O oρισμός της άνεσης το αυτόματο Renault Captur

Gazzetta team
O oρισμός της άνεσης το αυτόματο Renault Captur
To Renault Captur 1.5 dCi 90 EDC αναδεικνύεται σε ιδανικό «εργαλείο» για καθημερινές μετακινήσεις χάρη στο αυτόματο σαζμάν του και τον οικονομικό πετρελαιοκινητήρα του.

Το Renault Captur δεν το μαθαίνουμε τώρα. Είναι το μικρό crossover της γαλλικής μάρκας που εδώ και χρόνια επιδεικνύει τα πλούσια προσόντα του, χάρη στα οποία κατέχει πανευρωπαϊκά την πρώτη θέση πωλήσεων στην κατηγορία του. Πρόσφατα μάλιστα δέχτηκε αναβαθμίσεις στον κινητήρα πετρελαίου «πασπαρτού» των 1.5 λίτρων με τους 90 ίππους, ώστε να πληροί τις πιο αυστηρές νόρμες ρύπων και να γίνει ακόμη ανταγωνιστικότερη μεταξύ των λεγόμενων B-SUV, όπως ονομάζονται επίσημα τα κόμπακτ μοντέλα ελεύθερου χρόνου με κύριο πεδίο δράσης την πόλη.

Δοκιμάζοντας το συγκεκριμένο μοντέλο στην αυτόματη εκδοχή του, διαπιστώσαμε ότι οι Γάλλοι κράτησαν τα βασικά συστατικά της πετυχημένης συνταγής τους και πρόσθεσαν σε ιδανική δοσολογία τα απαραίτητα «καρυκεύματα», ώστε να γίνει το Captur ελκυστικότερο και πιο ολοκληρωμένο. Ο πετρελαιοκινητήρας των 1.5 λίτρων αποδίδει 90 ίππους και 220 Nm ροπής, που επαρκούν για την καθημερινότητα του μέσου οδηγού και έχουν και την πολύτιμη βοήθεια του αυτόματου σασμάν διπλού συμπλέκτη των έξι σχέσεων, που φροντίζει έγκαιρα για τη σωστή επιλογή ταχύτητας. Το κιβώτιο αρέσει με τη στρωτή λειτουργία του, δεν «εκθέτει» ποτέ τον οδηγό και έχει γρήγορες αλλαγές, πάντα στο πλαίσιο του γενικότερου χαρακτήρα του Captur ως ένα SUV για νεαρά ζευγάρια και οικογένειες.

Ο κινητήρας, αν και λίγο τραχύς στα χαμηλά πεδία περιστροφών, δεν γίνεται ενοχλητικός, ενώ το δυνατό του χαρτί είναι η κατανάλωση καυσίμου. Η Renault ανακοινώνει ότι χρειάζεται 4,3 λίτρα πετρελαίου ανά 100 χλμ και μια τιμή κοντά στα 6 λίτρα ανά 100 χλμ είναι απολύτως ρεαλιστική, οπότε μιλάμε για ένα μοτέρ, που νοιάζεται πραγματικά για την τσέπη του ιδιοκτήτη του. Στον αντίποδα οι επιδόσεις δεν ξεχωρίζουν, με 13,8 δευτερόλεπτα για τα 0-100 χλμ./ώρα και τα 173 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας. Να πούμε ωστόσο, ότι δεν έχεις την αίσθηση ενός «αργού» SUV, χάρη στην πλούσια ροπή του τετρακύλινδρου μοτέρ από χαμηλά, η οποία φροντίζει για άφθονη ελαστικότητα και ικανοποιητικές ρεπρίζ.

Οδηγώντας το Captur με τον ντιζελοκινητήρα και το αυτόματο σασμάν έρχεται αμέσως η επιβεβαίωση του χαρακτηρισμού «αστικού» crossover. Πρόκειται για ένα άνετο και ευέλικτο στην πόλη SUV, το οποίο όμως δεν λέει όχι σε εξορμήσεις εκτός αστικού περιβάλλοντος, ταξιδεύει χωρίς να κουράζει και μπορεί να πατήσει και στο χώμα, όχι όμως σε απαιτητικές διαδρομές. Ουσιαστικά έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο που δεν απογοητεύει πουθενά και διαθέτει έντονο το DNA του «πολυεργαλείου». Προφανώς και η γρήγορη οδήγηση δεν ανήκει στο φόρτε του και βέβαια δεν περιλαμβάνεται στις προτεραιότητες του τυπικού πελάτη της συγκεκριμένης κατηγορίας.

Εδώ παίζουν σημαντικό ρόλο -μεταξύ άλλων- οι χώροι, οι οποίοι στο Captur κρίνονται απολύτως επαρκείς για τέσσερις ενήλικες επιβάτες. Μάλιστα, τα διαιρούμενα πίσω καθίσματα είναι και κυλιόμενα, οπότε παραπέμπει η μεταβλητότητα του εσωτερικού σε κλασικό πολυχρηστικό μοντέλο. Το πορτμπαγκάζ των 377 λίτρων αποθηκεύει άνετα τις αποσκευές μίας μικρής οικογένειας, ενώ στο εσωτερικό επικρατεί τάξη λόγω των πολλών χώρων για αντικείμενα, με κορυφαίο bonus το τεράστιο συρτάρι που αντικαθιστά το παραδοσιακό ντουλαπάκι του συνοδηγού.

Στο κομμάτι της σχεδίασης, θα χαρακτηρίζαμε την καμπίνα επιβατών μάλλον ουδέτερη. Πίνακας οργάνων και κονσόλα έχουν σχεδίαση με έμφαση στη λειτουργικότητα, αν και η Renault προσφέρει διάφορες εκδόσεις που προσθέτουν χρώμα στην καμπίνα και επιτρέπουν να την εξατομικεύσει ο πελάτης σύμφωνα με τα προσωπικά γούστα του. Οι τιμές του Renault Captur με τον πετρελαιοκινητήρα 1.5 dCi των 90 ίππων και το αυτόματο σασμάν διπλού συμπλέκτη με τις έξι σχέσεις κρίνονται απολύτως λογικές, καθώς ξεκινούν από τις 20.370€ με πολύ ικανοποιητικά επίπεδα εξοπλισμού και συνδεσιμότητας.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!