση λιμουζίνας η νέα Mercedes GLB (pics & vid)

Gazzetta team
Mέ άνεση λιμουζίνας η νέα Mercedes GLB (pics & vid)
Δοκιμάζουμε στην Ισπανία το όγδοο μέλος της οικογένειας compact της Mercedes, που μπορεί να μεταφέρει έως 7 επιβάτες και διαθέτει προδιαγραφές best seller!

Η Mercedes έχει βρει τα τελευταία χρόνια το κοκαλάκι της νυχτερίδας και λανσάρει συνεχώς μοντέλα που αρέσουν στο αγοραστικό κοινό και εξελίσσονται σε εμπορικές επιτυχίες. Μοναδική εξαίρεση αποτελεί η B-class που δεν «περπατάει» τόσο καλά, όχι λόγω έλλειψης προσόντων (κάθε άλλο μάλιστα), αλλά επειδή πέρασε πλέον η μπογιά των πολυμορφικών μοντέλων. Ωστόσο η φίρμα με σήμα το αστέρι βρήκε μία άλλη λύση για να καλύψει το συγκεκριμένο κενό. Ονομάζεται GLB και πρόκειται για ένα ενδιαφέρον SUV με μήκος 4,63 μ., που πλασάρεται ανάμεσα στη σαφώς μικρότερη GLA (4,42 μ.) και στην ελαφρά μεγαλύτερη GLC των 4,68 μ. Ωστόσο οι Γερμανοί κατάφεραν σχεδόν να τετραγωνίσουν τον κύκλο, αφού προίκισαν τo όγδοο μέλος της οικογένειας compact της Mercedes με εξαιρετική ευρυχωρία και τη δυνατότητα μεταφοράς έως και επτά επιβατών!

Βλέποντας το αυτοκίνητο αρχικά σε φωτογραφίες, δεν μας έκανε κάποια ιδιαίτερη εντύπωση. Στην πρώτη οδηγική επαφή μας ωστόσο μαζί του, που έγινε στην Ανδαλουσία της Ισπανίας, διαπιστώσαμε ότι το είχαμε αδικήσει αφού πρόκειται για ένα SUV με σχεδιαστικά –και όχι μόνον- χαρίσματα. Η πρόθεση των designer της μάρκας ήταν να δημιουργήσουν ένα μοντέλο με προσωπικότητα και σχεδιαστικές συγγένειες με τις μεγαλύτερες G-class και GLS, που γίνονται αμέσως ορατές δια γυμνού οφθαλμού. Η νέα Mercedes GLB γουστάρει να κυλιέται όποτε χρειαστεί και στα χώματα και το υπογραμμίζει με ένα «off road look» με τους κοντούς προβόλους της, τους μεγάλους τροχούς έως 20 ιντσών, αλλά και το χαρακτηριστικό σχήμα με τις ακμές και την απουσία καμπύλων γραμμών. Το συνολικό αισθητικό αποτέλεσμα κρίνεται εντυπωσιακότατο και συνδυάζει θαυμάσια τη διαχρονική κομψότητα με έντονο δυναμισμό.

H GLB έρχεται όμως επίσης να καλύψει την αγορά των επταθέσιων compact SUV, που είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στην Κίνα, απέναντι κυρίως στο VW Tiguan Allspace και στο Skoda Kodiaq. Ετσι επιλέχθηκε το τετραγωνισμένο σχήμα για το αμάξωμα και ένα εντυπωσιακά μακρύ μεταξόνιο μήκους 2,83 μ., ώστε να δημιουργηθούν οι απαραίτητοι χώροι. Στην Ισπανία διαπιστώσαμε ότι οι επιβάτες της μεσαίας σειράς κάθονται αρχοντικά, ενώ η (προαιρετική) τρίτη σειρά προορίζεται ξεκάθαρα για παιδιά ύψους έως 1,68 μ. και περιορίζει δραστικά τον χώρο αποσκευών στα 179 λίτρα. Στα 7θέσια μοντέλα έχουμε κυλιόμενα μεσαία καθίσματα με διαδρομή έως 17 εκατοστών για ευκολότερη πρόσβαση εντελώς πίσω και για προσαρμογή στις εκάστοτε ανάγκες. Με πενταθέσια διάταξη αποκτά ο χώρος αποσκευών διαστάσεις που θα ζήλευαν ακόμη και πολλά στέισον βάγκον, καθώς ο όγκος κυμαίνεται πλέον μεταξύ 560 λίτρων και 1.755 λίτρων με αναδιπλωμένες τις πλάτες των πίσω καθισμάτων! Η τιμή της τρίτης σειράς καθισμάτων ανέρχεται σε περίπου 1.300 ευρώ και δεν κρίνεται απαγορευτική για τα δεδομένα της κατηγορίας, καθώς η νέα GLB ξεκινά από 37.235 ευρώ.

Το εσωτερικό του αυτοκινήτου δεν αιφνιδιάζει και παραπέμπει στην A- και στη B-class, με τη διαφορά ότι εδώ κάθεσαι περίπου 10 εκατοστά ψηλότερα και έχεις καλύτερη θέα από τα μεγάλα παράθυρα. Το μεγάλο MBUX κόκπιτ παραμένει εντυπωσιακό με τις μεγάλες οθόνες του, αν και η πληθώρα των λειτουργιών υπερβαίνει τα όρια του μέσου οδηγού, θα ενθουσιάσει όμως τους μανιώδεις «γκατζετάκηδες» που τους αρέσει να ασχολούνται συνέχεια με το κινητό και τον υπολογιστή τους.

Η άνεση οδήγησης ανήκει επίσης στα μεγάλα όπλα της Mercedes GLB, η οποία μας εξέπληξε ευχάριστα σε αυτόν τον τομέα. Σε αντίθεση με πολλά άλλα SUV, που σε ταλαιπωρούν χωρίς λόγο θέλοντας να προσδώσουν μία σπορ (ψευδ)αίσθηση, εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα μοντέλο ελεύθερου χρόνου το οποίο λειτουργεί χαλαρωτικά για τους επιβάτες του αποσβένοντας καταπληκτικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Σε αυτό συμβάλλουν καθοριστικά το μακρύ μεταξόνιο και οι σχετικά μαλακές ρυθμίσεις που έχουν επιλέξει οι άνθρωποι της Mercedes για το νέο SUV τους, αλλά και το προηγμένο σύστημα τετρακίνησης 4MATIC που είναι διαφορετικό από το αντίστοιχο της GLA.

Οι αναρτήσεις αποδείχθηκαν λίρα εκατό στο σχετικά κακοφτιαγμένο επαρχιακό δίκτυο της Ανδαλουσίας, δεν άφηναν να περνά τίποτα έως τα σώματα των επιβατών, ενώ ακόμη και στη Sport ρύθμιση παρέμεναν ευχάριστα άνετες προσφέροντας ταυτόχρονα εξαιρετική πρόσφυση σε συνδυασμό με ελάχιστες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Όμως και εκτός δρόμου τιμά το νέο γερμανικό SUV το γράμμα G στο όνομά του με εξαιρετικές αναρριχητικές ικανότητες και όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα, όπως π.χ. περιοριστή ταχύτητας στις καταβάσεις, που κάνουν όντως τη διαφορά.

Στην Ελλάδα εισάγεται η νέα GLB με κινητήρες βενζίνης 1,33 και 2,0 λίτρων με 163 και 224 ίππους και με δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα σε εκδοχές 116, 150 και 190 αλόγων. Όλες οι εκδόσεις συνδυάζονται στάνταρ με ένα εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και οι πιο δυνατές με προηγμένο σύστημα τετρακίνησης 4MATIC. Στην Ισπανία είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε διάφορες εκδόσεις και προσωπικά καταλήξαμε στη βασική βενζίνης GLB 200 με τους 163 ίππους. Το αυτοκίνητο ζυγίζει μόνον 1.555 κιλά, δεν κουβαλά το βάρος της τετρακίνησης και η σπιρτάδα του σου δίνει την αίσθηση ότι έχει αρκετά περισσότερα άλογα από αυτά που εμφανίζει στην άδεια κυκλοφορίας του. Από τις εκδόσεις ντίζελ προτείνουμε τη μεσαία GLB 200 d των 150 αλόγων, που την ξεχωρίσαμε λόγω του πολιτισμένου χαρακτήρα της, της εξαιρετικής ροπής της από χαμηλά και της χαμηλής της κατανάλωσης γύρω στα 6 λίτρα ανά 100 χλμ. Εξάλλου κοστολογείται μόνον 2.300 ευρώ ακριβότερα από την αντίστοιχη πετρελαίου με τα 116 άλογα, οπότε τη θεωρούμε «χρυσή επιλογή.»

Κορυφαία στιγμή του ταξιδιού μας ήταν πάντως η οδήγηση της Mercedes GLB AMG 34 4MATIC με 306 ίππους, ήχο καταδιωκτικού σε εφόρμηση και κρατήματα και επιταχύνσεις σπορ κουπέ!

Όσον αφορά στις τιμές, να πούμε ότι η ελληνική αντιπροσωπεία έκανε την έκπληξη καθώς ξεκινούν ελαφρά χαμηλότερα από τις αντίστοιχες στη Γερμανία. Αυτό ισχύει για την εμπροσθοκίνητη και βενζινοκίνητη GLB 200 Auto των 163 ίππων η οποία κοστίζει 37.235 ευρώ, ενώ οι εκδόσεις ντίζελ ξεκινούν από 43.280 ευρώ στην έκδοση των 116 ίππων και από 45.565 ευρώ σε εκείνη των 150 ίππων. Όσοι επιθυμούν και τετρακίνηση θα πρέπει να βάλουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη και να καταθέσουν από 50.365 ευρώ για τη ντιζελοκίνητη GLB 200 d 4MATIC Auto με 150 άλογα είτε από 51.365 ευρώ για τη βενζινοκίνητη GLB 250 4MATIC των 224 ίππων.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!