Best Seller! Θα κάψει καρδιές

Γιώργος Βαρίνος
Best Seller! Θα κάψει καρδιές
Το νέο Ateca είναι το πρώτο πραγματικό SUV της SEAT και με τον μικρό τρικύλινδρο turbo κινητήρα των 1000 κ.εκ. θα γίνει το best seller της μεσαίας κατηγορίας στα SUV σε συνδυασμό με την καταπληκτική τιμή των 20.000€ και τον εντυπωσιακό εξοπλισμό.

Η Seat αποκτά πλέον το πρώτο της πραγματικό SUV, το οποίο δοκιμάζουμε στην Ελλάδα (έστω με ισπανικές πινακίδες) και συγκεκριμένα στον Παρνασσό. Στην φιλόξενη Αράχωβα και την γνωστή γύρω περιοχή ανακαλύπτουμε τις ιδιαίτερες χάρες του μικρομεσαίου SUV. Το Ateca έχει μήκος 4,36 μ. και βασίζεται στο γνωστό πάτωμα MQB του ομίλου Volkswagen.

Ο εξωτερικός σχεδιασμός του αμαξώματος συνδυάζει τυπικά χαρακτηριστικά των μοντέλων SUV, αλλά και γνωστά στυλιστικά στοιχεία της Seat. Ο πίνακας οργάνων μοιάζει πολύ με του Leon και ο μεγάλος χώρος αποσκευών διαθέτει 510 λίτρα όγκο που αποτελεί και ρεκόρ στην κατηγορία. Αυτό ισχύει ωστόσο για τις εμπροσθοκίνητες εκδόσεις, καθώς στις τετρακίνητες μειώνεται ο όγκος του πορτ-μπαγκάζ στα 485 λίτρα.

Η αρχική γκάμα κινητήρων απαρτίζεται από τρεις πετρελαίου και δύο βενζίνης. Η βασική βενζινοκίνητη έκδοση του ενός λίτρου με απόδοση 115 ίππων ήταν μια αποκάλυψη καθώς σε τίποτε δεν θύμιζε 1000αράκι αλλά ένα κανονικό βενζινοκίνητο «1.6». Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές σε αυτόν τον κινητήρα-αποκάλυψη ενώ για όλους όσοι δεν τους φτάνουν τα 1000 κ.εκ. υπάρχουν και άλλες εκδόσεις στα 1.4 λίτρα (βενζίνη) TSi ACT με 150 ίππους, μιά TDI των 1,6 λίτρων (πετρελαίο) με 115 ίππους και τον δίλιτρο (πετρελαίο) σε εκδοχές 150 και 190 ίππων. Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται στάνταρ με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, ενώ οι δυνατότεροι βενζίνης και πετρελαίου μπορούν να παραγγελθούν προαιρετικά με αυτόματο κιβώτιο τύπου DSG επτά σχέσεων. Το Ateca είναι κατά βάση εμπροσθοκίνητο και προβλέπονται τετρακίνητες εκδόσεις μόνον σε συνδυασμό με τον δυνατότερο βενζινοκινητήρα και τους δύο δίλιτρους ντιζελοκινητήρες. Το πρώτο SUV της ισπανικής μάρκας θα κυκλοφορήσει σε τρία διαφορετικά επίπεδα εξοπλισμού, Reference, Style και Xcellence και στον εξοπλισμό του θα περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων φώτα LED και πολυάριθμα συστήματα ασφαλείας. Το πρώτο SUV των Ισπανών ξεκινάει από τις 19.950€ και αφορά την έκδοση εξοπλισμού Reference με τον μικρότερο τούρμπο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα TSi του ενός λίτρου και των 115 ίππων.

Με τον ίδιο κινητήρα, αλλά στην έκδοση Style, το αυτοκίνητο κοστίζει 21.800€. Πιο ψηλά στη βενζινοκίνητη γκάμα βρίσκεται ο 1.4 TSi ACT των 150 ίππων, με το σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων όταν δεν χρειάζονται για περισσότερη οικονομία. Εδώ η βασική έκδοση είναι η Style, όμως ο αγοραστής έχει να επιλέξει ανάμεσα σε διάφορους τύπους μετάδοσης.

Για παράδειγμα, αν θέλει το αυτόματο κιβώτιο τύπου διπλού συμπλέκτη DSG των 7 σχέσεων ή το σύστημα τετρακίνησης ανεβαίνει στα 30.500€, με την τιμή να φτάνει στα 32.500€ αν επιθυμεί και τα δύο. Από την άλλη, με την πλουσιότερη έκδοση Xcellence, το ποσό σκαρφαλώνει στα 35.000€ (περιλαμβάνει το DSG και την τετρακίνηση).

Για όσους ενδιαφέρονται για πετρελαιοκίνητα σύνολα, η γκάμα των TDi ξεκινάει από τον γνωστό των 1.6 λίτρων με τους 115 ίππους. Στην έκδοση Reference κοστίζει 23.850€ και στην πληρέστερη Style 25.950€, χωρίς να δίνεται η επιλογή της τετρακίνησης.

Η τελευταία, είναι στάνταρ στον 2.0 TDi με τα 150 άλογα και η τιμή του είναι 27.650€ στην Style Media System Plus. Η Xcellence, ανεβαίνει στα 31.600€. Τέλος, η κορυφαία επιλογή στην γκάμα του SEAT Ateca είναι ο 2.0 TDi με τους 190 ίππους, όπου έχει στάνταρ το DSG αλλά και την τετρακίνηση. Διατίθεται αποκλειστικά στο κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού Xcellence και η SEAT ζητά 35.750€ για την απόκτησή του!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!