Nέο Kia Ceed: Από «Ακόλουθος» έγινε «Ηγέτης»

Δοκιμάζουμε το Kia Ceed τρίτης γενιάς στην Ελλάδα.

Nέο Kia Ceed: Από «Ακόλουθος» έγινε «Ηγέτης»

Nέο Kia Ceed: Από «Ακόλουθος» έγινε «Ηγέτης»

Oδηγούμε το νέο Kia Ceed επί ελληνικού εδάφους και κατανοούμε, πώς κατάφεραν και εξελίχθηκαν οι Κορεάτες από αμελητέα ποσότητα σε μία από τις υπερδυνάμεις της αυτοκίνησης.

Είναι αρχές της δεκαετίας του 90, όταν κάνει η Hyundai τα πρώτα της βήματα στην Ελλάδα με μοντέλα, που τους άξιζε η…ευθανασία και διέθεταν ως μοναδικό όπλο την ασυναγώνιστη τιμή αγοράς. Τα ίδια –και χειρότερα- ίσχυαν και για την Kia, που δεν διέφερε ουσιαστικά σε τίποτα από τη Hyundai, εκτός από τον σχεδιασμό των δικών της μοντέλων. Σχεδόν τρεις δεκαετίες αργότερα οδηγώ το Kia Ceed τρίτης γενιάς από την Αθήνα με προορισμό τη Νεμέα και πιάνω τον εαυτό μου, να αναρωτιέται, αν κάθεται στο τιμόνι του καλύτερου mainstream μοντέλου της κόμπακτ κατηγορίας.

Ένα ερώτημα, το οποίο θα είμαι σε θέση να απαντήσω κατηγορηματικά, μόνον όταν συμβιώσω με το συγκεκριμένο μοντέλο περισσότερες ημέρες και το οδηγήσω σε πιο ποικιλόμορφες διαδρομές. Είμαι όμως ήδη πεπεισμένος, ότι το νέο Ceed –χωρίς τη γνωστή απόστροφο στη μέση του ονόματός του πλέον- αποτελεί ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, που δικαιολογεί απόλυτα τις προσδοκίες της ελληνικής αντιπροσωπείας, να εξελιχθεί από «Ακόλουθος – Follower» σε «Ηγέτη – Leader». Ας τα πάρουμε όμως όλα με τη σειρά!

Μήκος και μεταξόνιο του νέο Ceed παρέμειναν στα επίπεδα του απερχόμενου μοντέλου, αν και βασίζεται στη νέα πλατφόρμα Κ2 του κορεάτικου ομίλου. Αντίθετα, το πλάτος αυξήθηκε κατά περίπου δύο εκατοστά, όσο δηλαδή μειώθηκε και το ύψος, ενώ τα μπροστινά κολονάκια μετακινήθηκαν λίγο πιο πίσω. Ταυτόχρονα κόντυναν 20 χιλιοστά οι μπροστινοί πρόβολοι και μεγάλωσαν ακριβώς το ίδιο οι πίσω, με το σχήμα των παραθύρων να παραπέμπει σε ημιφέγγαρο. Το αισθητικό αποτέλεσμα δικαιώνει – σε συνδυασμό με τα σύγχρονα φωτιστικά σώματα LED – τους σχεδιαστές του Ceed τρίτης γενιάς, που αρέσει οπτικά. Από την άλλη πλευρά, είναι εμφανής η πρόθεση των Κορεατών να παρουσιάσουν ένα μοντέλο, που θα αντέχει σχεδιαστικά στον χρόνο και θα παραμένει και μετά από αρκετά χρόνια ελκυστικό στο μάτι.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε ωστόσο το τερπνόν μετά του ωφελίμου, γιατί αυξήθηκαν θεαματικά οι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους. Σύμφωνα με την Kia, το νέο Ceed προσφέρει τη μεγαλύτερη ευρυχωρία για τους πίσω επιβάτες στην κατηγορία του, αλλά και τον δεύτερο μεγαλύτερο χώρο αποσκευών (395 λίτρα) μετά το Peugeot 308.

Αψογο! Μόνον έτσι μπορώ να περιγράψω το εσωτερικό και το κόκπιτ του νέου κόμπακτ μοντέλου της κορεάτικης μάρκας. Η ποιότητα των υλικών είναι κορυφαία, ακόμη και σε μη ορατά σημεία, τα χειριστήρια βρίσκονται στα αναμενόμενα σημεία, η λειτουργία της οθόνης πολυμέσων (από 5 έως 7 ίντσες ανάλογα με την έκδοση) δεν σπαζοκεφαλιάζει και η συνδεσιμότητα ικανοποιεί απόλυτα (προβλέπεται μεταξύ άλλων και ασύρματη φόρτιση του Smartphone). Σε μόνιμη εγρήγορση βρίσκονται και τα συστήματα υποστήριξης του οδηγού, όπως η προειδοποίηση απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας και το σύστημα ελέγχου κούρασης του οδηγού.

Δεν χρειάστηκε να κάνουμε πολλά χιλιόμετρα, για να εκτιμήσουμε τα προσόντα του μήκους 4,31 μ. μοντέλου στον δρόμο. Το πεντάθυρο αυτοκίνητο μας κατέκτησε αμέσως με την ουδέτερη και ασφαλή συμπεριφορά του και τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, που προσφέρουν οι εξελιγμένες αναρτήσεις πολλαπλών συνδέσμων. Στα υπέρ του καταγράψαμε τη σπορτίφ αίσθηση του τιμονιού, που σημαδεύει με ακρίβεια τις στροφές και την εξαιρετική ποιότητα κύλισης, ενώ η ρύθμιση των αναρτήσεων δίνει έμφαση στην οδηγική ευχαρίστηση, χωρίς να παραμελεί το φιλτράρισμα των κραδασμών σε ενοχλητικό βαθμό.

Το αυτοκίνητο, με το οποίο «γράψαμε» τα περισσότερα χιλιόμετρα του test drive μας, εφοδιαζόταν με έναν τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα ενός λίτρου και 120 ίππους ισχύ, που αναμένεται να αποτελέσει και την εμπορικότερη πρόταση για το Ceed στην ελληνική αγορά. Αναμφίβολα επαρκεί απόλυτα με τη σπιρτάδα και τις επιδόσεις του για τις καθημερινές μετακινήσεις μίας μέσης οικογένειας (0 – 100 χλμ./ώρα σε 11,1’’, τελική 190 χλμ./ώρα), αν και είναι προφανές, ότι θα ζοριστεί με πλήρες φορτίο σε ανηφόρες. Εξαιρετικές εντυπώσεις αποκομίσαμε από το εξατάχυτο, μηχανικό σαζμάν με το σαφές και εύκολο κούμπωμα των σχέσεων και τις σχετικά κοντές διαδρομές του επιλογέα.

Ιδανική πρόταση αποτελεί κατά την ταπεινή μας άποψη η έκδοση των 140 ίππων με βενζινοκινητήρα 1,4 λίτρων, που προσφέρει άφθονη ροπή (242 Nm). Ο τετρακύλινδρος εντυπωσιάζει με την αθόρυβη λειτουργία του και επιταχύνει από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε κάτι λιγότερο από 9’’, που κρίνονται υπερεπαρκή. Εδώ ταιριάζει γάντι το πακέτο GT-Line με σπορ στοιχεία εξωτερικά και εσωτερικά του αμαξώματος.

Υπάρχει επίσης και ατμοσφαιρικός κινητήρας 1,4 λίτρων με 100 άλογα ως οικονομικότερη πρόταση, ενώ για όσους διανύουν πάνω από 20.000 χιλιόμετρα τον χρόνο αποτελούν μονόδρομο οι πετρελαιοκινητήρες 1.6 CRDi με 115 και 136 ίππους με τις πλέον σύγχρονες αντιρρυπαντικές προδιαγραφές Euro 6d – Temp.

Σύντομα θα κυκλοφορήσει το Kia Ceed και ως ήπιο υβριδικό με ηλεκτρικό κύκλωμα 48 Βολτ και εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση, χάρη στην οποία θα εκπέμπει μόλις 77 γρ. διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο. Να σημειώσουμε, ότι υπάρχει και έκδοση βάγκον με 4,60 μήκος και έναν εξωπραγματικό χώρο φόρτωσης με 625 λίτρα όγκο, που αποτελεί και την κορυφαία τιμή της κατηγορίας.

Οι λογικές τιμές αγοράς κάνουν το νέο Ceed ακόμη ελκυστικότερο, ιδιαίτερα μάλιστα σε συνδυασμό με τον εξαιρετικό εξοπλισμό του και τα επτά χρόνια εργοστασιακής εγγύησης της Kia. Συγκεκριμένα, η βασική έκδοση 1.4 LX Inmotion των 100 ίππων ξεκινά από 15.190 ευρώ, η αντίστοιχη με τον βενζινοκινητήρα 1.0 Τ των 120 ίππων από 16.890 ευρώ και εκείνη των 140 αλόγων –στην πλουσιότερη εκδοχή Uptown- από 19.290 ευρώ. Για το πετρέλαιο θα πρέπει να καταθέσετε τουλάχιστον 19.990 ευρώ (Ceed 1.6d 115 hp LX Inmotion) ή 21.390 ευρώ για το πλουσιότερο 1.6d 136 hp LX Uptown.

Περισσότερες πληροφορίες με αναλυτικό τιμοκατάλογο και τους εξοπλισμούς στην ηλεκτρονική διεύθυνση:

https://www.kia.com/gr/nea-modela/ceed-cd/prodiagrafes/.

Κia Ceed 1.0 T 120 PS

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Tρικύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας, 998 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 120 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ., μεγίστη ροπή στρέψης 172 Nm μεταξύ 1.500 και 4.000 σ.α.λ., μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, μετάδοση κίνησης εμπρός, όγκος χώρου αποσκευών 395 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 4.310/1.800/1.559 χιλιοστά.

Επιδόσεις

Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα σε 11,1’’, τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 5,5 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ.