Η νέα Giulia και το Cuore Sportivo

Γιώργος Βαρίνος
Η νέα Giulia και το Cuore Sportivo
Επιτέλους η Alfa Romeo ανακαλύπτει πάλι μέσω της Giulia τη χαμένη τιμή της και προσφέρει μετά από χρόνια στους φίλους της μία σπορ μπερλίνα με ψυχή και premium χαρακτηριστικά.

H Alfa Romeo πραγματοποιεί ένα εντυπωσιακό comeback με τη νέα Giulia, η οποία σηματοδοτεί την αναγέννηση της ιταλικής μάρκας. Το σπορ σεντάν αποτελεί την κεντρική κολόνα, γύρω από την οποία θα χτιστεί ένα μεγάλο μέρος της μελλοντικής γκάμας της εταιρείας με σήμα κατατεθέν στη μάσκα το χαρακτηριστικό σκουντέτο σε σχήμα ασπίδας. Εννοείται, ότι αυτό υπάρχει και στη νέα Giulia και μάλιστα σε μεγάλες διαστάσεις, ώστε να τονίζεται ακόμη περισσότερο ο σπορτίφ χαρακτήρας της. Το γεγονός, ότι το λανσάρισμα της Giulia αναβλήθηκε αρκετές φορές και καθυστέρησε, δημιούργησε ανάμεσα στους αλφίστι αλλά και στους υπόλοιπους φίλους των τεσσάρων τροχών, μεγάλες προσδοκίες. Mετά την δοκιμή μας μπορούμε να πούμε με το χέρι στην καρδιά, ότι η νέα Giulia δεν θα τους απογοητεύσει.
Οι Ιταλοί «έγραψαν» πάλι σχεδιαστικά δημιουργώντας ένα σεντάν με συναρπαστικές γραμμές και με μία δυναμική μάσκα, όπου κυριαρχεί η τριγωνική ασπίδα με επίκεντρο το λογότυπο της μάρκας. Οι πλευρικές γραμμές του αυτοκινήτου είναι επίσης ανάλαφρες για μία οικογενειακή μπερλίνα τριών όγκων, ενώ το πίσω μέρος της Giulia διαθέτει περισσότερα κλασικά στοιχεία, αν και δεν μπορεί να χαρακτηριστεί κατά κανέναν τρόπο συντηρητικό.
Θα ονόμαζα την καμπίνα επιβατών πολυπολιτισμική, γιατί διαθέτει ιταλική φινέτσα, γερμανική ποιότητα, ιαπωνική προσοχή στη λεπτομέρεια και γαλλική άνεση. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι όλα άλφα διαλογής και οι διακόπτες και τα χειριστήρια βρίσκονται στα αναμενόμενα σημεία. Εξαιρετικών προδιαγραφών αποδεικνύονται και τα καθίσματα, που δεν σε κουράζουν ούτε μετά από πολύωρες διαδρομές, ενώ το σαλόνι φιλοξενεί με χαρακτηριστική άνεση ακόμη και επιβάτες με ύψος γύρω στα 1.90 μ.
O όγκος του χώρου αποσκευών κυμαίνεται με 480 λίτρα στον μέσο όρο της κατηγορίας, το σχήμα του είναι τετραγωνισμένο και πρακτικό, όμως θα θέλαμε ένα λίγο μεγαλύτερο άνοιγμα για ευκολότερη φόρτωση ογκωδών αντικειμένων.
Προσωπική μου άποψη είναι, ότι πρόκειται για το πιο καλοφτιαγμένο ιταλικό μοντέλο μαζικής παραγωγής, που έχω οδηγήσει στα περίπου τριάντα χρόνια της καριέρας μου ως δημοσιογράφος του Ειδικού Τύπου. Μέσα στη Giulia δεν ακούγεται ούτε τσικ, καθώς η αρμολόγηση είναι πραγματικά κορυφαίου επιπέδου. Σε αντίθεση ωστόσο με τον premium ανταγωνισμό, κυρίως γερμανικής και σουηδικής προέλευσης, η Giulia έχει να επιδείξει και στο εσωτερικό της ένα πολύ ξεχωριστό ντιζάιν με το χαρακτηριστικό τιμόνι των τριών ακτίνων, τα στυλάτα στρογγυλά όργανα, τους εκλεπτυσμένους περιστροφικούς διακόπτες και την κυματιστή γραμμή του κόκπιτ.
Ο πετρελαιοκινητήρας του αυτοκινήτου της δοκιμής μας ήταν χωρητικότητας 2,2 λίτρων με 180 ίππους ισχύ και με τεχνολογία τουρμποντίζελ. Είναι ο πρώτος της Alfa Romeo, που έχει κατασκευαστεί εξολοκληρου από αλουμίνιο και μας ικανοποίησε στην πράξη, καθώς «αρπάζει» από χαμηλά, αποκρίνεται ακαριαία στο πάτημα του γκαζιού και προσφέρει εξαιρετικές ρεπρίζ, δηλαδή επιταχύνσεις εν κινήσει, χάρη στην ελαστικότητά του. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα έρχεται μετά από 7,2’’ και η βελόνα του κοντέρ σταματά στα 230 χλμ./ώρα, δύο τιμές που βρίσκονται στον καλό μέσο όρο της κατηγορίας. Μοναδικό ψεγάδι του τετρακύλινδρου μοτέρ είναι ο σχετικά έντονος κροταλισμός του, ενώ θα επιθυμούσαμε λίγο περισσότερο νεύρο στις υψηλές περιστροφές.
Ο τουρμποντίζελ συνδυάστηκε πάντως περίφημα με το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων, ενώ μπορεί να παντρευτεί προαιρετικά και με ένα αυτόματο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων. Η κατανάλωση εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τα κέφια του δεξιού ποδιού μας, ακόμη όμως και σε μεγάλη πίεση παραμένει η Giulia οικονομική σε σχέση με τον όγκο και τις διαστάσεις της. Στον αυτοκινητόδρομο μπορείς να κινηθείς με περίπου 5,5 λίτρα πετρέλαιο ανά 100 χλμ., στην πόλη χρειάζεσαι γύρω στα δύο λίτρα περισσότερα, ενώ ο μέσος όρος βρίσκεται κοντά στα 6,5 λίτρα για την ίδια απόσταση.
Το μήκους 4,34 μ. σεντάν κινείται στον δρόμο με απαράμιλλη ευελιξία, πατά σταθερά στην άσφαλτο, φρενάρει ακαριαία και συμπεριφέρεται απολύτως προβλέψιμα ακόμη και αν το ζορίσεις υπερβολικά. Όλα αυτά –και σε συνδυασμό με τον μεσογειακό χαρακτήρα της Giulia- δημιουργούν ένα ερωτεύσιμο αυτοκίνητο, θα λέγαμε μία Alfa Romeo βγαλμένη από τα παλιά, απαλλαγμένη όμως από τις αμαρτίες του παρελθόντος.
Και βέβαια αυτό είναι απαραίτητο προκειμένου να μπεις στη διαδικασία να πληρώσεις για μία μεσαία Alfa Romeo Giulia 2.2 Diesel από 40.500 ευρώ, όσο δηλαδή είναι η τιμή εκκίνησης της ιταλικής μπερλίνας μετά από την έκπτωση της ελληνικής αντιπροσωπείας. Από την άλλη πλευρά, η τσιμπημένη τιμή υπογραμμίζει την αυτοπεποίθηση της μάρκας για την ποιότητα και την ανταγωνιστικότητα του συγκεκριμένου προϊόντος της, την οποία διαπιστώσαμε και εμείς στην πράξη.
Να αναφέρουμε πάντως, ότι στην τιμή περιλαμβάνεται ένα πλούσιο πακέτο εξοπλισμού με σύστημα πολυμέσων, ζάντες ελαφρού κράματος, Cruise Control, αισθητήρες βροχής και παρκαρίσματος, τιμόνι με πολυχειριστήρια, κλιματισμό, προβολείς ομίχλης και μπόλικη Cuore Sportivo.

Διαβάστε εδώ την δοκιμή με πολλές φωτογραφίες και video!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!