Πώς μπορούμε να σώσουμε τα ελαστικά μας;

Διαβάστε τι πρέπει να κάνουμε και τι πρέπει να προσέξουμε για να έχουν μεγάλη χρονική διάρκεια τα ελαστικά μας.

Πώς μπορούμε να σώσουμε τα ελαστικά μας;

Αν δει κανείς αγώνες της Formula1, θα δει ότι παίζουν σημαντικό ρόλο τα ελαστικά και οι στρατηγικές. Στην καθημερινή ζωή, όμως, είναι ακόμα πιο σημαντικός παράγοντας, καθώς δεν έχει να κάνει με μία νίκη, αλλά με την καλύτερη ασφάλεια και απόδοση του αυτοκινήτου μας. Τι πρέπει, λοιπόν, να κάνουμε και να προσέξουμε, ώστε να έχουν μεγαλύτερη χρονική διάρκεια, να είμαστε ασφαλείς και συνάμα να μας προσφέρουν μεγαλύτερη απόδοση;

Να ελέγχουμε την πίεση του αέρα

Μία φορά την εβδομάδα είναι καλό να ελέγχουμε την πίεση του αέρα των ελαστικών μας, καθώς θα πρέπει να είναι σύμφωνη με αυτή που ορίζει ο κατασκευαστής βάσει αριθμού επιβατών και ποσότητας αποσκευών, η οποία γράφετε στο κάλυμμα του ρεζερβουάρ ή στην πόρτα του οδηγού. Εφόσον η πίεση δεν είναι αυτή που λέει ο κατασκευαστής, τότε μειώνει τη διάρκειά τους, ενώ επηρεάζει αρντητικά την κατανάλωση, τις επιδόσεις και τη συμπεριφορά του οχήματός μας.

Να ελέγχουμε την ανάρτηση

Άλλος ένας παράγοντας είναι η ανάρτηση, την οποία θα πρέπει να ελέγχουμε (σε κάποιο συνεργείο) αν βρίσκεται σε καλή κατάσταση ή όχι. Αυτό διότι αλλάζει η γεωμετρία της, όταν θα... τελειώσουν τα αμορτισέρ. Γεγονός που οδηγεί σε ανομοιόμορφη φθορά των ελαστικών, καθώς και επιβάρυνση της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου.

Να αποφεύγουμε την επιθετική οδήγηση

Η επιθετική και γρήγορη οδήγηση δεν κρύβει μόνο κινδύνους, αλλά φθείρει πειρσσότερο και τα ελαστικά, ώστε να κάνει πιο μικρή τη χρονική τους διάρκεια. Ένα σπινάρισμα στην εκκίνηση ή η γρήγορη οδήγηση σε διάφορες στροφές αρκούν για να προκαλέσουν μεγαλύτερη φθορά στα ελαστικά μας και να τα κάνουν να διαρκέσουν λιγότερο.

Να ελέγχουμε την κατάσταση του πέλματος

Τέλος, είναι εξίσου σημαντικό να ελέγχουμε και να γνωρίζουμε την κατάσταση του πέλματος, καθώς κατά τη φθορά μειώνεται το ύψος των αυλακώσεων ή παρουσιάζονται ρωγμές, κάτι που κάνει το ελαστικό να μην είναι και τόσο αποτελεσματικό, ειδικά υπό βροχερές συνθήκες, όπου απαιτείται η καλύτερη δυνατή κατάσταση των ελαστικών.