Επιστρέφουν στις πόλεις οι αγώνες

Gazzetta team
Επιστρέφουν στις πόλεις οι αγώνες
Με στόχο την αναβίωση των αγώνων μέσα στις πόλεις, παρουσιάστηκε η «Διέλπις Περί Αγώνων», η οποία θα έχει ενεργό ρόλο και στην προσπάθεια για κατασκευή πίστας Formula1 στη Δραπετσώνα.

Σε εκδήλωση που έγινε σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας παρουσιάστηκε η Λέσχη «Διέλπις Περί Αγώνων».

Ο λόγος για τη Λέσχη, η οποία έχει στόχο να επαναφέρει τους αγώνες στις πόλεις, όπως γινόταν και στο παρελθόν. Μάλιστα, ο εκπρόσωπος από την Περιφέρεια Αιγαίου, που ήταν παρών, εμφανίστηκε καταφατικός ότι θα αναβιώσει ο ιστορικός αγώνας της Ρόδου, ενώ ήδη έχουν πέσει οι υπογραφές για αγώνες στο κέντρο της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης και απομένει να διευθετηθούν κάποιες λεπτομέρειες για να έχουμε αναβίωση και του ιστορικού αγώνα της Κέρκυρας.

Παρόντες ήταν μέλη, δημοσιογράφοι και φορείς από τον πολιτικό κόσμο, με... πρωτοπόρο φυσικά τον Θανάση Παπαθεοδώρου, ο οποίος προσπαθεί να φέρει στη χώρα μας και τη Formula1 μέσω κατασκευής πίστας στη Δραπετσώνα. Μάλιστα, η εν λόγω Λέσχη θα έχει ενεργό ρόλο και σε αυτό το πρότζεκτ, αν και όταν είναι να έρθει η F1 στην Ελλάδα.

Παρουσιαστής και συντονιστής της εκδήλωσης ήταν ο Γιώργος Λυμπεράκης, ο οποίος απηύθυνε χαιρετισμό και μίλησε για το όνειρο του κ. Παπαθεοδώρου να φέρει την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού στη χώρα μας τονίζοντας μεταξύ άλλων ότι «έχουμε ιδέες και κάποια στιγμή θα τελειώσει το σκότος».

Στη συνέχεια, πήρε τον λόγο ο κ. Παπαθεοδώρου, ο οποίος ευχαρίστησε τους Λουκά Τζανή, Βασίλη Δεσποτόπουλο για τη στήριξη και έκανε λόγο για ολοκληρωμένη μελέτη. Βέβαια, αναφέρθηκε στη Δραπετσώνα, στη Λέσχη και στον στόχο της, που είναι αυτός που προαναφέραμε, δηλαδή η αναβίωση των αγώνων μέσα στις πόλεις.

«Ευχαριστώ πολύ που είστε όλοι εδώ, μέλη, δημοσιογράφοι και φίλοι. DielpisFormula1 και τώρα Διέλπις Περί Αγώνων. Διέλπις σημαίνει μάχομαι και ελπίζω μέσω των καταστάσεων. Εμείς αυτό το κάνουμε πάρα πολύ δυνατά με πολύ κόπο αρκετά χρόνια.

Πέντε χρόνια τουλάχιστον έχουν περάσει από τη στιγμή που βγήκαμε δημόσια και δηλώσαμε ότι διεκδικούμε αγώνες Formula1 στο λιμάνι του Πειραιά μέσα από μία μελέτη ολοκληρωμένη, την οποία στήριξαν από την αρχή ο Λουκάς Τζανής, ο τότε δήμαρχος Κερατσινίου-Δραπετσώνας, και φυσικά ο Βασίλης Δεσποτόπουλος, ο πρόεδρος της ΕΛΠΑ.

Παραδέχομαι ότι ήθελε πάρα πολύ θάρρος να εμπλακούν αυτοί οι άνθρωποι, να εκτεθούν σε αυτό το θέμα, γιατί εμείς που κάναμε την πρότασή μας ήμασταν άγνωστοι στον χώρο, δε μας ξέρανε και πράγματι τους ξαναευχαριστώ που το στηρίξανε. Περισσότεροι Έλληνες από την αρχή δεν αντέδρασαν αρνητικά, δεν είχαμε ιδιαίτερα αρνητικές τοποθετήσεις, όχι γιατί το πίστεψαν, αλλά γιατί στην άκρη του μυαλού τους υπήρχε η ελάχιστη πιθανότητα της επιτυχίας.

Να μιλήσουμε για την περιοχή της Δραπετσώνας που επελέγη. Είναι ένας ιστορικός χώρος γεμάτος ενέργεια, εγκαταλελειμμένος πάρα πολλά χρόνια, γύρω στα είκοσι χρόνια, και επιλέχτηκε εκείνος ο χώρος, ύστερα από μία μακρά μελέτη που κάναμε, ως ο ιδανικότερος για ένα τέτοιο γεγονός.

Έχει εύκολες προσβάσεις, συνδέεται μέσω των Εθνικών Οδών Πάτρας-Αθήνας, Θεσσαλονίκης-Αθήνας, έχει τον προαστιακό που φτάνει στο λιμάνι, έχει το λιμάνι, το οποίο κινεί 20 εκατομμύρια τουρίστες κάθε χρόνο, και ήταν ο ιδανικότερος χώρος για να μπορέσουμε να προβάλουμε μέσω αυτού του έργου τη χώρα μας.

Πρόκειται για ένα έργο ανάπλασης, το οποίο, εκτός από την πίστα αγώνων Formula1 που διαρκεί τρεις ημέρες (είναι μία μικτή πίστα πόλης) περιλαμβάνει mall, ξενοδοχεία, πάρκο 200 χιλιάδων τ.μ. με πράσινο, μαρίνα, καζίνο, μουσείο μυθολογίας, και πάρα πόλλα άλλα.

Οι πολίτες της χώρας μας, βέβαια, δεν ενδιαφέρονται γι' αυτό το θέμα, για το τι θα φτιάξουμε, τι ονειρευόμαστε να φτιάξουμε και τι θα γίνει και αν θα φέρουμε τη Formula1 στην Ελλάδα σε μία τόσο δύσκολη προσπάθεια και εποχή.

Παρ' όλο που το ύψος αυτής της επένδυσης είναι 1 δις ευρώ, δε θα χρειαστεί από τη χώρα να βάλει ούτε ένα ευρώ, θα είναι μία ιδιωτική επένδυση και το μόνο που θα πρέπει να κάνει η χώρα και η Πολιτεία είναι να νομοθετήσει, τίποτα άλλο και σ' αυτό εμείς από την πλευρά μας είμαστε έτοιμοι. Χρειάζεται πολύ θάρρος απ' αυτούς.

Ακούμε συνέχεια την ανάπτυξη, έχει γίνει γνωστή αυτή η λέξη σ' όλους χωρίς να ξέρουμε τι είναι. Ανάπτυξη, ανάπτυξη... Εμείς προσφέρουμε κάτι αυτή τη στιγμή, ώστε να μπορέσουμε να το εφαρμόσουμε αυτό που λέμε. Ανάπτυξη, ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα! Είναι κάτι που ο πρωθυπουργός το χρησιμοποιεί προεκλογικά και κάτι που προφανώς το θέλουν, αλλά περιμένουν να δουν πώς θα προχωρήσουν.

Από τότε που ξεκινήσαμε έχουμε περάσει πέντε εκλογικές μάχες, είτε δημοτικές, είτε περιφερειακές, είτε Ευρωεκλογές, έχουμε ζήσει με πέντε διαφορετικούς πρωθυπουργούς έως σήμερα, εκ των οποίων κάποιοι συναντήθηκαν μαζί μας. Έχουμε συναντήσει 24 Υπουργούς, πολλούς βουλευτές, πάρα πολλούς φορείς και οργανισμούς και δυστυχώς εμείς ακόμα είμαστε εδώ. Θα έπρεπε να έχουμε προχωρήσει και να είμαστε αλλού.

Για να στηρίξουμε εμείς όλο αυτό το έργο που έχουμε κάνει μέχρι τώρα αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε έναν συγγενή, τη Διέλπις Περί Αγώνων. Είναι μία Λέσχη, η οποία θα διοργανώνει αγώνες, με σκοπό την προβολή της χώρας μας, αλλά δείχνοντας κιόλας τη δυνατότητα και την ικανότητα που έχει ο φορές η Ομοσπονδία, οι αγωνιζόμενοι όλοι να διοργανώνουμε μεγάλα πράγματα, μεγάλους αγώνες στην Ελλάδα.

Σε αυτή τη Λέσχη που δημιουργήσαμε, εκτός από τους αγώνες, θα δώσουμε πολύ μεγάλο βάρος στην εκπαίδευση, στην οδική ασφάλεια και στην ασφαλή οδήγηση. Επίσης, όμως, και στην αγωνιστική οδήγηση, κάτι που το χρειαζόμαστε. Δύο αντικείμενα που θα θέλαμε να λειτουργήσουμε είναι αγώνες σκαφών θαλάσσης και αγώνες μοτοσικλέτας.

Αυτά τα περιλαμβάνουμε και στο καταστατικό μας και δε θα τα αφήσουμε σε δεύτερη μοίρα. Σε δεύτερη, όμως, φάση θα κάνουμε μία ανακοίνωση γι' αυτό το είδος των αγώνων. Εμείς ξεκινήσαμε 59 άτομα, τελικά βρεθήκαμε 92, ενώσαμε τις δυνάμεις μας, είμαστε άνθρωποι που αγαπάμε την ταχύτητα και τους αγώνες, αλλά αγαπάμε κυρίως την Ελλάδα και ονομαστήκαμε Διέλπις Περί Αγώνων.

Θα πρέπει σε αυτό το σημείο να ευχαριστήσω όλους όσους συμμετέχουν σ' αυτό το κλαμπ, σ' αυτούς τους 92 έως σήμερα γιατί είναι πολύ μεγάλη χαρά και αμέσως δέχτηκαν να μπουν σ' αυτή την προσπάθεια που κάνουμε. Σήμερα κιόλας που ξεκινάμε έχουμε να δώσουμε και κάποια νέα. Έχουμε μελετήσει τη δυνατότητα διεξαγωγής αγώνων αυτοκινήτου στο κέντρο της Αθήνας με μία υπέροχη διαδρομή που περνάει και αναδεικνύει πάρα πολλά σημεία της πόλης μας, που είναι αρκετά υποβαθμισμένα τα τελευταία χρόνια κι έχουμε μιλήσει, ήδη, με την Περιφέρεια, η οποία είναι θετική και μας έχει δηλώσει ότι θα μας στηρίξει.

Έχουμε κάνει σχεδιασμό για διαδρομή αγώνων εντός πόλης στη Θεσσαλονίκη το 2013 με εξουσιοδότηση που μας είχε δώσει ο δήμαρχος της Θεσσαλονίκης, ο κ. Μπουτάρης, αλλά δυστυχώς γι' άλλους λόγους (που δεν πρέπει να αναφερθούν και δεν είναι της στιγμής) δεν έγινε ποτέ αυτός ο αγώνας. Τώρα θα το ξανακινήσουμε από τη θέση της καινούριας Λέσχης.

Υπάρχει η Ρόδος. Μιλήσαμε με τον Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, ο οποίος έχει εκδηλώσει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον στο να αναβιώσουμε τον αγώνα της Ρόδου, τον ιστορικό που από το 1971 και μετά δεν τον είχαμε λόγω των προβλημάτων και του γνωστού ατυχήματος που είχε συμβεί. Τώρα, απ' ό,τι μου έχει δηλώσει ο δήμαρχος (άλλωστε υπάρχει εδώ και της Περιφέρειας) θα έχουμε αποφασίσει να το κάνουμε.

Κι ένα τελευταίο. Υπάρχει και η Κέρκυρα, στην οποία γινόταν κι εκεί παλαιότερα άλλος ένας ιστορικός αγώνας και δεν υπάρχει πια. Η κ. Γκερέκου, η πρώην Υπουργός, με δική της πρωτοβουλία έχει κάνει κάποιες ενέργειες, ώστε να μπορέσουμε να αναβιώσουμε κι εκείνον τον αγώνα και όλα αυτά τα πράγματα εμείς τα βάζουμε σ' ένα πακέτο και περιμένουμε τη στήριξη των αρμοδίων για να μπορέσει να υλοποιηθεί αυτό το όνειρο.

Αρμόδιος, βέβαια, είναι η ΟΜΑΕ, η οποία είναι η αρχή που αδειοδοτεί και διοργανώνει αγώνες. Ο ρόλος της είναι αυτός, ο δικός μας ρόλος είναι να σχεδιάσουμε και να στήσουμε αυτόν τον αγώνα. Είναι διακριτοί οι ρόλοι μας, δε διεκδικούμε τίποτα από την ΟΜΑΕ, ζητάμε τη βοήθειά της στην υλοποίηση αυτού του ονείρου.

Τι σημαίνει αγώνας πόλης; Σημαίνει πάρα πολλά. Υπάρχει κίνηση, υπάρχει το εμπόριο, το οποίο θα κινείται, υπάρχει προβολή παγκόσμια της πόλης που διοργανώνει αγώνες. Υπάρχει, πλέον χώρος για αγωνιζόμενους για έναν άλλου είδους αγώνα, που νομίζω ότι το ζητάνε. Τουλάχιστον, όσο έχουμε μιλήσει εμείς, είναι κάτι που το θέλουν πάρα πολύ.

Όλο αυτό φαίνεται πολύ μεγάλο. Οι δυνάμεις, όμως, που έχουν συγκεντρωθεί εδώ, σ' αυτή τη Λέσχη, είναι επίσης πολύ μεγάλες. Δε νομίζω ότι κανένας απ' αυτούς τους 92 θα κάνει χαμηλά όνειρα. Έχουν μεγάλες απαιτήσεις και λέμε το εξής: ότι θα κάνουμε πάρα πολύ θόρυβο. Θα κάνουμε τόσο θόρυβο, ώστε να μας ακούσουν οι κουφοί της Ελλάδας και να μας προσέξουν οι κουφοί του εξωτερικού», ήταν τα λόγια του.

Μιχελακάκης: «Δε θα βάλουμε ποτέ τρικλοποδιά»

Ακολούθησε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδας, Δημήτρης Μιχελακάκης, ο οποίος εξέφρασε τη στήριξη της ΟΜΑΕ στη «Διέλπις Περί Αγώνων» τονίζοντας ότι ποτέ δε θα βάλει τρικλοποδιά στον Θανάση Παπαθεοδώρου. «Στην Ελλάδα το συνηθίζουμε τελευταία να λέμε τι;

Ότι υποστηρίζουμε έναν αγώνα Formula1. Και ποιος σηκώνει το χέρι του ότι δεν τον υποστηρίζει! Αυτό, λοιπόν, είναι απόλυτα προφανές για την Ομοσπονδία και σας το δηλώνω ότι πιο κατηγορηματικά δεν μπορεί να γίνει. Ο Θανάσης (Παπαθεοδώρου), όμως, είχε κι άλλο ένα θέμα. Ήταν τόσο σίγουρος, όπως μου δήλωσε, ότι δε θα του έβαζαν τρικλοποδιά. Όσο αφορά σ' εμάς, δε θα του βάλουμε ποτέ τρικλοποδιά και θα μαλώσουμε οποιονδήποτε του βάλει.

Η Ομοσπονδία έχει στόχους ότι δεν μπλέκουμε πουθενά σε σχέση με τις δραστηριότητές τους, Ο στόχος της Διέλπις Περί Αγώνων είναι ο στόχος μίας Λέσχης που έχει όραμα. Τι καλύτερο για μας! Ο στόχος της Ομοσπονδίας είναι να θέσει γερές βάσεις για το σπορ στην Ελλάδα γιατί ακόμα υπάρχουν θεματάκια, τα οποία αναδεικνύονται με διάφορους τρόπους.

Κυρίως, υπάρχει διεθνής εκπροσώπηση από την Παγκόσμια Ομοσπονδία, η οποία είναι ένα ανοιχτό θέμα. Επειδή το motorsport, πλέον, έχει υποστεί μία μετάλλαξη απ' τον καιρό που ήταν η Κέρκυρα και η Ρόδος, δε μιλάμε για το ίδιο motorsport.

Ό,τι κάνουμε βασίζεται στην εξουσιοδότηση που μας δίνει η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού. Χαίρομαι που η Περιφέρεια είναι εδώ κοντά μας, αλλά ενδεχομένως να στεναχωρήσω κάποιους κάποια στιγμή διότι δε θα μπορεί να γίνει εκεί αγώνας. Αυτό σας το λέω για να μη θεωρηθεί ότι η επιθυμία είναι και δυνατότητα.

Επιθυμούμε να πάμε στη Ρόδο να κάνουμε αγώνες, επιθυμούμε να πάμε στην Κέρκυρα, επιθυμούμε να πάμε και σ' άλλα μέρη. Πρέπει, όμως, τα μέτρα ασφαλείας να είναι τέτοια που να μας δώσουν τη δυνατότητα και την ευχέρεια να μη θάψουμε το σπορ, δεν έχουμε περιθώρια και ιδίως δεν υπάρχουν περιθώρια για ζημιά σε τρίτους. Είμαστε άριστα προετοιμασμένοι και είναι πρόταση του ΔΣ να στηρίξουμε όλα τα μέτρα ασφαλείας», είπε κατά τη διάρκεια της ομιλίας του.

«Το δικό μας Μονακό»

Σειρά πήραν ο βουλευτής Μάκης Γεωργιάδης, ο οποίος μίλησε για την πίστα της Δραπετσώνας και τόνισε ότι θα ζηλέψει και το Μονακό αυτό που θα φτιάξουμε εμείς, και ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Επιχειρηματιών, Βασίλης Αποστολόπουλος, που είναι μέλος της νέας Λέσχης και έκανε λόγο για το δικό μας Μονακό και κάτι πολύ ευρύτερο, στο οποίο η F1 θα είναι υποσύνολο.

Τέλος, η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με προβολή βίντεο, που παρουσίαζε τον προτιμώμενο και ανεκμετάλλευτο μέχρι στιγμής χώρο για την κατασκευή πίστας στη Δραπετσώνα και πρόβαλε στιγμιότυπα από το Γκραν Πρι του Μόντε Κάρλο.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!