1.400 χλμ. με το εντυπωσιακό Hyundai i30

Γιώργος Βαρίνος
1.400 χλμ. με το εντυπωσιακό Hyundai i30
Το ντίζελ και αυτόματο Hyundai i30 αποτελεί στην εκδοχή των 115 ίππων μία από τις κορυφαίες προτάσεις στην πολύ ανταγωνιστική κατηγορία των μικρομεσαίων οικογενειακών.

Το i30 είναι το αυτοκίνητο, που πριν περίπου δώδεκα χρόνια άλλαξε την ιστορία της Hyundai, καθώς διαδέχθηκε το Accent και στην ουσία έβαλε τη μάρκα σε έναν «ευρωπαϊκό» δρόμο, ισότιμα απέναντι σε καθιερωμένους ανταγωνιστές made in Europe και in Japan! Το πρώτο μοντέλο της σειράς i δεν βρίσκεται σήμερα απλά στην τρίτη γενιά του, αλλά –χωρίς αμφιβολία- και στα καλύτερά του, όπως διαπιστώσαμε καλύπτοντας με αυτό πάνω από 1.400 χιλιόμετρα μέσα σε λίγες μόλις ημέρες. Συγκεκριμένα οδηγήσαμε ένα i30 εξοπλισμένο με τον τουρμποντίζελ 1.600άρη κινητήρα των 115 ίππων και 280 Nm ροπής, αλλά και το εξαιρετικό σασμάν διπλού συμπλέκτη DCT των επτά σχέσεων.
Το συγκεκριμένο δίδυμο συνεργάζεται πολύ καλά και καλύπτει όλες τις απαιτήσεις! Μπορεί να αποδειχθεί πάρα πολύ οικονομικό, με καταναλώσεις κάτω των 5,5 λίτρων πετρελαίου ανά 100 χιλιόμετρα ή να κινηθεί σβέλτα χάρη στην επαρκέστατη ισχύ. Σύμφωνα με τη Hyundai τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,9 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα είναι 192 χλμ./ώρα, ενώ η κατανάλωση καυσίμου –με βάση τις αισιόδοξες εργοστασιακές μετρήσεις- είναι στα 4,1 λίτρα ανά 100 χλμ. σε μικτό κύκλο. Ο πολύ αποτελεσματικός συνδυασμός μοτέρ-σασμάν «παντρεύεται» δε και με ένα πολύ καλό πλαίσιο. Το αποτέλεσμα αποτυπώνεται στον δρόμο, όπου το i30 σου μεταδίδει μία πολύ στιβαρή αίσθηση, διαθέτει ποιότητα κύλισης μοντέλων μεγαλύτερων κατηγοριών και ακριβότερων αυτοκινήτων, ενώ δεν χορταίνεις να «γράφεις» χιλιόμετρα μαζί του.
Είχαμε την τύχη να το οδηγήσουμε αρκετά σε αυτοκινητόδρομο για να εκτιμήσουμε όλα τα παραπάνω, αλλά και σε επαρχιακούς, ορεινούς δρόμους. Το τιμόνι του i30 είναι άμεσο, ακριβές και με σωστό βάρος, ενώ το σασμάν εμφανίζεται ολίγον…επιφυλακτικό με τα οριακά κατεβάσματα, όπου όμως χρειάζεται -και υπάρχει περιθώριο στροφών- κατεβάζει χωρίς χρονοτριβή ακόμη και δύο σχέσεις, με ισάριθμα πατήματα στο αριστερό paddle του τιμονιού. Μας άρεσε επίσης, ότι ακόμη κι αν εκμεταλλεύεσαι όλη την ισχύ του κινητήρα, διαπιστώνεις ότι το πλαίσιο όχι μόνον δεν αγγίζει τα όριά του, αλλά αποδεικνύεται ικανό να διαχειριστεί αρκετά υψηλότερη πίεση.
Η ανάρτηση στοχεύει ξεκάθαρα προς την άνεση και όχι τη hardcore σπορτίφ αίσθηση, ωστόσο το κορεάτικο αυτοκίνητο δεν εμφανίζει ποτέ συμπτώματα πλεύσης στον δρόμο. Πολύ βασικό στοιχείο για το τελευταίο χαρακτηριστικό αποτελεί η πίσω ανάρτηση, η οποία αποδεικνύεται περίφημη για τον οικογενειακό χαρακτήρα του κόμπακτ μοντέλου της Hyundai. Oι Κορεάτες δεν επέλεξαν τη φθηνότερη και απλούστερη λύση ενός ημιάκαμπτου άξονα, αλλά τοποθέτησαν πολλαπλούς συνδέσμους (multi link), δηλαδή ανεξάρτητη ανάρτηση για κάθε πίσω τροχό.
Τα δυνατά χαρτιά του Hyundai i30 δεν σταματούν πάντως εδώ, αλλά συνεχίζονται και στο εσωτερικό του. Η καλοφτιαγμένη καμπίνα, όσο αφορά στην ποιότητα των υλικών και στο προσεγμένο φινίρισμα δημιουργεί ένα ευχάριστο περιβάλλον για τον οδηγό και τους επιβάτες. Η high tech αύρα τονίζεται από το ιδιαίτερα εύχρηστο σύστημα πολυμέσων με τις πολλαπλές λειτουργίες, ενώ στα ατού περιλαμβάνονται και οι χώροι. Συγκεκριμένα, μέσα στο i30 κάθονται άνετα έως και πέντε ενήλικες επιβάτες, απολαμβάνοντας ευρυχωρίας, που θα ζήλευαν και μοντέλα της επόμενης κατηγορίας! Ο χώρος αποσκευών δεν εντυπωσιάζει τόσο όσο η ευρυχωρία του σαλονιού, αλλά με 395 λίτρα χωρητικότητα και απόλυτα εκμεταλλεύσιμο σχήμα θα σταθεί στο... ύψος των περιστάσεων και σίγουρα δεν...

Διαβάστε ολόκληρη την δοκιμή εδώ!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!