Nέο Suzuki Jimny: Μικρό τζιπάκι με μεγάλες ικανότητες

Nέο Suzuki Jimny: Μικρό τζιπάκι με μεγάλες ικανότητες

Nέο Suzuki Jimny: Μικρό τζιπάκι με μεγάλες ικανότητες

To Jimny πρώτης γενιάς μας αποχαιρέτισε μετά από 20 χρόνια ευδόκιμης υπηρεσίας αφήνοντας πίσω του έναν αντάξιο διάδοχο, που διατηρεί τον ανόθευτο χαρακτήρα του προγόνου του!    

To Jimny πρώτης γενιάς αντικατέστησε το 1998 το Samurai και ήταν από την πρώτη στιγμή «καταδικασμένο» να πετύχει χάρη στην ιδιοφυή συνταγή του, καθώς συνδύαζε τις μαζεμένες διαστάσεις, με προσιτές τιμές αγοράς, καταπληκτική αξιοπιστία και σχεδόν ανυπέρβλητες ικανότητες εκτός δρόμου. Ήταν μάλιστα τόσο μεγάλη η επιτυχία του, ώστε διατηρήθηκε επί της ουσίας απαράλλαχτο και με ελάχιστα φρεσκαρίσματα επί δύο δεκαετίες στην αγορά, πριν αποφασίσει τελικά να λανσάρει η Suzuki τον διάδοχό του.

Με το  PulseBet*, νιώθεις  το παλμό του  Live  στοιχήματος όπως ποτέ ξανά– Ισχύουν Όροι & Προϋποθέσεις

Βεβαίως, ένα τόσο μεγάλο διάστημα συνιστά μία…αιωνιότητα στον χώρο του αυτοκινήτου, ωστόσο οι Ιάπωνες κατανόησαν ότι έπρεπε να διατηρήσουν ανόθευτο τον χαρακτήρα του Jimny, φροντίζοντας να τον αναβαθμίσουν σε σημεία όπου υστερούσε, όπως για παράδειγμα η άνεση οδήγησης (στην άσφαλτο βεβαίως). Ταυτόχρονα άλλαξε και ο σχεδιασμός του αμαξώματος εξωτερικά και εσωτερικά, ώστε να ανταποκρίνεται καλύτερα στα σημερινά αισθητικά δεδομένα, ενώ προβλέπονται προηγμένα συστήματα ασφαλείας και συνδεσιμότητας.


 
Το αμάξωμα είναι τετραγωνισμένο θυμίζοντας μικρότερη Mercedes G-class και οι σχεδόν ορθές γωνίες του «φωνάζουν» από μακριά, ότι πρόκειται για ένα μοντέλο που γουστάρει το χώμα, τις λάσπες και οτιδήποτε άλλο αποτυπώνεται στις λέξεις «off road». Στα ιδιαίτερα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του τρίθυρου αμαξώματος καταγράφουμε τα στρογγυλά φωτιστικά σώματα της μάσκας -που είναι τεχνολογίας LED στην αναβαθμισμένη έκδοση GLX- τους εξαιρετικά κοντούς προβόλους και την κρεμαστή ρεζέρβα στο πίσω μέρος. Αναμφίβολα, οι σχεδιαστές του νέου Jimny πέτυχαν τον στόχο τους, καθώς στη διάρκεια του test drive μας είδαμε ουκ ολίγα κεφάλια να γυρνούν και να κοιτούν το αυτοκίνητο, από όπου περνούσαμε. Να τονίσουμε, ότι το νέο Jimny απέχει πλέον 21 ολόκληρα εκατοστά από το έδαφος, επιβεβαιώνοντας έτσι τη φήμη του «αγριοκάτσικου» μεταξύ των μικρών μοντέλων εκτός δρόμου.
 
Το εσωτερικό του λιλιπούτειου οχήματος με μήκος 3,65 μ. έχει εκσυγχρονιστεί φυσικά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, όμως παραμένει λιτό και λειτουργικό. Ο πίνακας οργάνων παρέχει πλήρη πληροφόρηση, διαθέτει έγχρωμη οθόνη 4,2 ιντσών και στην πλουσιότερη έκδοση GLX προβλέπεται επιπρόσθετα άλλη μία οθόνη αφής 7 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων και πλοήγησης στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας. Όμορφη λεπτομέρεια αποτελούν οι διακόπτες αεροπορικού τύπου χαμηλά για τα εμπρός παράθυρα, την απενεργοποίηση του ESP και το σύστημα ελέγχου κατάβασης (Hill Descent Control).
 
Ο σκληροτράχηλος χαρακτήρας του Jimny αντικατοπτρίζεται στις σκληρές πλαστικές επιφάνειες του εσωτερικού του. Είναι όμως τόσο καλά «δεμένες» μεταξύ τους, ώστε δεν ακούγεται ούτε τσικ ακόμη και σε σκληρές εκτός δρόμου διαδρομές, όπου προφανώς το αμάξωμα υπόκειται σε άλλους είδους πιέσεις και στρεβλώσεις από ό,τι σε έναν στρωτό ασφαλτοστρωμένο δρόμο.
 
Συγκριτικά με το προηγούμενο Jimny έχουμε μια αύξηση του πλάτους, που επιτρέπει στους εμπρός επιβάτες να έχουν το χώρο τους και να μην ακουμπάν μόνιμα οι ώμοι τους, ενώ βελτιώθηκαν και οι χώροι για τα γόνατα των πίσω επιβατών, αν και το μήκος του τρίθυρου αμαξώματος έχει μειωθεί κατά πέντε εκατοστά. Σε κάθε περίπτωση τέσσερα άτομα θα βολευτούν για κοντινές διαδρομές. Αυτό που θα βάλει το πρώτο φρένο σε μια μακρινή εξόρμηση, είναι το πορτμπαγκάζ των 85 λίτρων που θα χωρέσει μόνο μια τσάντα λάπτοπ, άντε και κανένα μπουφάν, εφόσον δεν είναι αναδιπλωμένες οι πλάτες των πίσω καθισμάτων. Οι τελευταίες πέφτουν πάντως πανεύκολα και δημιουργούν ένα μεγάλο ενιαίο χώρο φόρτωσης με 830 λίτρα όγκο, που κρίνονται βεβαίως υπερεπαρκή.
 
Μονόδρομο όσον αφορά στις επιλογές κινητήρων αποτελεί ο τετρακύλινδρος, ατμοσφαιρικός βενζίνης με χωρητικότητα 1,5 λίτρων, που αποδίδει 102 ίππους ισχύ και 130 Nm μέγιστη ροπή στρέψης. Προφανώς και δεν ανήκει το νέο Jimny στην κατηγορία των σπρίντερ, όμως εμφανίζει απρόσμενη σπιρτάδα χάρη στην εξαιρετικά κοντή κλιμάκωση του μηχανικού σαζμάν των 5 σχέσεων (υπάρχουν και εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο τεσσάρων ταχυτήτων). Η Suzuki δεν ανακοινώνει επίσημες τιμές για την επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα, αν και πρόκειται για μία πληροφορία που ελάχιστους υποψήφιους αγοραστές του Jimny θα ενδιαφέρει, ενώ δίνει ως τελική ταχύτητα τα 145 χλμ./ώρα. Η πραγματική μέση κατανάλωση, που μετρήσαμε εμείς στη διάρκεια του test drive, κυμάνθηκε στα 7,5 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ. και βρισκόταν πολύ κοντά στα εργοστασιακά 6,8 λίτρα για την ίδια απόσταση.
 
Οδηγικά, το νέο Jimny δεν επιφυλάσσει εκπλήξεις και δείχνει σαφώς βελτιωμένο σε σχέση με το παρελθόν, όσον αφορά στην ασφάλτινη συμπεριφορά του. Σου μεταδίδει τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα του από τα πρώτα μέτρα πίσω από το τιμόνι του και δεν θυμίζει σε τίποτα τα γνωστά μας SUV. Προσφέρει εξάλλου κορυφαία ορατότητα και το τιμόνι του κόβει πάρα πολύ, κάτι που βοηθά τόσο εκτός δρόμου, όσο και στην πόλη. Σε ό,τι αφορά το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο, η διαφορά συγκριτικά με το απερχόμενο Jimny είναι πολύ μεγάλη, αφού πλέον μπορείς να κινείσαι χωρίς πρόβλημα με 120 χλμ./ώρα σταθερά. Μόνο στον επαρχιακό δρόμο θέλει λίγο χρόνο μέχρι να συνηθίσεις τις πολλές στροφές του τιμονιού και τη μέτρια στήριξη του κορμιού από τα καθίσματα. Στα υπέρ του μικρού μοντέλου εκτός δρόμου καταγράφονται τα πολυάριθμα συστήματα υποστήριξης του οδηγού, όπως του αυτόματου φρεναρίσματος μπροστά από εμπόδια, της προειδοποίησης εκτροπής από τα όρια της λωρίδας κυκλοφορίας, της αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, κλπ.
 
Εκεί, όπου το Jimny βρίσκεται στο στοιχείο του, είναι μόλις τελειώσει η άσφαλτος και αρχίσει να κυλά στο χώμα. Όποιο τερέν και αν συναντήσει, δεν θα δυσκολευτεί, η πολύ μεγάλη απόσταση από το έδαφος θα του επιτρέψει να περάσει από τα περισσότερα εμπόδια που θα βρει μπροστά του και η κατ'επιλογήν τετρακίνηση (με δεύτερο λεβιέ), μαζί με τη δυνατότητα υποπολλαπλασιαμού των σχέσεων, σε βοηθά να περνάς από σημεία όπου με άλλο αυτοκίνητο δεν θα δοκίμαζες καν. Ουσιαστικά, μόνο ένα μπλοκέ διαφορικό του λείπει για να χαρακτηριστεί «απόλυτο όπλο» εκτός δρόμου! Το χαμηλό βάρος αποτελεί ένα ακόμη πλεονέκτημα σε σαθρά εδάφη, όπως και τα λεπτά ελαστικά του. Το δοκιμάσαμε σε λάσπη, άμμο, πατημένο χώμα, πολύ δύσκολα ανηφορικά περάσματα με νεροφαγώματα και πέτρες και μας έδωσε την εντύπωση, ότι σε κανένα σημείο δεν «ίδρωσε το αυτάκι του»! Υπολογίστε, ότι στην εξαιρετική off road εικόνα του νέου Jimny συμβάλλουν τα μέγιστα οι κορυφαίες γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής, που εξασφαλίζει η μεγάλη απόσταση από το έδαφος σε συνδυασμό με τους σχεδόν ανύπαρκτους προβόλους εμπρός και πίσω.
 
Αν ήθελα να εκφράσω…μελωδικά την άποψή μου για το ιαπωνικό τζιπάκι μετά το πέρας του πολυήμερου test drive, θα χρησιμοποιούσα τους γνωστούς στίχους «όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα τα ίδια μένουν». Η Suzuki διατήρησε όντως ανόθευτο τον νεανικό και off road χαρακτήρα του –εμβληματικού πλέον- μοντέλου της και ταυτόχρονα το αναβάθμισε με χειρουργική ακρίβεια εκεί, όπου πονούσε στο παρελθόν.
 
Καθόλου πόνο δεν προκαλούν πάντως οι τιμές του νέου Suzuki Jimny, που κυμαίνονται σε λογικότατα επίπεδα. Η βασική έκδοση GL με αρκετά πλούσιο εξοπλισμό ξεκινά από 16.270€ και η κορυφαία έκδοση GLX στοιχίζει από 17.670€. Για τις αυτόματες εκδόσεις οι τιμές είναι εκκίνησης είναι αντίστοιχα 18.670 και 20.170 ευρώ. Σε αυτά τα χρήματα δεν κυκλοφορεί κανένα άλλο καθαρόαιμο μοντέλο εκτός δρόμου στην αγορά και αυτό προϊδεάζει ήδη για μία λαμπρή καριέρα και για το Jimny δεύτερης γενιάς.