ΔΕΙΤΕ ΤΑ LIVE

Κάνει... Focus στην απόλαυση! 

Κάνει... Focus στην απόλαυση! 

Κάνει... Focus στην απόλαυση! 

Το νέο Ford Focus με τον κινητήρα βενζίνης 1.5 EcoBoost εστιάζει και σε άλλους τομείς, όπως ο απολαυστικός χαρακτήρας, εκτός των άλλων βασικών προτεραιοτήτων ενός μικρομεσαίου χάτσμπακ.  

Η Ford μας έχει παρουσιάσει εδώ και καιρό την τέταρτη γενιά του Ford Focus. Το μικρομεσαίο μοντέλο της έχει αποδείξει την αξία του μέσα από τρεις, διαφορετικές αλλά σταθερές σε φιλοσοφία γενιές, με το τελευταίο να μην παρεκκλίνει ούτε στο ελάχιστο. Στο αισθητικό κομμάτι έχουμε να κάνουμε με ένα πολύ εντυπωσιακό αυτοκίνητο, ειδικότερα στη σπορ έκδοση ST-Line που ξεχωρίζει αμέσως από τη συντηρητικότητα της κατηγορίας. Οι πιο επιθετικοί προφυλακτήρες, η διπλή απόληξη της εξάτμισης πίσω, αλλά και οι σκουρόχρωμες ζάντες αλουμινίου των 17 ιντσών συνθέτουν ένα προφίλ που θα συγκινήσει τον «ανήσυχο» οικογενειάρχη και μάλιστα, οι προσδοκίες του τελευταίου δεν περιορίζονται στο... φαίνεσθαι.

Ξεκινώντας από τον κινητήρα, έχουμε να κάνουμε με τον τρικύλινδρο 1.5 EcoBoost βενζίνης, που αποδίδει (φυσικά με τη βοήθεια από ένα τούρμπο) 150 ίππους και 240 Nm ροπή στρέψης. Το εξαιρετικό αυτό μοτέρ έχει ακριβώς όση δύναμη χρειάζεσαι από ένα συμβατικό χάτσμπακ, με πειστικό τράβηγμα σε όλες τις σχέσεις του αραιού εξατάχυτου σασμάν. Ενδεικτικά, η Ford ανακοινώνει 8,8 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα και 210 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας. Αυτό που ήθελε να πετύχει όμως η Μπλε Οβάλ εταιρεία, με τη χρήση ενός ισχυρού τρικύλινδρου μοτέρ (με δυνατότητα απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου μάλιστα), είναι να συνδυάσει την απόδοση με την οικονομία.

Η επίσημη τιμή κατανάλωσης που ανακοινώνεται είναι 5,5 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χιλιόμετρα σε μικτό κύκλο. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, εμείς είδαμε 7,4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα που διανύαμε. Κατά κύριο λόγο κινούμασταν σε επαρχιακό τερέν αλλά και σε συνθήκες αυτοκινητόδρομου, αυτό δεν σημαίνει όμως ότι είχαμε και... χαλαρούς ρυθμούς. Εκτός πόλης, τα 6,5 λίτρα / 100 χλμ παραμένει ένας απόλυτα εφικτός στόχος και εντός των τειχών, υπολογίστε περίπου 8 λίτρα με νορμάλ οδήγηση. Το παράδοξο της υπόθεσης είναι ότι παρά τους τρεις κυλίνδρους του μοτέρ, ακούγεται ελάχιστα χωρίς να κροταλίζει και στην πίεση, παράγεται ένα εύηχο γουργουρητό! Σαν να ακούς το νέο Fiesta ST αλλά σε πιο ήπια, οικογενειακή εκδοχή. Η λειτουργία απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου δε, ποτέ δεν γίνεται αντιληπτή και την καταλαβαίνεις μόνο από... τις αραιές επισκέψεις στο πρατήριο, αν δεν εξαντλείς συχνά τις δυνατότητες του 1.5 EcoBoost.

Εκτός από τον ισχυρότερο κινητήρα, το συγκεκριμένο Focus έχει να επιδείξει ακόμη μερικά προσόντα, έναντι των υπολοίπων Focus. Αναφερόμαστε στην πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων! Η τέταρτη γενιά του μοντέλου ήταν η πρώτη που ενσωμάτωσε ημιάκαμπτο άξονα πίσω και δέχτηκε κριτική για αυτό. Στη συνέχεια, όταν ήρθαν οι πρώτες επαφές με το μοντέλο, είδαμε ότι το αυτοκίνητο είναι τόσο καλά ρυθμισμένο, που ο ημιάκαμπτος των απλών εκδόσεων δεν γίνεται καν αντιληπτός και η οδική συμπεριφορά του ήταν κορυφαία στην κατηγορία! Το 150άρι Focus όμως με τους πολλαπλούς, είναι σε... ξεχωριστή κατηγορία. Ανάμεσα στα μικρομεσαία χάτσμπακ σχεδόν παίζει μπάλα μόνο του και ο τρόπος που στρίβει, είναι εκπληκτικός. Το μπροστινό του σύστημα έχει μηδενική αδράνεια, η υποστροφή είναι άγνωστη λέξη και ο τρόπος που ακολουθεί τις ορέξεις του οδηγού θυμίζει σπορ κατασκευή!

Εκεί που δεν θυμίζει σπορ κατασκευή είναι στο κομμάτι της άνεσης αφού η ανάρτηση παραμένει «οικογενειακών προδιαγραφών» και δεν κοπανάει ποτέ. Θα λέγαμε ότι για έναν οικογενειάρχη με «οδηγικές ανησυχίες» ένα test drive θα ήταν αρκετό για να το κλείσει... αβλεπί! Συνεχίζοντας, η έκδοση ST-Line έχει χαμηλωμένη ανάρτηση κατά 10 χιλιοστά και στην πράξη δεν αισθάνεσαι ποτέ να γέρνει. Τα καθίσματα παρέχουν πολύ καλή στήριξη και στα μακρινά ταξίδια σε κρατάνε «φρέσκο», ενώ η σταθερότητα του αμαξώματος αντικατοπτρίζεται και στον αυτοκινητόδρομο που παραμένει ακλόνητο ακόμη και σε (πολύ) υψηλές ταχύτητες. Το μοναδικό που θα μπορούσαμε να πούμε είναι ότι ο κύκλος στροφής του Focus είναι λίγο μεγαλύτερος από το συνηθισμένο στην κλάση, οπότε μερικές φορές ίσως χρειαστεί και μια μανούβρα παραπάνω. Αμελητέο το τίμημα όμως! Έτσι κι αλλιώς μετά τις πρώτες φορές μαθαίνεις να ζεις με αυτό και προνοείς, εκμεταλλευόμενος καλύτερα το χώρο. Να μη ξεχάσουμε να αναφέρουμε ότι τα φρένα της συγκεκριμένης έκδοσης έχουν εκπληκτική απόδοση, αλλά και αντοχή, με ένα πολύ καλό σε αίσθηση πεντάλ.

Το νέο Ford Focus με τον βενζινοκινητήρα των 1.5 λίτρων, δεν διαφέρει στο εσωτερικό του, από τα 1.000άρια και τα ντίζελ. Σύγχρονη η σχεδίαση, οι χώροι πολύ καλοί για τέσσερα άτομα και ικανοποιητικοί για πέντε, ενώ τα 341 λίτρα του χώρου αποσκευών κρίνονται ως επαρκή ακόμη και για τις οικογενειακές ανάγκες, χάρη στο πρακτικό και πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα του πορτμπαγκάζ. Σε τεχνολογικό επίπεδο το SYNC 3 της Ford κάνει... παπάδες, όντας εύχρηστο και ενσωματώνοντας όλες τις νέες «τάσεις» στα infotainment, όπως Apple CarPlay, Android Auto και υποστηρίζοντας κάθε λογής σύνδεση. Η ποιότητα της καμπίνας κυμαίνεται σε πολύ ικανοποιητικό επίπεδο, περισσότερο στο πάνω μέρος της. Χαμηλότερα κάποια πλαστικά θα μπορούσαν να είναι ελαφρώς ποιοτικότερα, όμως η πολύ καλή ποιότητα συναρμογής τους, αντισταθμίζει την κατάσταση. Επιπλέον, οι χώροι των μικροαντικειμένων ανήκουν σίγουρα στα προσόντα του Focus, χάρη στις...

Διαβάστε ολόκληρη την δοκιμή εδώ!