Με το νέο «Baby Supercar» Fiesta ST στη Ριβιέρα! (vid)

FIESTA ST 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ ΣΕ 6.5 ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΑ

Με το νέο «Baby Supercar» Fiesta ST στη Ριβιέρα! (vid)

Με το νέο «Baby Supercar» Fiesta ST στη Ριβιέρα! (vid)

Αναβαθμισμένο σε όλα, το νέο Ford Fiesta ST με τις καυτές επιδόσεις και την σχεδόν αγωνιστική οδική συμπεριφορά, έρχεται να βάλει σοβαρή υποψηφιότητα, αν σκέφτεστε να αγοράσετε ένα supercar σε προσιτή τιμή και κόμπακτ «συσκευασία».

Στους δρόμους, όπου συνήθως γίνεται το Ράλλυ Μόντε Κάρλο, βρεθήκαμε για την δοκιμή του νέου Fiesta ST, το οποίο απλώς θυμίζει εμφανισιακά το προηγούμενο μοντέλο, καθώς είναι ριζικά ανανεωμένο, με τρομερές επιδόσεις και ακόμα πιο κοφτερή οδική συμπεριφορά.

Από την πρώτη στιγμή που το οδηγείς, εντυπωσιάζεσαι από τα τρομερά περιθώρια μηχανικής πρόσφυσης από τους 18άρηδες τροχούς με τα Michelin Pilot Sport 4S, και την τρομερή ανάρτηση, η οποία είναι πολύ σκληρή αλλά περιέργως δεν «κοπανάει» και δεν ταλαιπωρεί. Προσθέστε το εκπληκτικό μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης της Quaife, που προσφέρει αυξημένη πρόσφυση στην έξοδο των στροφών δημιουργώντας μια πρωτόγνωρη αίσθηση, κλείνοντας την τροχιά του αυτοκινήτου στις στροφές στο άνοιγμα του γκαζιού και όχι ανοίγοντας την!  

Η νέα έκδοση LSD λειτουργεί σε συνδυασμό με το αναβαθμισμένο σύστημα Torque Vectoring Control της Ford που βελτιώνει το κράτημα και μειώνει την υποστροφή, εφαρμόζοντας πίεση πέδησης στον εσωτερικό τροχό, όταν το όχημα στρίβει. Το μηχανικό διαφορικό περιορίζει τη ροπή στον τροχό με τη λιγότερη πρόσφυση – για παράδειγμα, στον εσωτερικό τροχό μέσα σε μία στροφή – προκειμένου να μειώσει την ολίσθηση και να αυξήσει τη ροπή στον τροχό με την καλύτερη πρόσφυση, δημιουργώντας αυτό το εντυπωσιακό εφέ... «πατάω γκάζι πάνω στη στροφή και στρίβω πιο γρήγορα προς το εσωτερικό της».

Κατά τα άλλα βρίσκουμε τον νέο τρικύλινδρο 1.5L EcoBoost των 200 ίππων – τον πρώτο τρικύλινδρο που χρησιμοποιείται σε μοντέλο Ford Performance – που κάνει εμφατικά τα 0-100 km/h σε 6,5 δευτερόλεπτα, τα πατενταρισμένα ελατήρια ανακατανομής πλευρικών φορτίων για ταχύτερη είσοδο στις στροφές, τα γνωστά επιλέξιμα προφίλ οδήγησης για χρήση σε δρόμο και πίστα, καθώς και το Launch Control για αστραπιαίες εκκινήσεις από στάση. Βεβαίως υπάρχει βελτιωμένη γκάμα επιλογών εξατομίκευσης και τεχνολογιών, η οποία περιλαμβάνει νέα πακέτα στιλιστικής αναβάθμισης, συνδεσιμότητα SYNC 3 με οθόνη αφής 8 ιντσών και premium ηχοσύστημα B&O PLAY.

Το Baby Supercar της Ford ξεπερνά εύκολα τα 200 χλμ./ώρα (232 τελική) σε κάθε συνθήκη σε σημείο που καταντά τολμηρό για τον μη μυημένο. Οι άνθρωποι δημιούργησαν ένα αυτοκίνητο εκρηκτικό (ένα χαρακτηριστικό που θα λατρέψουν οι εραστές της κατηγορίας), ικανό να κινηθεί σε εξωπραγματικούς ρυθμούς, αλλά ταυτόχρονα μπορεί να σας συντροφεύσει για καθημερινό σας αυτοκίνητο με την ίδια ευκολία. Και το μυστικό είναι η σχεδίαση των αναρτήσεων. Οι μηχανικοί της Ford εξέλιξαν μία τεχνολογική πατέντα με ελατήρια κατανομής φορτίων στην πίσω ανάρτηση, η οποία βελτιώνει την ευστάθεια, την ευελιξία και την απόκριση του πίσω άξονα του νέου Fiesta ST – προσφέροντας μία πιο συμπαγή αίσθηση και συμβάλλοντας σε μία εξαιρετικά απολαυστική, οδηγική εμπειρία.

Το νέο Fiesta ST είναι το πρώτο συμπαγές hot-hatchback που ωφελείται από αυτή την τεχνολογία, η οποία χρησιμοποιεί ειδικής κατασκευής ελατήρια που ανακατανέμουν τις πλευρικές δυνάμεις πάνω στην πίσω ανάρτηση κατά τη διάρκεια μιας στροφής. Με την τεχνολογία αυτή, ο πίσω άξονας του νέου Ford Fiesta διαθέτει αυξημένη πλευρική ακαμψία. Ανάμεσα στα πλεονεκτήματα που προσφέρει η μοναδική διάταξη της ανάρτησης είναι:

•Ταχύτερη είσοδος στις στροφές και καλύτερη απόκριση στις αλλαγές κατεύθυνσης.

•Ελαφρύτερη κατασκευή κατά 10 kg -  συγκριτικά με τη λύση ενός συνδέσμου Watt που συνήθως χρησιμοποιείται για αύξηση της ακαμψίας της πίσω ανάρτησης.

•Συμβατότητα με τα υπόλοιπα στοιχεία της ανάρτησης.

•Κανένας συμβιβασμός στην άνεση και την ποιότητα κύλισης.

Επιπλέον, το προηγμένο σύστημα ανάρτησης διαθέτει δισωλήνιους εμπρός και μονοσωλήνιους πίσω αποσβεστήρες Tenneco με τεχνολογία βαλβίδων RC1 για απόσβεση ανάλογης της συχνότητας ταλάντωσης, βελτιωμένο έλεγχο αμαξώματος και διατήρηση της οδηγικής άνεσης στις υψηλές ταχύτητες. Η σκληρότητα της αντιστρεπτικής δοκού στον ημιάκαμπτο πίσω άξονα είναι της τάξης των 1.400 Nm/deg, μεγαλύτερη από οποιουδήποτε άλλου μοντέλου του τμήματος Ford Performance.

Ο σπορ χαρακτήρας του αυτοκινήτου ενισχύεται με μία ειδική σχεδίαση ακραξονίου, τη μοναδική ρύθμιση EPAS με λόγο υποπολλαπλασιασμού 12:1 – ταχύτερος από οποιουδήποτε μοντέλου Ford Performance και 14% ταχύτερος από της προηγούμενης γενιάς Fiesta ST200, και ένα ισχυρό σύστημα πέδησης με αεριζόμενους δίσκους 278 mm μπροστά (της Brembo) και συμπαγείς πίσω δίσκους 253 mm.

Το νέο Fiesta ST διατίθενται από το λανσάρισμα σε τρίθυρες και πεντάθυρες εκδόσεις αμαξώματος, προσφέροντας χαρακτηριστικά άνεσης και ευκολίας όπως σύστημα συνδεσιμότητας SYNC 3, ηχοσύστημα υψηλών προδιαγραφών B&O PLAY, προηγμένες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού όπως Lane Keeping Aid και Traffic Sign Recognition.

Στην χώρα μας θα εισαχθεί σε 3 διαμορφώσεις ST1, ST2 και ST3. Μόνον η ST3 θα διαθέτει το Performance Pack με το τρομερό μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης της Quaife.

Ακόμα οι τιμές δεν έχουν ανακοινωθεί. Για τους πυροβολημένους της κατηγορίας μια τιμή γύρω στις 23-25.000€ θα είναι τρομερά συμφέρουσα.

Περισσότερα στο InMotion 46 που θα κυκλοφορήσει το πρώτο δεκαήμερο του Ιουνίου. Μείνετε συντονισμένοι!

 

 

Best of internet