Αποστολή εξετελέσθη!

Γιώργος Βαρίνος
Αποστολή εξετελέσθη!
Με καλές επιδόσεις και λίγες απαιτήσεις σε καύσιμο, το Peugeot 208 με τον diesel κινητήρα των 120 ίππων μπορεί να αντεπεξέλθει σε οποιαδήποτε πρόκληση στην καθημερινότητά μας!

Μετά την ανανέωσή του και την προσθήκη των νέων Euro 6 πετρελαιοκινητήρων στην γκάμα του, το Peugeot 208 έγινε ακόμη πιο ολοκληρωμένο και συνεχίζει μέχρι σήμερα. Η σχεδίασή του παραμένει φρέσκια και παρουσιάζει ενδιαφέρον, ενώ δεν είναι λίγοι εκείνοι που θα πίστευαν ότι βγήκε φέτος από το σχεδιαστήριο. Οι συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις του το βοηθούν ώστε να γίνει ένα πολύ καλό εργαλείο για τις καθημερινές, εντός πόλης μετακινήσεις, ωστόσο ανοίγοντας τις πόρτες κρύβεται ένα ευρύχωρο εσωτερικό.
Η διαμόρφωση είναι τέτοια που τέσσερις ενήλικες μπορούν να ταξιδέψουν εύκολα, χωρίς να υπάρχει... γκρίνια. Ακόμη και αν το ύψος των πίσω επιβατών υπερβαίνει ελαφρώς τον μέσο όρο, δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα με τον χώρο για τα κεφάλια και τα γόνατά τους, ενώ και το πορτμπαγκάζ στέκεται στο ύψος των περιστάσεων με χωρητικότητα που αγγίζει τα 285 λίτρα. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του μια σωστή θέση οδήγησης που προσφέρει καλή περιμετρική ορατότητα και χάρη στο i cockpit, βλέπει τα όργανα του καντράν πάνω από τη στεφάνη του τιμονιού και όχι μέσα από αυτή, όπως συνηθίζεται. Το συγκεκριμένο «τρικ» ίσως... ξενίσει στην αρχή, όμως απαιτούνται λίγα μόλις λεπτά ώσπου να δεις πως λειτουργεί και μετά να προσαρμοστείς. Κατά τα λοιπά, η σχεδίαση είναι λιτή όμως σύγχρονη, με τη μεγάλη οθόνη αφής να είναι τοποθετημένη στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι καλά σε ποιότητα και η συναρμογή είναι προσεγμένη, ενώ οι χώροι για μικροπράγματα θα ικανοποιήσουν.
Τα μεγάλα νέα του Peugeot 208 της δοκιμής μας βρίσκονται κάτω από το καπό, καθώς εξοπλίζεται με τον ισχυρότερο ντίζελ της γκάμας. Ο BlueHDi 120 των 1.6 λίτρων αποδίδει 120 ίππους, όπως μαρτυράει και το όνομά του, όμως το πιο εντυπωσιακό νούμερο είναι αυτό της ροπής, με 285 Nm! Ο κινητήρας είναι ένας πολύ καλός σύμμαχος για κάθε μέρα, καθώς είναι ιδιαίτερα ήσυχος και με πολιτισμένη λειτουργία. Παράλληλα, χαρίζει στο 208 και πολύ καλές επιδόσεις, αφού το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,4 δευτερόλεπτα, όπως ανακοινώνει η Peugeot! Με σύμμαχο και το σωστά κλιμακωμένο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των έξι σχέσεων, θα προσπεράσει με μεγάλη άνεση και χωρίς κομπιάσματα. Η τελική ταχύτητα είναι και αυτή σε υψηλά επίπεδα και φτάνει τα 190 χλμ./ώρα, οπότε μόνο η... κατανάλωση παραμένει χαμηλά. Τα 5,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα είναι μια απόλυτα εφικτή τιμή σε πραγματικές συνθήκες, ενώ αν το... δρομολόγιο περιλαμβάνει αυτοκινητόδρομο, τότε μπορεί με άνεση να πέσει και κάτω από τα 5 λίτρα! Οι τυποποιημένες μετρήσεις που ανακοινώνει το εργοστάσιο κάνουν λόγο για 3,6 λίτρα σε μικτό κύκλο, για την ίδια απόσταση.
Το «πάτημα» του Peugeot 208 παραμένει ένα από τα κορυφαία στην κατηγορία και σε αυτή την έκδοση. Η ανάρτηση καταφέρνει να είναι άνετα ρυθμισμένη και να αποσβένει σωστά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, την ώρα που παρέχει πολύ καλό κράτημα και δεν επιτρέπει τις μεγάλες κλίσεις στις στροφές. Έτσι, όταν ο οδηγός αποφασίσει να κινηθεί γρήγορα, θα απολαύσει μια πολύ προσεγμένη συμπεριφορά ακόμη και κοντά στο όριο, που δεν θα εμφανίσει τάσεις για υποστροφή! Θα πρέπει να τονιστεί ότι το μικρό τιμόνι σε... προδιαθέτει για γρήγορη οδήγηση όχι μόνο με τις διαστάσεις του, αλλά και με την πολύ καλή αίσθηση και πληροφόρηση που παρέχει. Τα φρένα αποδείχθηκαν επίσης πολύ δυνατά και ανθεκτικά. Τώρα, το βασικό «τερέν» που θα παίζει το 208 είναι η πόλη και εκεί, τα καταφέρνει περίφημα. Οι συμπαγείς του διαστάσεις το κάνουν όσο ευέλικτο χρειάζεται και το «κοφτερό» του τιμόνι του δίνουν άλλο αέρα στους ελιγμούς, ενώ η καλή ορατότητα συμβάλλει ώστε οι μετακινήσεις να γίνονται πιο άνετες. Αν χρειαστεί να ταξιδέψει στον αυτοκινητόδρομο τότε θα πραγματοποιήσει την επιθυμία του οδηγού με ευκολία, την ώρα που θα αποδεχθεί ιδιαίτερα ασφαλές και αθόρυβο, ακόμη και σε «απαγορευτικές» ταχύτητες.

Το Peugeot 208 με τον πετρελαιοκινητήρα BlueHDi 120 της δοκιμής μας είναι ένα ολοκληρωμένο μικρό, που φέρνει εις πέρας όποια αποστολή κι αν του ανατεθεί. Προσφέρει επιδόσεις, χαμηλά κόστη μετακίνησης, ολοκληρωμένο οδηγικό προφίλ και ασφάλεια σε κάθε περίπτωση, ενώ ο εξοπλισμός του είναι πλήρης ακόμη κι από τη βασική του έκδοση. Για την απόκτηση του 208 με τον συγκεκριμένο κινητήρα και το μηχανικό σασμάν των έξι σχέσεων, θα πρέπει να υπολογίσετε τιμή που ξεκινάει από τα 19.880€.

Διαβάστε εδώ όλη την δοκιμή με περισσότερες φωτογραφίες και video!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!