Ποιο κινέζικο SUV απειλεί τoυς Ευρωπαίους;

Ευρωπαϊκό DNA έχει το κόμπακτ SUV της κινέζικης μητρικής εταιρείας της Volvo, με το οποίο φιλοδοξεί να κατακτήσει δύσκολες αγορές, όπως της Γερμανίας και της Γαλλίας.

Ποιο κινέζικο SUV απειλεί τoυς Ευρωπαίους;

Καμία τύχη δεν είχαν μέχρι σήμερα οι προσπάθειες των Κινέζων να βάλουν πόδι στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου. Όχι άδικα βέβαια, καθώς τα κινέζικα αυτοκίνητα τα συνόδευε η φήμη του φτηνιάρικου και του ανασφαλούς, ενώ και ο σχεδιασμός τους βασιζόταν στην αντιγραφή ξένων και κυρίως ευρωπαϊκών μοντέλων.

Όλα αυτά φαίνεται ότι αλλάζουν με το νέο SUV της κινέζικης μάρκας Lynk & Co, η οποία έγινε γνωστή έξω από τα όρια της χώρας της, όταν εξαγόρασε τη Volvo. Η ιδιοκτήτρια της σουηδικής μάρκας δημοσιοποίησε τις πρώτες φωτογραφίες και ορισμένα στοιχεία του μοντέλου της, με το οποίο επιδιώκει να κατακτήσει δύσκολες αγορές, όπως η γερμανική και η γαλλική.

Ακόμη είναι πολύ νωρίς για να κρίνουμε το αυτοκίνητο, όμως οι πρώτες ενδείξεις είναι άκρως θετικές για τους Κινέζους και..ανησυχητικές για τους Ευρωπαίους και τους Ιάπωνες ανταγωνιστές τους. Το πεντάθυρο αμάξωμα διαθέτει μοντέρνες γραμμές και αεροδυναμικό σχήμα, χωρίς να αντιγράφει έντοντα κάποιο αντίστοιχο ευρωπαϊκό SUV, ενώ το πάτωμα θα είναι το ίδιο με του μελλοντικού Volvo XC40. Επίσης, το εσωτερικό δείχνει λειτουργικό και καλοφτιαγμένο με μία μεγάλη οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων.

Οι Κινέζοι υποστηρίζουν μάλιστα, ότι το SUV τους θα βάλει πολύ ψηλά τον πήχη στο κεφάλαιο της συνδεσιμότητας!

Αν προσθέσουμε σε όλα αυτά και την υπόσχεσή τους για μία ασυναγώνιστη τιμή αγοράς, τότε αντιλαμβανόμαστε ότι θα υποδεχθούμε για πρώτη φορά στην Ευρώπη ένα κινέζικο αυτοκίνητο με ανταγωνιστικές προδιαγραφές απέναντι σε μοντέλα made in EU ή Japan. Aς μην ξεχνάμε, ότι και τα ποιοτικά μοντέλα της κινέζικης Qoros ξεκίνησαν με φιλοδοξίες, όμως η διαφορά τιμής τους δεν ήταν τόσο μεγάλη, ώστε να τα κάνει ελκυστικά απέναντι στα ευρωπαϊκά, γιαυτό και αποχώρησαν γρήγορα από τη Γηραιά Ήπειρο.

Το λανσάρισμα επί ευρωπαϊκού εδάφους του SUV της μητρικής εταιρείας της Volvo θα γίνει το 2017 και μέχρι τότε θα γνωρίζουμε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τα μηχανικά του μέρη. Εκτιμάται πάντως ότι το μήκος του θα κυμαίνεται γύρω στα 4,40 έως 4,50 μ., ενώ το πάτωμά του «σηκώνει» μόνον τρικύλινδρα και τετρακύλινδρα μοτέρ, αλλά και υβριδικά σύνολα τεχνολογίας plug-in.

Σε μία από τις επίσημες εργοστασιακές φωτογραφίες απεικονίζεται μάλιστα το νέο SUV χωρίς εξατμίσεις, προϊδεάζοντάς μας έτσι ότι θα υπάρξουν –ίσως αργότερα- και αμιγώς ηλεκτροκίνητες εκδόσεις.

Η Lynck & Co στοχεύει σε 40.000 πωλήσεις τον χρόνο και για το πετύχει θα ακολουθήσει το παράδειγμα της Tesla, αποφεύγοντας τη δημιουργία ενός κλασικού δικτύου αντιπροσώπων. Αντίθετα, θα πουλάει το μελλοντικό SUV της σε μικρά καταστήματα σε κεντρικά σημεία ή online μέσω του Διαδίκτυου.

Εσείς τι πιστεύετε με βάση τα πρώτα στοιχεία; Θα είναι τελικά το SUV της «μητέρας της Volvo», το πρώτο αυτοκίνητο από την Κίνα που θα σπάσει το ρόδι και θα καθιερωθεί στην ευρωπαϊκή αγορά;