ΔΕΙΤΕ ΤΑ LIVE

Πόσο καλό είναι το ντιζελοκίνητο Honda Civic;

Δοκιμάζουμε στην Ιταλία το πετρελαιοκίνητο Honda Civic

Πόσο καλό είναι το ντιζελοκίνητο Honda Civic;

Πόσο καλό είναι το ντιζελοκίνητο Honda Civic;

Η Ηonda πήγε κόντρα στην υστερία κατά του ντίζελ και δικαιώθηκε, αφού ο αναβαθμισμένος πετρελαιοκινητήρας των 120 ίππων ταιριάζει γάντι στο νέο Civic και το κάνει ακόμη ελκυστικότερο.

Το Civic δέκατης γενιάς ξεκίνησε πριν λίγους μήνες την καριέρα του, αρχικά με δύο τούρμπο βενζινοκινητήρες και αργότερα με έναν τρίτο για το σκληροπυρηνικό Type R. Τώρα έφτασε το πλήρωμα του χρόνου και για την πετρελαιοκίνητη έκδοση 1.6 i-DTEC, που οδηγήσαμε στην Ιταλία και αναμένεται στη χώρα μας το καλοκαίρι σε συνδυασμό με πεντάθυρο και τετράθυρο αμάξωμα. Πρόκειται για μία σημαντική έκδοση, αν και η πτώση στις πανευρωπαϊκές ταξινομήσεις πετρελαιοκίνητων Ι.Χ. είναι θεαματική, αφού το 2012 κατείχαν ένα μερίδιο περίπου 60% και τώρα κυμαίνεται γύρω στο 45%. Σύμφωνα όμως με τους ανθρώπους της ιαπωνικής μάρκας, ακόμη και το 2021 εκτιμάται, ότι περίπου ένα στα τρία Ι.Χ. που θα πωλούνται στην Ευρώπη, θα είναι εφοδιασμένα με κινητήρες πετρελαίου. Ετσι ήταν επιτακτική ανάγκη για τη Honda να προσφέρει στους πελάτες του Civic και αυτή την εναλλακτική πρόταση, προσαρμοσμένη όμως στις νέες αντιρρυπαντικές προδιαγραφές Euro 6d-TEMP.

Κινητήρας, οικονομία

Η συγκεκριμένη απόφαση των Ιαπώνων μπορεί να οφείλεται κυρίως σε εμπορικά κίνητρα, όμως δικαιώθηκε και με καθαρά οδηγικά κριτήρια, όπως διαπιστώσαμε κατά την πρώτη επαφή μας με το ντιζελοκίνητο Honda Civic στην περιοχή της Ρώμης. Ο πετρελαιοκινητήρας των 1,6 λίτρων εξακολουθεί να αποδίδει 120 ίππους, ωστόσο οι μηχανικοί της Honda έκαναν πληθώρα παρεμβάσεων με στόχο την οικονομική κατανάλωση ακόμη και με τη νέα –και αυστηρότερη- μέθοδο μετρήσεων. Το μοτέρ πληροί πλέον τις νέες αντιρρυπαντικές προδιαγραφές και έγινε ταυτόχρονα πιο αθόρυβο και πολιτισμένο σε λειτουργία.

Χάρη σε αυτές τις εκτεταμένες παρεμβάσεις αρκείται πλέον το μικρομεσαίο μοντέλο της Honda σε 3,5 λίτρα ντίζελ ανά 100 χλμ. και εκπέμπει μόλις 93 γρ. διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο. Αν δεν είχαν γίνει όλες αυτές οι αλλαγές στον κινητήρα, θα εμφάνιζε -με βάση τον νέο τυποποιημένο κύκλο μέτρησης- περίπου 15% υψηλότερη μέση κατανάλωση, άρα μιλάμε για μία θεαματική βελτίωση!

Ωστόσο ο αναβαθμισμένος πετρελαιοκινητήρας δεν ανακουφίζει μόνον την τσέπη, αλλά αποδεικνύεται και στην οδήγηση μία εξαιρετική επιλογή. Ο τετρακύλινδρος λειτουργεί πολιτισμένα και αθόρυβα σαν μοτέρ βενζίνης, ενώ μας εντυπωσίασε με τη σβελτάδα του χάρη και στην άψογη συνεργασία του με το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων. Η επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα έρχεται σε 9,8’’, η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 201 χλμ./ώρα και ιδιαίτερα στις διαδρομές εκτός πόλης αποτελεί το ντιζελοκίνητο νέο Civic μία τέλεια επιλογή. Όμως και μέσα στη Ρώμη εκτιμήσαμε ιδιαίτερα την ελαστικότητα του συγκεκριμένου κινητήρα με 300 Nm μέγιστης ροπής στρέψης, που σου επιτρέπει να μετακινείσαι άνετα, χωρίς να χρειάζεται να καταφεύγεις συχνά στον επιλογέα ταχυτήτων.

Οδική συμπεριφορά, εσωτερικό

Κατά τα άλλα, ο κινητήρας ντίζελ δεν αλλάζει την οδική συμπεριφορά του Civic δέκατης γενιάς, που σε κερδίζει με τη σπορτίφ του αίσθηση στον δρόμο και την άριστη πρόσφυση στις στροφές. Σε αυτό συμβάλλουν τόσο η αυξημένη ακαμψία του αμαξώματος, όσο και η πολύ καλή ρύθμιση των αναρτήσεων, που ισορροπούν ιδανικά μεταξύ άνεσης και σπορ συμπεριφοράς.

Στο εσωτερικό δεν υπάρχουν κάποιες διαφοροποιήσεις σε σχέση με τα βενζινοκίνητα Civic. Άρα μιλάμε για ένα κόμπακτ μοντέλο κορυφαίας ευρυχωρίας, με μία σύγχρονη οθόνη αφής επτά ιντσών και ικανοποιητικές δυνατότητες συνδεσιμότητας και με έναν χώρο αποσκευών 420 έως 1.245 λίτρων, που θα ζήλευαν ακόμη και μοντέλα της μεγαλύτερης κατηγορίας. Από την άλλη πλευρά θα θέλαμε στο κάτω μέρος του κόκπιτ μαλακότερα πλαστικά, ενώ και ο εξωτερικός σχεδιασμός του αμαξώματος λειτουργεί πολωτικά, δηλαδή είτε τον ερωτεύεσαι είτε τον απορρίπτεις μετά βδελυγμίας.

Η μεγάλη επιτυχία που σημειώνει το Honda Civic δέκατης γενιάς στη χώρα μας και στην υπόλοιπη Ευρώπη, δείχνει πάντως ότι το design του αρέσει στην πλειοψηφία, ενώ τώρα με την προσθήκη του ντιζελοκινητήρα από το καλοκαίρι, θα γίνει το ιαπωνικό μοντέλο ακόμη ελκυστικότερο. Πάντα με την προϋπόθεση, ότι θα διατίθεται σε λογικές τιμές, γιατί ο ανταγωνισμός στην κατηγορία είναι ιδιαίτερα σκληρός.

Ηοnda Civic 1.6 i-DTEC

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Tετρακύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας, 1.597 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 120 ίπποι στις 4.000 σ.α.λ., μεγίστη ροπή στρέψης 300 Nm στις 2.000 σ.α.λ., κιβώτιο έξι σχέσεων, μετάδοση κίνησης εμπρός, όγκος χώρου αποσκευών 420 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 4.518/1.799/1.434 χιλιοστά.

Επιδόσεις

Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα σε 9,8’’, τελική ταχύτητα 201 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 3,5 λίτρα ντίζελ ανά 100 χλμ., εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 93 γρ. ανά χλμ.