Τεστάρουμε την Alfa Romeo Giulia 2.2 Diesel 210 PS Veloce Q4! (pics)

Δημήτρης Γράτσος
Τεστάρουμε την Alfa Romeo Giulia 2.2 Diesel 210 PS Veloce Q4! (pics)
Δοκιμάζουμε την εκθαμβωτική Giulia στην αυτόματη και τετρακίνητη εκδοχή της και -εν όψει Αγίου Βαλεντίνου- δηλώνουμε ερωτευμένοι.

Κάθε φορά που βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι ενός ιταλικού μοντέλου ο... «πειρασμός» είναι μεγάλος, πόσο μάλλον όταν ακούει στο όνομα Alfa Romeo Giulia. Η επιστροφή της ιταλικής φίρμας στην premium μεσαία κατηγορία, αποτέλεσε μία ιδιαίτερα σημαντική είδηση και πλέον σχεδόν 3 χρόνια μετά, οι Ιταλοί αισθάνονται δικαιωμένοι με την επιλογή τους. Σχεδιαστικά, η Giulia αποτελεί την επιτομή του «έρωτας με την πρώτη ματιά». Αναμενόμενα ξεχωρίζουν ο χαρακτηριστικός θυρεός της Alfa Romeo στη μάσκα, τα αμυγδαλωτά φώτα με προβολείς τεχνολογίας LED, ενώ είναι εντυπωσιακό το «πάντρεμα» της ελκυστικής σιλουέτας, με την σπορ/σεντάν σχεδιαστική λογική.

O εσωτερικός κόσμος της Giulia έρχεται να επιβεβαιώσει όλα όσα διαδραματίζονται εκτός, με bonus την εξαιρετική αίσθηση ποιότητας την οποία αποπνέει, πέρα από την διαχρονική σπορ αίσθηση και την δεδομένη ιταλική φινέτσα. Τόσο ο πίνακας οργάνων, όσο και η οθόνη στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας παρέχουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, με το σύστημα Alfa D.N.A. να δίνει το ρυθμό σχετικά με τον τρόπο οδήγησης που θέλει να ακολουθήσει ο εκάστοτε οδηγός. Οι επιβάτες θα μετακινηθούν με άνεση και ασφάλεια, ενώ ο χώρος για τις αποσκευές των 480 λίτρων, είναι υπέρ του δέοντος αρκετός για μεταφορές αντικειμένων όλων των ειδών και μεγεθών.

Μιλώντας για ασφάλεια, να αναφέρουμε ότι στον βασικό εξοπλισμό της Giulia συμπεριλαμβάνονται συστήματα ενεργητικής ασφάλειας όπως είναι τα Integrated Braking System, Forward Collision Warning, Autonomous Emergency Brake και Lane Departure Warning. Τον εξοπλισμό ολοκληρώνουν η κάμερα οπισθοπορείας με δυναμικές γραμμές καθοδήγησης, οι αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, η ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα του χώρου αποσκευών και αυτόματη ενεργοποίηση των εμπρός προβολέων. Να σημειωθεί ότι η έκδοση της δοκιμής μας (2.2 Diesel 210 PS ΑΤ Q4 Veloce) αποτελεί την κορυφαία εξοπλιστικά σε ότι αφορά στις πετρελαιοκίνητες επιλογές.

Στην «καρδιά» της Giulia που είχαμε στη διάθεση μας, βρίσκεται τοποθετημένος ο turbodiesel κινητήρας των 2,2 λίτρων, απόδοσης 210 ίππων, ο οποίος συνεργάζεται εξαιρετικά με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και σύστημα τετρακίνησης Q4 all-wheel drive. Σε ότι αφορά στις επιδόσεις που ανακοινώνει η Alfa Romeo, για το 0-100 χλμ./ώρα απαιτούνται μόλις 6,8 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να ανέρχεται στα 235 χλμ./ώρα. Στην πράξη το premium sedan της Alfa Romeo, διαθέτει την διαχρονική σπορ αίσθηση ενός μοντέλου της ιταλικής φίρμας, ενώ την ίδια στιγμή είναι άνετο και ευέλικτο σε κάθε περίπτωση, με το σύστημα τετρακίνησης Q4 να αποτελεί «εγγύηση» σε κάθε περίπτωση.

Την ίδια στιγμή, η μέση κατανάλωση που καταγράψαμε κατά την διάρκεια της συμβίωσης μας με την Giulia 2.2 Diesel 210 PS Veloce Q4, είναι αυτή που περιμένεις από ένα diesel μοντέλο επιδόσεων, καθώς δεν ξεπέρασε τα 6,5 λίτρα/100 χλμ., παρά τις συνεχείς και επίμονες προσπάθειες μας για το αντίθετο, καθώς και την έντονη κυκλοφοριακή συμφόρηση την οποία αντιμετωπίσαμε σε καθημερινή βάση. Επί της ουσίας, η Giulia διαθέτει όλα τα στοιχεία για τα οποία φημίζονται τα μοντέλα της Alfa Romeo, ενώ πλέον τονίζεται ακόμη περισσότερο ο πολυτελής και δυναμικός χαρακτήρας. Όσο δε για το κόστος απόκτησης της συγκεκριμένης diesel έκδοσης, με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, την τετρακίνηση και το πλούσιο πακέτο εξοπλισμού, ξεκινάει από τα 55.000 ευρώ. Όσοι ενδιαφέρονται, ας ξεκινήσουν αποταμίευση...

Φωτογραφίες: Δημήτρης Γράτσος

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Τετρακύλινδρος turbodiesel, 2.143 κ.εκ., μέγιστη ισχύς 210 ίπποι στις 3.750 σ.α.λ., μέγιστη ροπή στρέψης 470 Nm στις 1.750 σ.α.λ., αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, μετάδοση κίνησης στους τέσσερις τροχούς, όγκος χώρου αποσκευών 480 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 4.643/1.860/1.436 χιλιοστά.

Επιδόσεις

Επιτάχυνση 0 - 100 χλμ./ώρα σε 6,8’’, τελική ταχύτητα 235 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 4,7 λτ./100 χλμ., εκπομπές CO2 122 γρ./χλμ. (εργοστασιακές μετρήσεις).

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!