Το Honda Jazz βγάζει πλέον και…συναίσθημα (pics & vid)

Οδηγούμε στην Ιταλία το ανανεωμένο Honda Jazz

Το Honda Jazz βγάζει πλέον και…συναίσθημα (pics & vid)

Το Honda Jazz βγάζει πλέον και…συναίσθημα (pics & vid)

Μέχρι τώρα ποντάριζε το Honda Jazz στους χώρους και την πρακτικότητά του. Μετά την ανανέωσή του απέκτησε όμως και σπιρτάδα με την προσθήκη ενός κινητήρα 1,5 λίτρων με 130 ίππους.

Το Jazz αποτελεί ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της Honda με εκατοντάδες χιλιάδες ευχαριστημένους πελάτες. Μέχρι τώρα, οι δύο μοναδικοί λόγοι που λειτουργούσαν αποτρεπτικά –για κάποιους- ήταν ο αναιμικός βενζινοκινητήρας των 1,3 λίτρων με τους 102 ίππους και η σχετικά υψηλή τιμή του σε σχέση με τους περισσότερους ανταγωνιστές του ιαπωνικού μίνι. Ο δεύτερος λόγος μάλλον θα εξακολουθήσει να ισχύει και από τον Απρίλιο, οπότε θα γίνει το λανσάρισμα του ανανεωμένου Honda Jazz στην Ελλάδα, ωστόσο στους κινητήρες αποκτά πλέον το πεντάθυρο μοντέλο μία επιπρόσθετη εναλλακτική, που το μεταμορφώνει προς το καλύτερο.

Κινητήρας, επιδόσεις

Πρόκειται για τον γνωστό, ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων της ιαπωνικής μάρκας, που αποδίδει 130 άλογα και συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα σαφές σε αίσθηση και με σωστή κλιμάκωση μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων. Η συγκεκριμένη ισχύς και η μέγιστη ροπή στρέψης των 155 Nm αναβαθμίζουν το Honda Jazz από ένα μοντέλο υψηλής λειτουργικότητας και πρακτικότητας σε ένα μίνι, που ξυπνά συναισθήματα στον οδηγό του, όπως διαπιστώσαμε από πρώτο χέρι στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση του αυτοκινήτου πέριξ της Ρώμης.

Για πρώτη φορά «σπριντάρει» το Jazz τα 0 – 100 χλμ./ώρα σε μονοψήφιο νούμερο (8,7’’), που συνιστά ένα μεγάλο άλμα σε σχέση με τα αργά 11,2’’ της έκδοσης με τους 102 ίππους, ενώ η τελική ταχύτητα μένει…καρφωμένη στα 190 χλμ./ώρα. Aκόμη και στην έκδοση με αυτόματο κιβώτιο CVT συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, που θα λανσαριστεί περί τα τέλη του 2018, πραγματοποιείται η επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα σε 10’’, συνδυάζοντας έτσι την άνεση οδήγησης με σβέλτες επιδόσεις. Θετικότατη εντύπωση μας έκανε και η τιμή της μέσης κατανάλωσης στο οικονομόμετρο, που έδειξε μόνον 5,7 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ. και ήταν χαμηλότερη (!) από την εργοστασιακή μέτρηση των 5,9 λίτρων για την ίδια απόσταση.

Ο συνδυασμός του ελαστικού και σπιρτόζου μοτέρ με το ακριβές τιμόνι, τις –ένα κλικ υπερβολικά σφιχτές- αναρτήσεις και τον ευχάριστο ήχο προσδίδει στο ανανεωμένο Jazz έναν απρόσμενα σπορτίφ χαρακτήρα και μας αιφνιδίασε ευχάριστα. Να τονίσουμε, ότι στη διάθεση του οδηγού βρίσκονται τα πιο σύγχρονα συστήματα ασφάλειας, που φρενάρουν αυτόματα το όχημα εμπρός από εμπόδια και προειδοποιούν σε περίπτωση απόκλισης από τα όρια της λωρίδας.

Αμάξωμα, εσωτερικό

Όσον αφορά στις σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις, κρίνονται μάλλον περιορισμένες, αν και στο σύνολο δείχνει πλέον το ιαπωνικό μίνι πιο δυναμικό και όμορφο, ενώ είναι πιο εμφανείς οι συγγένειές του με τα άλλα μοντέλα της Honda. Στα μείον του θα καταλογίζαμε τα σκληρά πλαστικά στο εσωτερικό, που τείνουν ωστόσο να γίνουν κανόνας στη μικρή κατηγορία, ενώ οι χώροι και οι δυνατότητες διαμόρφωσης του θαλάμου επιβατών παραμένουν κορυφαίες και αποτελούν ένα διαχρονικά πειστικό επιχείρημα υπέρ του Honda Jazz. Ιδιας φιλοσοφίας είναι και ο χώρος φόρτωσης με 354 λίτρα όγκο, που κυμαίνεται στον μέσο όρο της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας, ενώ η αναδιπλούμενη πλάτη του καθίσματος συνοδηγού επιτρέπει τη φόρτωση μακρόστενων αντικειμένων (π.χ. σανίδων του σερφ, πέδιλων του σκι, κλπ.) με μήκος έως 2,48 μ.

Στον εξοπλισμό του αυτοκινήτου περιλαμβάνεται και σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών και σύστημα Mirror-Link για την ενσωμάτωση των λειτουργιών του Smartphone, αλλά χωρίς τη δυνατότητα –προς το παρόν- συνδεσιμότητας με τις πλατφόρμες Apple CarPlay και Android Auto.

Το Jazz μπορεί τελικά να εξελιχθεί σε μελωδία της –εμπορικής- ευτυχίας για τη Honda, αφού με το νέο μοτέρ ανεβαίνει επίπεδο και κεντρίζει πλέον και την καρδιά του ενεργού οδηγού. Αν μάλιστα έρθει στην Ελλάδα σε σχετικά λογικές τιμές, δεν βλέπουμε τι άλλο θα μπορούσε να σταθεί εμπόδιο στην επιτυχία του.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Τετρακύλινδρος, ατμοσφαιρικός κινητήρας 1,5 λίτρων, μέγιστη ισχύς 130 ίπποι, μέγιστη ροπή στρέψης 155 Nm στις 4.600 σ.α.λ., μετάδοση κίνησης εμπρός, μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, όγκος χώρου αποσκευών 354 έως 1.314 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 4,01/1,69/1,53 μ.

Επιδόσεις

Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα σε 8,7’’, τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 5,9 λίτρα αμόλυβδη ανά 100 χλμ., εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 133 γρ. ανά χλμ.