1.600 χιλιόμετρα με το Ford EcoSport 4X4

Πέτρος Σηφαλάκης
1.600 χιλιόμετρα με το Ford EcoSport 4X4
Με ντίζελ κινητήρα 125 ίππων και σύστημα τετρακίνησης, το Ford EcoSport είναι ένα πολύ ολοκληρωμένο μικρό SUV που ανταποκρίνεται θετικά σε ο,τι κι αν του ζητήσεις.

Η «τρέλα» για SUV στην αγορά έχει φέρει πολλά νέα μοντέλα στο προσκήνιο και ειδικά όσα ανήκουν στη μικρή κατηγορία B, γνωρίζουν τρομερή επιτυχία στις πωλήσεις. Τα B-SUVs έχουν το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης του μεριδίου αγοράς στην ευρωπαϊκή αγορά και κάθε εταιρεία χρειάζεται έναν εκπρόσωπο σε αυτή, για να διεκδικήσει το δικό της μερίδιο!

Η Ford, το κάνει αυτό με το EcoSport. Πρόκειται για την ανανεωμένη έκδοση του μοντέλου που δέχτηκε ένα πολύ μεγάλο facelift τόσο στο κομμάτι της σχεδίασης, όσο και στα μηχανικά του μέρη. Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το τετρακίνητο, με τον νέο τετρακύλινδρο τουρμποντίζελ 1.5 EcoBlue για περισσότερα από 1.600 χιλιόμετρα και αυτό που διαπιστώσαμε, συγκριτικά με τα υπόλοιπα EcoSport που έχουμε δοκιμάσει, είναι ότι καταφέρνει να τα κάνει... όλα.

Για όσο το είχαμε στα χέρια μας ταξιδέψαμε, οδηγήσαμε στην πόλη και περιπλανηθήκαμε αρκετά εκτός δρόμου, χωρίς να μας χαλάσει χατίρι. Το σύστημα τετρακίνησης βασίζεται σε πολύδισκο συμπλέκτη που όταν διαπιστώσει απώλεια πρόσφυσης στους εμπρός τροχούς, στέλνει μέρος της ροπής του στον πίσω άξονα και θα βοηθήσει σε κακοτράχαλα οδοστρώματα αλλά και σαθρά εδάφη, βρίσκοντας περισσότερη πρόσφυση. Δεν μιλάμε βέβαια για ένα καθαρόαιμο 4x4 αλλά για κάποιον που θέλει απλώς να φτάσει σε μια παραλία ή να ανέβει σε ένα βουνό, είναι ότι πρέπει, σε συνδυασμό και με τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος.

Στον αυτοκινητόδρομο το EcoSport ταξιδεύει με σιγουριά και άνεση. Κρατά υψηλές ταχύτητες ακούραστα και όταν ξεκινάνε οι στροφές του επαρχιακού δρόμου, η ανάρτηση διαχειρίζεται εύκολα το αμάξωμα χωρίς να επιτρέπει μεγάλες κλίσεις. Ο οδηγός θα διασκεδάσει με το καλό σε αίσθηση τιμόνι και τον ακριβή επιλογέα, ενώ τα φρένα αν και έχουν ταμπούρα στον πίσω άξονα δεν δείχνουν σημάδια κόπωσης ούτε και σε σβέλτη κατάβαση βουνού.

Ο μοναδικός κινητήρας που είναι διαθέσιμος με τετρακίνηση, είναι ο νέος EcoBlue Diesel με κυβισμό 1.5 λίτρα και απόδοση 125 ίππων. Αποδίδει 300 Nm ροπή στρέψης, πάει πακέτο με ένα χειροκίνητο σασμάν έξι σχέσεων και είναι ελαστικός, από περίπου τις 1.300 σ.α.λ. και μετά. Ο ήχος του δεν ενοχλεί στην καμπίνα και το κροτάλισμά του ίσα που ακούγεται! Πρόκειται για ένα σύνολο που παντρεύει τις σβέλτες επιδόσεις με τη συγκρατημένη κατανάλωση.

Σε όλα αυτά τα χιλιόμετρα που διανύσαμε, η μέση κατανάλωση σταθεροποιήθηκε στα 6,8 λίτρα πετρελαίου ανά 100 χιλιόμετρα, με χρήση κυρίως στον αυτοκινητόδρομο, τον επαρχιακό, στο χώμα και λιγότερο στην πόλη, αλλά καμία διάθεση για... οικονομία! Συνεπώς αν υπάρχει η πρόθεση, ο οδηγός μπορεί να ρίξει κι άλλο αυτή την τιμή. Το εργοστάσιο δίνει επίσημη τιμή στα 4,5 λίτρα σε μικτό κύκλο. Από την άλλη, οι επιδόσεις που ισχυρίζεται η Ford είναι 11 δευτερόλεπτα για τα 0-100 χλμ./ώρα και 181 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα.

Σε όλους τους άλλους τομείς, το τετρακίνητο EcoSport δεν διαφοροποιείται πουθενά από τα εμπροσθιοκίνητα «αδερφάκια» του. Οι χώροι στο εσωτερικό του επαρκούν για τη φιλοξενία τεσσάρων ενηλίκων και ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 355 λίτρα, με αφαιρούμενο πάτωμα που αποκαλύπτει έναν ακόμη μικρό κρυφό χώρο.

Έχει πρακτικά άγκιστρα πρόσδεσης και απόλυτα εκμεταλλεύσιμο σχήμα που βολεύει στο φόρτωμα. Οι ποιότητα των πλαστικών έχει αναβαθμιστεί σημαντικά από την προηγούμενη γενιά με αρκετά μαλακά κομμάτια στο ταμπλό και ευχάριστη σχεδίαση, με την οθόνη πολυμέσων να κυριαρχεί ψηλά στην κεντρική κονσόλα. Ποτηροθήκες και θήκες για αντικείμενα υπάρχουν, όπως και υποβραχιόνιο με μεγάλη χωρητικότητα, ανεβάζοντας το επίπεδο της καθημερινής χρηστικότητας.

Το Ford EcoSport 1.5 EcoBlue AWD είναι μια εξαιρετική πρόταση στην κατηγορία του, με φουλ εξοπλισμό και δυνατότητες περιπλάνησης εκτός δρόμου, για τους... εκδρομικούς τύπους. Η δυνατότητα χρήσης του εντός πόλης, εκτός αυτής και σε «αντίξοες» συνθήκες είναι και το σημαντικό του πλεονέκτημα, απέναντι στον ανταγωνισμό αφού τα περισσότερα μοντέλα της κλάσης δεν είναι καν διαθέσιμα με σύστημα κίνησης σε όλους τους τροχούς. Το «τίμημα» για την έκδοση ST-Line της δοκιμής μας είναι 25.672€, όμως ξεκινάει από τις 21.306€.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας, τούρμπο, 1.499 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 125 ίπποι, μεγίστη ροπή στρέψης 300 Nm, μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, χώρος αποσκευών 355 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 4.096/1.765/1.653 χλστ.

Επιδόσεις (εργοστασιακές μετρήσεις)

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11'', τελική ταχύτητα 181 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 4,5 λίτρα πετρελαίου ανά 100 χλμ, εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 119 γραμμάρια ανά χλμ.

Εξοπλισμός

Έκδοση Titanium

Έξι αερόσακοι, σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης, σύστημα ελέγχου της ευστάθειας, σύστημα παρακολούθησης πίεσης των ελαστικών, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι/θερμαινόμενοι/αναδιπλούμενοι εξωτερικοί καθρέπτες, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός και πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, Cruise Control, προβολείς ομίχλης, σύστημα πολυμέσων Ford SYNC 3 με οθόνη αφής 8 ιντσών, Bluetooth, USB, 7 ηχεία, ηλεκτρονικός κλιματισμός, σύστημα εισόδου και εκκίνησης κινητήρα χωρίς κλειδί, αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες με αισθητήρες βροχής, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών

Έκδοση ST-Line (επιπλέον της Titanium)

Ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, αισθητικές σπορ διαφοροποιήσεις στο αμάξωμα, κόκκινες ραφές στο εσωτερικό, οροφή διαφορετικού χρώματος, φώτα Xenon.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!