Με ευρωπαϊκή αύρα πλέον το Ford EcoSport (pics)

Πέτρος Πιτσίνης
Με ευρωπαϊκή αύρα πλέον το Ford EcoSport (pics)
Το compact SUV ανανεώθηκε πλήρως με ένα δυναμικότερο ντιζάιν, ποιοτικότερο εσωτερικό, προηγμένη τεχνολογία και έναν νέο ντιζελοκινητήρα σε συνδυασμό –για πρώτη φορά- με τετρακίνηση!

Το EcoSport προοριζόταν αρχικά από τη Ford για τις αναπτυσσόμενες αγορές, κυρίως της Βραζιλίας και της υπόλοιπης Λατινικής Αμερικής. Στην πορεία όμως κλήθηκε να καλύψει και επί ευρωπαϊκού εδάφους το κενό της μάρκας με το μπλε οβάλ στην ιδιαίτερα δημοφιλή κατηγορία των SUV πόλης. Παρά τις όχι ιδιαίτερα ποιοτικές καταβολές του, το EcoSport τα κατάφερε θαυμάσια πουλώντας την τελευταία τριετία περίπου 160.000 κομμάτια, ωστόσο η αναβάθμισή του αποτελούσε μονόδρομο με βάση την ένταση του ανταγωνισμού στα B – Segment SUV.

Σχεδιασμός, χώροι

Στη Λισσαβώνα πήραμε μία πρώτη γεύση του πλήρως ανανεωμένου μοντέλου, που διαθέτει πλέον ευρωπαϊκή αύρα, κατασκευάζεται στην Κραϊόβα της Ρουμανίας και αναμένεται στην Ελλάδα περί τα τέλη Ιανουαρίου σε άγνωστες –προς το παρόν- τιμές. Οι αλλαγές στις γρίλιες της μάσκας, στους προφυλακτήρες, στα μπροστινά και στα πίσω φωτιστικά και οι διακοσμητικής φύσης ποδιές κάνουν σίγουρα τη διαφορά αισθητικά. Κερασάκι στην τούρτα αποδεικνύονται όμως χωρίς αμφιβολία οι καλαίσθητες διχρωμίες του αμαξώματος, που είναι πλέον τόσο trendy, ώστε να τείνουν να θεωρούνται σχεδόν αυτονόητες για τα μοντέρνα SUV.

Το EcoSport απέκτησε επίσης για πρώτη φορά έκδοση ST-Line με δυναμικότερες σχεδιαστικές πινελιές και ζάντες 17 ιντσών, που μπορεί να γίνουν και 18 κατόπιν παραγγελίας.

Ο θάλαμος επιβατών συνάδει με τα ευρωπαϊκά πρότυπα, διαθέτει μαλακά πλαστικά και προσεγμένο φινίρισμα, ενώ το κόκπιτ έχει ξεπατικώσει το αντίστοιχο του νέου Fiesta. Ως αποτέλεσμα έχει περιοριστεί ο αριθμός των διακοπτών και των χειριστηρίων, αφού ένα μεγάλο μέρος των λειτουργιών ρυθμίζεται μέσω της προεξέχουσας οθόνης των 8 ιντσών, που περιλαμβάνεται στον εξοπλισμό των πλουσιότερων εκδόσεων (οι φτηνότερες εξοπλίζονται με οθόνες 4,2 ή 6,5 ιντσών).

Για πρώτη φορά εφοδιάζεται εξάλλου το EcoSport με προσαρμοζόμενο Cruise Control και κάμερα οπισθοπορείας, ενώ οι χώροι για τους πίσω επιβάτες αναβαθμίστηκαν χάρη στον εξυπνότερο σχεδιασμό των πλατών των μπροστινών καθισμάτων, τα οποία υστερούν πάντως σε πλευρική στήριξη. Συμπαθητικών προδιαγραφών κρίνεται ο χώρος αποσκευών με 334 λίτρα όγκο, ρυθμιζόμενο σε ύψος διπλό πάτο, αλλά και την πόρτα που ανοίγει – για λόγους κόστους – προς τα αριστερά και όχι προς τα πάνω, όπως είθισται.

Κινητήρες, στον δρόμο

Το νέο οπλοστάσιο του μήκους 4.017 χιλιοστών SUV δεν περιορίζεται ωστόσο στο ντιζάιν και στις τεχνολογίες του, αλλά επεκτείνεται και στο δυναμικό σκέλος με τον καινούριο ντιζελοκινητήρα Ecoblue των 1,5 λίτρων και των 125 ίππων, ο οποίος είναι και ο μοναδικός της γκάμας που μπορεί να συνδυαστεί με τετρακίνηση. Πρόκειται για ένα μοτέρ εξαιρετικής ελαστικότητας, καθώς εμφανίζει 300 Nm μέγιστη ροπή στρέψης, αλλά και πολύ χαμηλής κατανάλωσης (μόλις 4,5 λίτρα πετρέλαιο ανά 100 χλμ. σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις). Εντυπωσιακό σε σαφήνεια και αμεσότητα είναι και το –επίσης νέο- εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο με τις σχετικά μεγάλες διαδρομές του επιλογέα. Στην Πορτογαλία οδηγήσαμε επίσης και την έκδοση βενζίνης με τον τρικύλινδρο «χιλιάρη» EcoBoost στην εκδοχή των 140 ίππων (το EcoSport θα διατίθεται βενζινοκίνητο και με 125 ίππους και αργότερα και με 100). Εδώ ανεβάζει το αυτοκίνητο ρυθμούς, γίνεται πιο σπιρτόζο και ευέλικτο, όμως σε όλες τις εκδοχές του –βενζίνης και πετρελαίου- επιβεβαιώνει το DNA της Ford και αναδεικνύεται σε πιο ευχάριστο οδηγικά SUV της κατηγορίας του. Η αποδεκτή ποιότητα κύλισης, το άμεσο τιμόνι και η ισορροπημένη ρύθμιση των αναρτήσεων δημιουργούν ένα ασυναγώνιστο σύνολο και αποτελούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του αναβαθμισμένου EcoSport απέναντι σε όλους τους αντιπάλους του.

Ατού αποτελεί βεβαίως και η δυνατότητα παραγγελίας του με το εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης Intelligent All Wheel Drive της Ford, που επιτρέπει στον οδηγό του ανανεωμένου EcoSport να περάσει από χωμάτινες διαδρομές, όπου η πλειοψηφία των δικίνητων ανταγωνιστών του αναγκάζεται να πάει…πάσο.

Να αναφέρουμε επίσης, ότι παραμένει στη γκάμα η έκδοση με τον ντιζελοκινητήρα 1.5 TDCi των 100 ίππων, ενώ προβλέπεται και αυτόματη έκδοση έξι σχέσεων αποκλειστικά σε συνδυασμό με τον EcoBoost βενζίνης των 125 αλόγων.

Οι επίσημες τιμές του για την Ελλάδα θα ανακοινωθούν τις επόμενες ημέρες και εκτιμάται ότι θα είναι ελαφρά πιο τσιμπημένες από τις αντίστοιχες του προηγούμενου μοντέλου, που ξεκινούσαν από περίπου 16.500 ευρώ. Δεν τις λες και ειδική προσφορά, όμως η ελληνική αντιπροσωπεία εξοπλίζει όλα τα μοντέλα της με πλούσιο εξοπλισμό και προσφέρει ελκυστικά πακέτα χρηματοδότησης και εκπτώσεων.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!