Με εξελιγμένη τετρακίνηση το Opel Insignia OPC

Η νέα γενιά του γρήγορου σεντάν της Opel θα έρθει με ένα σοφιστικέ σύστημα μετάδοσης, που θα δώσει καλύτερο έλεγχο και πιο ακριβή οδική συμπεριφορά στο μοντέλο. 

Με εξελιγμένη τετρακίνηση το Opel Insignia OPC

Το Opel Insignia OPC μπορεί να εξοπλίζεται με τετρακίνηση από την πρώτη του γενιά, ωστόσο στην επερχόμενη θα μιλάμε για ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο σύστημα, με τεχνολογία Torque Vectoring. Αυτή επιτρέπει την ανακατανομή της ροπής μεταξύ των δύο τροχών κάθε άξονα για καλύτερο έλεγχο και μεγαλύτερη ακρίβεια, καθώς η ισχύς στέλνεται στον κατάλληλο τροχό. 

Για παράδειγμα, αν υποθέσουμε ότι σε κάποια στιγμή το 60% της ροπής του κινητήρα πάει στον πίσω άξονα, το Torque Vectoring System «σπάει» αυτό το ποσοστό και μπορεί να μεταφέρει έως και το 100% (του 60% της συνολικής ροπής) στον έναν από τους δύο τροχούς! Αν κάπου το έχετε ξανακούσει, είναι γιατί παρόμοια τεχνολογία χρησιμοποιεί και το πολυσυζητημένο Ford Focus RS! Μάλιστα, το βρετανικό Autocar λέει ότι η Opel συνεργάζεται με τη GKN για την τετρακίνηση, τη φίρμα δηλαδή που κατασκευάζει το αντίστοιχο σύστημα για το κορυφαίο χάτσμπακ των 350 ίππων της Μπλε Οβάλ εταιρείας! 

Επιστρέφοντας στο Insignia OPC, οι φήμες λένε πως εκτός από το Torque Vectoring στον πίσω άξονα, θα υπάρχει στον εμπρός και ένα ηλεκτρονικό διαφορικό που θα προσομοιώνει τη λειτουργία ενός μηχανικού μπλοκέ. Έτσι ο τροχός που χάνει πρόσφυση θα φρενάρεται όσο χρειάζεται και το φαινόμενο της υποστροφής γίνεται λιγότερο έντονο, εξασφαλίζοντας εκτός από μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα, καλύτερη οδική συμπεριφορά και αυξημένη απόλαυση οδήγησης. Το νέο Insignia (στις απλές εκδόσεις του) το περιμένουμε μέσα στον επόμενο χρόνο και ενώ πιστεύεται πως θα είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις, θα είναι περίπου 200 κιλά ελαφρύτερο! 

* Οι φωτογραφίες είναι ηλεκτρονικά επεξεργασμένες από ανεξάρτητο σχεδιαστή κι όχι επίσημες από την Opel.