Επιστρέφουν οι μεγάλοι κινητήρες στα Ι.Χ.

Μετά από την τάση του downsizing που γνωρίσαμε την περασμένη δεκαετία περίπου, τα μοτέρ μεγαλύτερης χωρητικότητας αρχίζουν και επανέρχονται στο προσκήνιο. 

Επιστρέφουν οι μεγάλοι κινητήρες στα Ι.Χ.

Οι κατασκευαστές θα αρχίσουν σύντομα να χρησιμοποιούν και πάλι κινητήρες μεγαλύτερης χωρητικότητας, λόγω των νέων κανονισμών ρύπων που θα ακολουθήσουν. Σύμφωνα με το Reuters, φίρμες όπως η Volkswagen, η General Motors και η Renault θα μεγαλώσουν τα πετρελαιοκίνητα, αλλά και βενζινοκίνητα σύνολά τους και δεν θα χρησιμοποιούν πλέον μοτέρ των 1.000 κυβικών και κάτω. 

Μέχρι τώρα, οι λιλιπούτειοι κινητήρες κατάφερναν να επιτύχουν αξιοπρεπείς τιμές ισχύος χάρη στην υπερτροφοδότηση (πιο συχνά τούρμπο) όμως με αυτό τον τρόπο αποβάλλουν σωματίδια όπως το μονοξείδιο του άνθρακα και στην περίπτωση των πετρελαιοκίνητων, οι εκπομπές NOx είναι δεκαπέντε φορές μεγαλύτερες από το επιτρεπτό όριο! Ένα μοτέρ βενζίνης που εστίασε αυτή η έρευνα είναι το TCe της Renault, των 0.9 λίτρων που συναντάμε μεταξύ άλλων στο νέο Twingo, το Smart ForFour ή το Clio. 

Το εν λόγω σύνολο σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης ψεκάζει περισσότερο καύσιμο στον θάλαμο καύσης για να μην υπερθερμανθεί και αυτό οδηγεί σε υψηλές εκπομπές άκαυστων υδρογονανθράκων και μονοξειδίου του άνθρακα. Από την άλλη στους ντιζελοκινητήρες, η Volkswagen πιστεύεται πως θα αντικαταστήσει τον τρικύλινδρο 1.4 TDi με τον τετρακύλινδρο 1.6 TDi. Η Renault θα μεγαλώσει τα μοτέρ της κατά 10% και ο μικρότερος κινητήρας της General Motors το 2019 θα είναι 25-30% μεγαλύτερος σε χωρητικότητα από τον σημερινό. 

Επιβεβαιώνοντας τα παραπάνω, ο επικεφαλής εξέλιξης των μηχανικών συνόλων στη Renault-Nissan, Άλεν Ραπόσο, είπε: «Οι τεχνικές που έχουμε χρησιμοποιήσει για να μικρύνουμε τον όγκο των κινητήρων μας δεν θα μας επιτρέπουν να πληρούμε τους κανονισμούς ρύπων που θα ακολουθήσουν. Πλησιάζουμε στα όρια του downsizing». Τέλος, ειδικοί αναλυτές λένε πως οι βενζινοκινητήρες κάτω των 1.2 λίτρων και οι ντίζελ κάτω των 1.5 λίτρων θα εξαφανιστούν και σύντομα και όλοι οι αυτοκινητοκατασκευαστές θα στραφούν σε άλλες μεθόδους «καθαρισμού» των καινούργιων μοτέρ τους!