Το τρίτο σερί της Mercedes και το... 100άρι του Χάμιλτον

Η Mercedes κατέκτησε τον τρίτο σερί τίτλο στους κατασκευαστές στη Σουζούκα, τη στιγμή που ο Λιούις Χάμιλτον έπιασε τις 100 παρουσίες στο βάθρο.

Το τρίτο σερί της Mercedes και το... 100άρι του Χάμιλτον

Πολλά και ενδιαφέροντα στατιστικά προέκυψαν, με το πέρας του Γκραν Πρι της Ιαπωνίας, πλην της κατάκτηση του τρίτου συνεχόμενου τίτλου της Mercedes, που έγινε η πέμπτη ομάδα της Formula1 που φτάνει τα τρία σερί.

Από τη μεριά του, ο Λιούις Χάμιλτον μπορεί να είχε κακή εκκίνηση και να είδε τον Νίκο Ρόσμπεργκ να αυξάνει τη διαφορά στη βαθμολογία, όμως έφτασε τις 100 παρουσίες στο βάθρο, κάτι που μέχρι σήμερα είχαν πράξει μόνο οι Μίκαελ Σουμάχερ και Αλέν Προστ.

Από εκεί και πέρα, αξίζει να αναφερθεί και ότι για έβδομη φορά στην ιστορία, δεύτερη στη σεζόν, τρίτη στα τελευταία δύο χρόνια και δεύτερη σερί στη Σουζούκα είχαμε... απαρτία στον τερματισμό.

Αναλυτικά τα στατιστικά της Σουζούκα

Συνήθως κρίνει πρωταθλητή στους οδηγούς, αυτή τη φορά η Σουζούκα έκρινε τίτλο στους κατασκευαστές, με τη Mercedes να κατακτά και μαθηματικά τον τρίτο, μετά τη νίκη του Νίκο Ρόσμπεργκ και την τρίτη θέση του Λιούις Χάμιλτον.

Έτσι έγινε η πέμπτη ομάδα, που κατακτά πρωτάθλημα τρεις σερί χρονιές. Οι άλλες τέσσερις είναι οι Ferrari, McLaren, Williams και Red Bull. Το ρεκόρ είναι 6 σερί, το οποίο έχει φυσικά η Ferrari από 1999 μέχρι και το 2004, ενώ από 4 σερί έχουν οι McLaren (1988-1991) και Red Bull (2010-2013).

Αυτή ήταν η πρώτη νίκη του Νίκο Ρόσμπεργκ επί ιαπωνικού εδάφους για να γίνει ο 15ος διαφορετικός νικητής της Σουζούκα. Επίσης, ήταν η 23η της καριέρας του για να πιάσει τον Νέλσον Πικέ και να απέχει μία από τον Χουάν Μανουέλ Φάντζιο και δύο από τους Νίκι Λάουντα, Τζιμ Κλαρκ για να μπει στην πρώτη δεκάδα με τους νικητές όλων των εποχών.

Τις 9 νίκες στη σεζόν έφτασε ο Γερμανός και κανείς στο παρελθόν δεν έχει χάσει τον τίτλο με τόσες πολλές νίκες μέσα σε μία χρονιά. Αυτοί που έχουν πετύχει περισσότερες σε μία σεζόν είναι οι Μίκαελ Σουμάχερ (13 το 2004 και 11 το 2002), Σεμπάστιαν Φέτελ (13 το 2013 και 11 το 2011) και Λιούις Χάμιλτον (10 το 2014 και 11 το 2015).

Για πρώτη φορά, μετά τον Φέτελ το 2012, είδαμε στη Σουζούκα να κερδίζει τον αγώνα ο κάτοχος της pole position, τη στιγμή που ο Ρόσμπεργκ έγινε ο τέταρτος πιλότος με τρεις σερί pole στη Σουζούκα, έπειτα από τους Άιρτον Σένα, Μίκαελ Σουμάχερ και Σεμπάστιαν Φέτελ.

Δεύτερος σερί τερματισμός στη δεύτερη θέση για τον Μαξ Φερστάπεν, που έφτασε τα 6 πόντιουμ στη σεζόν, όσα έχει και ο Ντάνιελ Ρικιάρντο.

Μπορεί να έμεινε χωρίς νίκη για πέμπτο σερί αγώνα, αλλά ο Χάμιλτον έγινε μόλις ο τρίτος πιλότος στην ιστορία της Formula1 που έφτασε τις 100 παρουσίες στο βάθρο (τρίτος στη Σουζούκα), ύστερα από τους Μίκαελ Σουμάχερ (155), Αλέν Προστ (106).

Όμως, έκανε κακή εκκίνηση και για πέμπτη φορά στη σεζόν έχασε έδαφος στον πρώτο γύρο ενός Γκραν Πρι. Μάλιστα, η Mercedes δεν μπορεί να μετατρέψει την κυριαρχία της στις κατατακτήριες δοκιμές σε κυριαρχία και στον αγώνα. Ο Ρόσμπεργκ έχει χάσει έδαφος σε έξι αγώνες φέτος και τα «ασημί βέλη» έχουν κάνει το 1-2 στο τέλος του πρώτου γύρου μόλις σε δύο Γκραν Πρι, αν και στις κατατακτήριες έχουν εξασφαλίσει 10 φορές την πρώτη σειρά.

Από το 2009 ο Σεμπάστιαν Φέτελ ανέβαινε κάθε χρόνο στο βάθρο της Σουζούκα, κάτι που δεν έγινε φέτος, με το σερί του να σταματάει στις 7 σερί παρουσίες εκεί. Από εκεί και πέρα, έχει μόλις ένα πόντιουμ στους τελευταίους 9 αγώνες, που είναι το χειρότερο σερί του από το 2008, όταν είχε την πρώτη του πλήρη σεζόν στη Formula1 με την Toro Rosso.

Για πέμπτη φορά στη σεζόν η πρώτη δεκάδα... καλύφθηκε από πέντε ομάδες, που είχαν αμφότερα τα μονοθέσιά τους στους βαθμούς. Ήταν οι Mercedes, Red Bull, Ferrari, Force India και Williams.

Μετά το Γκραν Πρι της Κίνας, είχαμε ξανά... απαρτία στον τερματισμό, καθώς τερμάτισαν όλα τα μονοθέσια που εκκίνησαν τον αγώνα της Ιαπωνίας. Στα πρώτα 54 χρόνια του αθλήματος αυτό είχε γίνει μόλις σε έναν αγώνα και τώρα έχει γίνει σε τρεις τα τελευταία δύο χρόνια και σε δύο φέτος.

Μάλιστα, για πρώτη φορά στην ιστορία της F1 το παραπάνω έλαβε χώρα στην ίδια πίστα δύο χρονιές, οι οποίες ήταν και συνεχόμενες.