Skoda Octavia, ένας υποδειγματικός «οικογενειάρχης» 

Γιώργος Βαρίνος
Skoda Octavia, ένας υποδειγματικός «οικογενειάρχης» 
Η Skoda Octavia ανανεώθηκε στα σημεία, για να διατηρηθεί στον στενό κύκλο των πιο ολοκληρωμένων οικογενειακών σεντάν, ειδικά σε συνδυασμό με τον πετρελαιοκινητήρα 1.6 TDI των 116 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο DSG.

Η Octavia ανήκει στους παραδοσιακούς πυλώνες στήριξης της Skoda, έχοντας ξεπεράσει τις 4.000.000 μονάδες πωλήσεων στην καριέρα της. Πλέον, βρίσκεται στην τρίτη γενιά της και πρόσφατα δέχτηκε ένα μικρής έκτασης facelift, ώστε να συνεχίσει την εξαιρετική εμπορική της πορεία. Στο κομμάτι του σχεδιασμού, το εμπρός μέρος της ήταν αυτό που δέχτηκε τις περισσότερες αλλαγές. Τα φωτιστικά σώματα «έσπασαν» στα δύο και αποτελούνται από δύο τμήματα στην κάθε πλευρά, ενώ οι προφυλακτήρες ανασχεδιάστηκαν, όπως και η μάσκα.

To εσωτερικό ανήκει στα μεγαλύτερα όπλα του τσέχικου μοντέλου και ειδικότερα οι χώροι, όντας εξαιρετικοί για επιβάτες αλλά και αποσκευές. Ακόμη και πέντε ενήλικες δεν θα δυσκολευτούν να ταξιδέψουν με άνεση στην Octavia, απολαμβάνοντας το προνόμιο της μεγάλης ευρυχωρίας για τα πόδια τους. Παράλληλα, έχουν το περιθώριο να κάνουν υπερβολές με τις αποσκευές τους, χάρη στο πορτ-μπαγκάζ των 568 λίτρων ή 590, αν υπάρχει στη θέση της κλασικής ρεζέρβας το κιτ επισκευής ελαστικού.

Κατά τα λοιπά η καμπίνα είναι σύγχρονα σχεδιασμένη, με καλή ποιότητα υλικών και προσεγμένο φινίρισμα. Η οθόνη αφής που ελέγχει το σύστημα πολυμέσων αποκρίνεται άμεσα στις εντολές και αποδεικνύεται εύχρηστη, όπως αρμόζει στη φιλοσοφία της φρεσκαρισμένης Octavia. Εργονομικές ατέλειες δεν εντοπίζονται, προσθέτοντας ένα συν στην καθημερινή συμβίωση με το τσέχικο μοντέλο, ενώ η θέση οδήγησης προσφέρει πολλές επιλογές ρύθμισης, ώστε να βολεύει κάθε σωματότυπο. Μόνον πανύψηλα άτομα, στα όρια των δύο μέτρων, θα ήθελαν να «κατεβαίνει» λίγο περισσότερο.

Η δοκιμή μας, έγινε με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.6 λίτρων που αποδίδει 116 ίππους ισχύ και 250 Nm ροπής και συνδυαζόταν στη συγκεκριμένη περίπτωση με ένα αυτόματο σασμάν τύπου διπλού συμπλέκτη με επτά σχέσεις. Οι αλλαγές του κιβωτίου DSG πραγματοποιούνται γρήγορα, αν και όχι ακαριαία, ωστόσο η αυτόματη έκδοση αξιοποιεί στο έπακρο τις δυνατότητες του ντιζελοκινητήρα, συμβάλλοντας σε σβέλτες επιδόσεις και σε μειωμένη κατανάλωση. Οι εργοστασιακές μετρήσεις δίνουν για τα 0-100 χλμ./ώρα μόνον 10,2 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα στα...

Διαβάστε ολόκληρη την δοκιμή εδώ!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!