Η πραγματική κατανάλωση 8 κόμπακτ SUV

Η πραγματική κατανάλωση 8 κόμπακτ SUV

Η πραγματική κατανάλωση 8 κόμπακτ SUV

Oι εργοστασιακές μετρήσεις κατανάλωσης αποδεικνύονται συχνά πολύ «αισιόδοξες» σε σχέση με την πραγματικότητα. Ας δούμε τι ισχύει για 8 πετρελαιοκίνητα SUV.

Ο Ιταλός δημοσιογράφος αυτοκινήτου Φάμπιο Τζεμέλι πραγματοποιεί τακτικές μετρήσεις κατανάλωσης νέων μοντέλων σε προκαθορισμένες διαδρομές και με έναν κανονικό τρόπο οδήγησης. Οι τιμές που προκύπτουν, αντιστοιχούν σε πολύ μεγάλο βαθμό στις πραγματικές καταναλώσεις καυσίμου, όπως τις βιώνει στην καθημερινότητά του ο μέσος οδηγός και μπορούν να αποδειχθούν χρήσιμες σε όσους ψάχνουν για ένα οικονομικό αυτοκίνητο.

Μία από τις πιο ενδιαφέρουσες κατηγορίες αυτοκινήτων με τη μεγαλύτερη ζήτηση από το αγοραστικό κοινό, είναι τα κόμπακτ SUV. Ο Τζεμέλι δοκίμασε τους τελευταίους μήνες οκτώ τέτοια μοντέλα με κινητήρες πετρελαίου και εμείς παραθέτουμε τα ιδιαίτερα διαφωτιστικά αποτελέσματα των μετρήσεών του. Σε όλες τις περιπτώσεις αναφερόμαστε στη μέση κατανάλωση, όπως προκύπτει από διαδρομές εντός και εκτός πόλης, αλλά και στον αυτοκινητόδρομο με ταχύτητες λίγο κάτω από το όριο των 130 χλμ./ώρα.

Το οικονομικότερο μοντέλο της οκτάδας του Ιταλού δημοσιογράφου αυτοκινήτου είναι το Citroen C4 Cactus BlueHDI των 100 ίππων με 3,3 λίτρα πετρελαίου ανά 100 χλμ., ενώ εξαιρετικό αποδεικνύεται και το Renault Captur Energy dCi των 110 ίππων με 3,6 λίτρα για την ίδια απόσταση. Το Opel Crossland X 1.6 Diesel με 120 άλογα αρκείται σε 4,2 λίτρα ανά 100 χλμ. και το Citroen C3 Aircross BlueHDI των 120 ίππων σε 4,3 λίτρα.

Στα 4,5 λίτρα μετρήθηκε η κατανάλωση του VW T-Roc 1.6 TDI με τον πετρελαιοκινητήρα των 115 ίππων, ενώ για το τετρακίνητο Dacia Duster 4X4 1.5 dCi των 110 ίππων προέκυψε μία μέση τιμή της τάξης των 4,6 λίτρων ανά 100 χλμ. Οι μετρήσεις του Fiat 500X 1.6 Multijet με απόδοση 120 ίππους έδειξαν 4,8 λίτρα στα 100 χλμ., ενώ αυξημένα καταναλωτικά «ένστικτα» διαθέτει το τετρακίνητο Jeep Renegade 2.0 Multijet των 140 ίππων με μέση κατανάλωση 5,5 λίτρα πετρελαίου ανά 100 χλμ.

Σε γενικές γραμμές πάντως, επιβεβαίωσαν και στην πράξη τα πετρελαιοκίνητα SUV, ότι τσιγκουνεύονται τα καύσιμα και ότι διαφέρουν ριζικά από αντίστοιχα μοντέλα προηγούμενων γενεών, που ήταν όντως εξαιρετικά ενεργοβόρα.