Mε άλλον αέρα το νέο Citroen C4 Cactus

Δημήτρης Γράτσος
Mε άλλον αέρα το νέο Citroen C4 Cactus
Η τελευταία γενιά του «εκκεντρικού» Citroen C4 Cactus έφτασε στην Ελλάδα και την εξετάζουμε στο «μικροσκόπιο» μας, καθώς πέρασε από την κατηγορία των crossover στα πεντάθυρα hatchbacks.

Ανέκαθεν η Citroen είχε την τάση να δημιουργεί αυτοκίνητα με εξεζητημένη έως εκκεντρική σχεδίαση, προκαλώντας το ενδιαφέρον τόσο του κοινού όσο και του ανταγωνισμού. Παρατηρώντας το νέο Citroen C4 Cactus, συνεχίζεις να έχεις την αίσθηση ότι πρόκειται για κάποιο εντυπωσιακό concept της γαλλικής εταιρείας, όπως ακριβώς συνέβαινε και με το μοντέλο της πρώτης γενιάς, το οποίο είχε δει το φως της παραγωγής σχεδόν αυτούσιο σε σχέση με το πρωτότυπο.

Ο Τυχερός Τροχός προσφέρει* μία τυχερή περιστροφή κάθε μέρα. *Ισχύουν όροι και προϋποθέσεις. 21+

Από την άλλη, το νέο C4 Cactus φιλοδοξεί να συνεχίσει την πορεία του προκατόχου του, με εντελώς διαφορετική προσέγγιση, καθώς οι άνθρωποι της γαλλικής φίρμας αποφάσισαν να υιοθετήσουν την hatchback λογική, αντί της crossover με την οποία είχε συνδεθεί το μοντέλο της Citroen μέχρι σήμερα. Όλα αυτά σε συνδυασμό με την φουτουριστική σχεδίαση και τα περιβόητα «airbumbs», τα οποία πλέον έχουν τοποθετηθεί χαμηλά στις πόρτες, διεγείρουν τα βλέμματα όλων.

Παράλληλα, εντυπωσιακές δυνατότητες εξατομίκευσης σε συνδυασμό με την κορυφαία άνεση που χαρακτηρίζει το C4 Cactus, καθώς και υψηλού επιπέδου τεχνολογία, με κινητήρες τελευταίας γενιάς, συνθέτουν το ενδιαφέρον παζλ του γαλλικού μοντέλου. Στο εσωτερικό του σε περιμένουν αρκετές εκπλήξεις, ως επί το πλείστον ευχάριστες. Ξεκινώντας με το λιτό και απέριττο ταμπλό που γνωρίσαμε και στο πρώτο C4 Cactus, στο οποίο ξεχωρίζουν οι δύο ψηφιακές οθόνες.

Μας άρεσε επίσης η οριζόντια αρχιτεκτονική του κόκπιτ, το οποίο περιλαμβάνει –μεταξύ άλλων- και μία μεγάλη οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων. Τα επίπεδα συνδεσιμότητας είναι υψηλά, ενώ τη διαφορά κάνει και το μεγάλο και εξαιρετικά πρακτικό ντουλαπάκι του συνοδηγού.

Σημαντική παραμένει η έξυπνη διαρρύθμιση της καμπίνας των επιβατών του γαλλικού μοντέλου, η οποία δίνει τη δυνατότητα για χρήση ιδιαίτερα άνετων καθισμάτων σε διαστάσεις πολυθρόνας, που έχουν αναβαθμιστεί σε σχέση με το μοντέλο πρώτης γενιάς. Αυτό που ξενίζει κάπως, παραμένει η επί της ουσίας απουσία παραθύρων για τους πίσω επιβάτες (στα πρότυπα κουπέ μοντέλων), αν και στην περίπτωση του C4 Cactus ανοίγουν προς τα έξω υπό γωνία. Από την άλλη, ο χώρος των αποσκευών διαθέτει χωρητικότητα 358 λίτρων, η οποία αγγίζει τα 1.170 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Αν κάποιος έχει λατρέψει το Citroen C4 Cactus για την εμφάνιση του ή για το έξυπνο εσωτερικό του, τότε είμαστε σίγουροι ότι θα το αποθεώσει για την άνεση με την οποία κινείται σε κάθε είδους δρόμο και κυρίως για την κατανάλωση του. Δεν το λέμε εμείς, αλλά οι αριθμοί. Το γαλλικό μοντέλο τόσο εντός πόλης όσο και σε εθνικό οδικό δίκτυο καταπίνει τα χιλιόμετρα με εξαιρετική ευκολία, ενώ όσο κι αν το ζορίσαμε απλά δεν «καίει τίποτα» και αυτό οφείλεται στον 1.600άρη diesel κινητήρα απόδοσης 100 ίππων, ο οποίος κατέγραψε νούμερα κοντά στα 5,5 λτ./100 χλμ. Σε γενικές γραμμές το C4 Cactus 1.6 ικανοποιεί μια μεγάλη γκάμα οδηγών, ενώ συνολικά η μετάβαση από crossover σε hatchback φαίνεται ότι του ταιριάζει απόλυτα.

Συνοψίζοντας, αν κάποιος αναζητά ένα ξεχωριστό και σύγχρονο αυτοκίνητο με συμπαγείς διαστάσεις, το οποίο δεν περνάει απαρατήρητο, δεν καίει, είναι άνετο και φυσικά δεν είναι «απαγορευμένος καρπός» (κόστος αγοράς από 16.850 ευρώ για το diesel μοντέλο της δοκιμής μας), τότε το Citroen C4 Cactus αποτελεί την ιδανική επιλογή.

Φωτογραφίες: Δημήτρης Γράτσος

Citroen C4 Cactus 1.6 BlueHDi 100 PS

Tεχνικά χαρακτηριστικά

Tετρακύλινδρος turbodiesel, 1.560 κ.εκ., μέγιστη ισχύς 100 ίπποι στις 3.500 σ.α.λ., μέγιστη ροπή στρέψης 254 Nm στις 1.750 σ.α.λ., μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων, μετάδοση κίνησης εμπρός, όγκος χώρου αποσκευών 358 έως 1.170 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 4.170/1.729/1.480 χιλιοστά.

Επιδόσεις

Επιτάχυνση 0 - 100 χλμ./ώρα σε 10,7’’, τελική ταχύτητα 184 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 3,4 λτ./100 χλμ. (εργοστασιακή μέτρηση).

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!