Αυτόματο Suzuki Swift: Ένα αγχολυτικό για την πόλη!

Gazzetta team
Αυτόματο Suzuki Swift: Ένα αγχολυτικό για την πόλη!
Το Suzuki Swift με τον τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα των 1.2 λίτρων και το αυτόματο κιβώτιο CVT λειτουργεί χαλαρωτικά στο αστικό περιβάλλον, όπου νιώθει σαν το ψάρι στο νερό.

Το νέο Suzuki Swift υιοθέτησε συνειδητά τις μοντέρνες γραμμές του προηγούμενου, καθότι επίκαιρες και σύγχρονες, αν και πρόκειται για ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο. Το ίδιο ακριβώς συνέβη και με τον χαρακτήρα του, που διατηρήθηκε αυτούσιος σε μια ανώτερη εκδοχή. Το Swift πάντα ήταν ένα αυτοκίνητο πόλης, με δυνατά όπλα τη λειτουργικότητα, την αξιοπιστία και την πρακτικότητα, ενώ δεν λέει όχι και σε εξορμήσεις εκτός αστικού περιβάλλοντος.

Μουντιάλ με πριμ 5%*, ακόμα καλύτερες αποδόσεις και 300+ ειδικά στοιχήματα! (21+) * Ισχύουν Οροι και Προϋποθέσεις

Έτσι καταφέρνει να σε κερδίζει από τα πρώτα χιλιόμετρα μαζί του. Η μεγάλη μάσκα και τα ευμεγέθη φωτιστικά σώματα αποτελούν το σήμα κατατεθέν του, ενώ δένουν αρμονικά με το πίσω μέρος με τους τονισμένους «ώμους» και μια μαύρη λωρίδα στην τρίτη κολόνα που δίνει την αίσθηση της «αιωρούμενης» οροφής. Εκεί, κρύβεται και η χειρολαβή των πίσω θυρών, καθώς το ιαπωνικό μίνι διατίθεται αποκλειστικά ως πεντάθυρο.

Σαλόνι-επιδόσεις

Στο εσωτερικό η σχεδίαση δεν θα εντυπωσιάσει και υπηρετεί κυρίως τη λειτουργικότητα. Η εργονομία κρίνεται προσεγμένη, υπάρχουν πάρα πολλές θήκες και τα πλαστικά είναι σκληρά, αλλά όχι... φτηνιάρικα. Επίσης, το προσεκτικό τους μοντάρισμα εγγυάται την πλήρη απουσία τριγμών. Το μάτι, ως συνήθως πέφτει στην όμορφη οθόνη του συστήματος πολυμέσων στην κεντρική κονσόλα, αλλά και στον καλαίσθητο πίνακα οργάνων με το σπορ τιμόνι της έκδοσης GL+, που έχει και επίπεδο κάτω μέρος. Κατά τα λοιπά οι χώροι επαρκούν για τέσσερα άτομα και το πορτ-μπαγκάζ μπορεί να μην περιλαμβάνεται στα κορυφαία της κλάσης του με 265 λίτρα όγκο, αποζημιώνει όμως με το απολύτως εκμεταλλεύσιμο σχήμα του.

Ο κινητήρας του Swift της δοκιμής μας ήταν ο ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος των 1.2 λίτρων, σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT). Στην καθημερινότητα το σασμάν βολεύει απίστευτα και ευνοεί το Swift τόσο στην κατανάλωση (μετρήσαμε 5,8 λίτρα σε πραγματικές συνθήκες πόλης) όσο και στις επιδόσεις, αφού σύμφωνα με το εργοστάσιο τα 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνονται σε 11 δευτερόλεπτα. Η κατανάλωση που ανακοινώνει η φίρμα είναι στα 4,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 175 χλμ./ώρα. Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο αποδίδει 90 ίππους και 120 Nm ροπής, που φαντάζουν λίγα με τα δεδομένα των μικρών, υπερτροφοδοτούμενων μοτέρ. Ωστόσο στην πράξη μοιάζει σαν να αποδίδει ο τετρακύλινδρος αρκετά περισσότερα άλογα λόγω και του χαμηλού βάρους του αυτοκινήτου, που περιορίζεται κάτω από τα 900 κιλά.

Στον δρόμο

Το χαμηλό βάρος επηρεάζει θετικότατα την εικόνα του νέου Suzuki Swift και στο δρόμο, όπου το αισθάνεσαι ανάλαφρο, αλλάζει πολύ εύκολα και πρόθυμα κατεύθυνση και δεν λέει όχι ούτε στη σβέλτη οδήγηση. Στην πίεση, ακολουθεί πιστά τις εντολές του οδηγού, ανοίγει την τροχιά του και με τα τέσσερα και δεν υποστρέφει, αν δεν γίνει κάποιος λάθος χειρισμός! Η καλή εικόνα συνεχίζεται και στον αυτοκινητόδρομο. Χάρη στο CVT κιβώτιο ο ρυθμός περιστροφής του μοτέρ παραμένει χαμηλός στις υψηλές ταχύτητες και έτσι αντισταθμίζονται οι σχετικά έντονοι θόρυβοι του κινητήρα. Εντός πόλης πάντως, αποδεικνύεται το αυτόματο Swift λίρα εκατό και ιδανική επιλογή, ενώ μας άρεσαν η τρομερή ευελιξία του και η εξαιρετική του ορατότητα.

Στο δια ταύτα τώρα. Το Suzuki Swift με τον τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα των 1.2 λίτρων και το αυτόματο κιβώτιο CVT, κάνει ακριβώς αυτά που περιμένει κάποιος από ένα σύγχρονο μίνι και μάλιστα πολύ καλά. Είναι ένα ευχάριστο, πολύ πρακτικό και ευέλικτο καθημερινό αυτοκίνητο, που δεν κουράζει εντός πόλης, ενώ έχει και ταξιδιάρικες ικανότητες για ένα ζευγάρι μόνο του ή με ένα παιδί. Η τιμή του αυτόματου ιαπωνικού μίνι ανέρχεται σε 14.230 ευρώ και συνδυάζεται με επταετή εγγύηση, αλλά και με την παροιμιώδη αξιοπιστία όλων των τετράτροχων Suzuki!

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας, 1.242 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 90 ίπποι, μεγίστη ροπή στρέψης 120 Nm, μετάδοση της κίνησης εμπρός, αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων, χώρος αποσκευών 265 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 3.840/1.735/1.495 χλστ.

Επιδόσεις (εργοστασιακές μετρήσεις)

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11'', τελική ταχύτητα 175 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 4,6 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ, εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 103 γραμμάρια ανά χλμ.

Εξοπλισμός

Έκδοση GL

Έξι αερόσακοι, σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης και της ευστάθειας, σύστημα παρακολούθησης πίεσης των ελαστικών, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, φώτα ημέρας LED, Air Condition, ράδιο CD με Bluetooth

Έκδοση GL+ (επιπλέον της GL)

Σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής επτά ιντσών και δυνατότητα σύνδεσης με smartphone, προβολείς ομίχλης, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, φιμέ κρύσταλλα πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών

Έκδοση GLX (επιπλέον της GL+)

Σύστημα πλοήγησης, φώτα LED, σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί και εκκίνησης με κουμπί, αυτόματος κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, δίχρωμες ζάντες αλουμινίου.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!