Στον παλμό της εποχής το Hyundai Kona 1.0 T-GDi

Γιώργος Βαρίνος
Στον παλμό της εποχής το Hyundai Kona 1.0 T-GDi
Το Kona με τον τρικύλινδρο τούρμπο βενζινοκινητήρα του 1.0 λίτρου τοποθετεί με επιτυχία τη Hyundai σε μια από τις πιο ανερχόμενες κατηγορίες της ευρωπαϊκής αγοράς.

Tο ξέρουν πλέον και οι... πέτρες, ότι τα SUV «σαρώνουν» σε πωλήσεις, ειδικότερα μάλιστα τα κόμπακτ SUV της κατηγορίας Β. Το ίδιο συμβαίνει και με τα τρικύλινδρα 1.000άρια μοτέρ, που έχουν φτάσει να χρησιμοποιούνται σε μοντέλα σχεδόν κάθε διάστασης. Ποια είναι λοιπόν η συνταγή της επιτυχίας; Ένα SUV με 1.000άρη βενζινοκινητήρα, έναν συνδυασμό που επέλεξε και η Hyundai για το Kona, το οποίο φιλοδοξεί να αποτελέσει σημείο αναφοράς στην κατηγορία του. Το πιο σημαντικό πλεονέκτημα του Hyundai Kona έναντι των ανταγωνιστών του είναι ότι δεν βασίζεται σε μια τροποποιημένη πλατφόρμα κάποιου supermini της μάρκας. Εξελίχθηκε εξαρχής για SUV, έχει δική του πλατφόρμα και για αυτό διατίθεται και ως τετρακίνητο, κάτι που σπανίζει στην κατηγορία. Επίσης εντυπωσιάζει σχεδιαστικά, ειδικά όταν το βλέπεις από το εμπρός μέρος του, χάρη στους δύο «ορόφους» των φωτιστικών σωμάτων και άλλον έναν τρίτο για τους προβολείς ομίχλης. Σαν σύνολο αποπνέει το νοτιοκορεάτικο SUV δυναμισμό και καταφέρνει κάτι πολύ δύσκολο, δηλαδή να αντιλαμβάνεσαι αμέσως ότι πρόκειται για ένα τυπικό μοντέλο ελεύθερου χρόνου, χωρίς να είναι υπερβολικά ψηλό και ογκώδες και διατηρώντας μια «αθλητική» σιλουέτα.

Ο τρικύλινδρος τούρμπο κινητήρας Τ-GDi του ενός λίτρου περιλαμβάνεται στους πιο εξελιγμένους του είδους του. Διαθέτει άμεσο ψεκασμό, απόδοση από τις χαμηλές στροφές λειτουργίας και συγκρατημένη κατανάλωση, που δεν υπερβαίνει κατά μέσο όρο τα 7,5 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χιλιόμετρα σε πραγματικές συνθήκες σβέλτης οδήγησης. Η επίσημη τιμή από το εργοστάσιο ορίζεται στα 5,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα χρήσης, αλλά είναι περισσότερο θεωρητικού χαρακτήρα, όπως εξάλλου συμβαίνει και με τη συντριπτική πλειοψηφία των σύγχρονων αυτοκινήτων. Το σύνολο των 998 κυβικών εκατοστών αποδίδει 120 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 176 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ.. Το εξάρι χειροκίνητο σασμάν φροντίζει να αναδεικνύει με τη σωστή του κλιμάκωση τις αρετές του κινητήρα, με αποτέλεσμα να μην νιώθεις ποτέ έλλειψη ισχύος, ακόμη και με πλήρες φορτίο, το οποίο συνήθως «εκθέτει» τα μικρά μηχανικά σύνολα. Η καμπίνα του Kona βρίσκεται στα υψηλά στάνταρ, που μας συνηθίζει η Hyundai στα νέα μοντέλα της και διακρίνεται για τη λειτουργικότητά της. Αν η εμπειρία σας με τα
Hyundai σταματά μερικά χρόνια πίσω, τότε το μόνο σίγουρο είναι ότι θα... τρίβετε τα μάτια σας μπαίνοντας στο Kona. Aν πάλι έχετε μπει πρόσφατα σε κάποιο σύγχρονο i30, τότε θα σας φανούν πολλά πράγματα οικεία. Η σχεδίαση δίνει προτεραιότητα στη λειτουργικότητα, χειριστήρια και διακόπτες βρίσκονται στα αναμενόμενα σημεία, τα -σκληρά- πλαστικά συναρμολογούνται μεταξύ τους άριστα και κατασκευαστικά ψεγάδια δεν εντοπίζονται.

Τέσσερις ενήλικες κάθονται πολύ άνετα στο εσωτερικό και ο διαθέσιμος χώρος που υπάρχει για τις αποσκευές τους φτάνει στα 361 λίτρα. Όσοι δίνουν μεγάλη σημασία στα συστήματα πολυμέσων, θα εκτιμήσουν αναμφίβολα το πολύ εύχρηστο σύστημα infotainment της Hyundai, που ξεχωρίζει μεταξύ άλλων για τις υψηλές δυνατότητες συνδεσιμότητας. Στο οδηγικό κομμάτι, μην περιμένετε από το Kona κάτι περισσότερο από ένα συνηθισμένο μικρό SUV. Το πεντάθυρο μοντέλο παραμένει ασφαλές σε όλες τις συνθήκες και παρέχει υψηλά επίπεδα πρόσφυσης. Αν ξεπεράσει ο οδηγός το όριο, θα εμφανίσει το...

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο εδώ!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!