Πρώτο «1-2» μετά από τρία χρόνια για Red Bull

Τον πρώτο της τερματισμό «1-2», έπειτα από περίπου τρία χρόνια, είχε η Red Bull στη Μαλαισία. Δεν μπόρεσε να πιάσει το σερί νικών της McLaren η Mercedes, τις 300 εκκινήσεις έφτασε ο Μπάτον.

Πρώτο «1-2» μετά από τρία χρόνια για Red Bull

Πολλά και ενδιαφέροντα στατιστικά προέκυψαν, με το πέρας του αγώνα στη Μαλαισία. Στην πίστα της Σεπάνγκ ο Ντάνιελ Ρικιάρντο πανηγύρισε την πρώτη του νίκη μετά από αυτή στο Βέλγιο το 2014, τη στιγμή που ο Μαξ Φερστάπεν έκανε το πρώτο 1-2 για τη Red Bull, ύστερα από αυτό που είχαν κάνει οι Σεμπάστιαν Φέτελ και Μαρκ Γουέμπερ στη Βραζιλία στις 24 Νοεμβρίου 2013.

Από εκεί και πέρα, το νικηφόρο σερί της Mercedes σταμάτησε στις 10 και δεν κατάφερε να πιάσει το ρεκόρ όλων των εποχών, που ανήκει στη McLaren από το 1988. Από τη μεριά του, ο Τζένσον Μπάτον έφτασε τις 300 εκκινήσεις σε 302 συμμετοχές σε Γκραν Πρι και έγινε ο τρίτος πιλότος στην ιστορία που φτάνει αυτόν τον αριθμό.

Αναλυτικά τα στατιστικά της Μαλαισίας

Νίκη ο Ντάνιελ Ρικιάρντο, δεύτερη θέση ο Μαξ Φερστάπεν και η Red Bull έκανε για πρώτη φορά το 1-2, μετά τη Βραζιλία το 2013, που ήταν ο τελευταίος αγώνας στην εποχή των V8 κινητήρων. Τότε ο Σεμπάστιαν Φέτελ κέρδισε τον αγώνα, με τον Μαρκ Γουέμπερ να έρχεται δεύτερος, ενώ το εν λόγω δίδυμο είχε κάνει και τότε στη Σεπάνγκ το 1-2.

Πρώτη νίκη στη σεζόν για τον Ντάνιελ Ρικιάρντο και μετά από αυτή στο Βέλγιο το 2014, ενώ έφτασε τις 4 στην καριέρα του. Ωστόσο, το αξιοσημείωτο είναι ότι όλες έχουν έρθει, με τον Αυστραλό να εκκινεί από την τέταρτη θέση και πίσω κάθε φορά.

Συνάμα έγινε ο τέταρτος διαφορετικός νικητής στη σεζόν και είναι η πρώτη φορά που έχουμε δει τόσους πολλούς από το 2014, όταν η Formula1 μπήκε στην εποχή των V6 τούρμπο κινητήρων. Οι άλλοι τρεις είναι οι Νίκο Ρόσμπεργκ (8), Λιούις Χάμιλτον (6) και Μαξ Φερστάπεν (1).

Επίσης, η Red Bull έγινε μόλις η δεύτερη ομάδα, μετά τη Mercedes, που έκανε το 1-2 σε αυτή τη νέα εποχή.

Επανερχόμαστε στον Ρικιάρντο, που έχει οδηγήσει την κούρσα για έναν γύρο παραπάνω απ' ό,τι είχε πράξει το 2014, όταν πανηγύρισε 3 νίκες, ενώ είναι ο μοναδικός πιλότος στο γκριντ που έχει τερματίσει κάθε αγώνα εντός του 2016.

Αυτή ήταν η δεύτερη νίκη της Red Bull στη σεζόν (η πρώτη ήταν με τον Μαξ Φερστάπεν στην Ισπανία) για να βάλει τέλος στο νικηφόρο σερί της Mercedes, που σταμάτησε στις 10, κάτι που σημαίνει ότι η McLaren εξακολουθεί να κατέχει το ρεκόρ όλων των εποχών στις σερί νίκες με 11 από το 1988.

Για δεύτερη φορά στη σεζόν τερμάτισε δεύτερος ο Φερστάπεν, τη στιγμή που ήταν η πέμπτη του παρουσία στο βάθρο μέσα στο 2016.

Τέταρτο σερί πόντιουμ για τον Νίκο Ρόσμπεργκ και 11ο για τη Mercedes, όμως τα «ασημί βέλη» έχασαν την ευκαιρία να εξασφαλίσουν και μαθηματικά τον τίτλο στους κατασκευαστές στη Σεπάνγκ. Το 1-2 της Red Bull έφερε 43 πόντους, με τους Γερμανούς να παίρνουν μόνο 15 από την τρίτη θέση του Ρόσμπεργκ.

Στη βαθμολογία των οδηγών ο Ρόσμπεργκ πήρε προβάδισμα 23 βαθμών από τον Χάμιλτον. Την τελευταία φορά που είδαμε μεγάλη διαφορά κατά τη διάρκεια της φετινής σεζόν ο Βρετανός κατάφερε να ανατρέψει την κατάσταση σε τρεις αγώνες, ενώ τώρα απομένουν πέντε.

Αυτή ήταν η 100ή εκκίνηση του Χάμιλτον από την πρώτη σειρά, όμως η εγκατάλειψή του, που ήταν η δεύτερη στη σεζόν (προηγήθηκε αυτή στην Ισπανία), τον άφησε στις 99 παρουσίες σε πόντιουμ.

Τους έξι τερματισμούς στους βαθμούς στη σεζόν έφτασε ο Φερνάντο Αλόνσο, που μετράει τέσσερις στην έβδομη θέση στους έξι τελευταίους αγώνες, τη στιγμή που για δεύτερη φορά εκκίνησε 22ος και είδε την καρό σημαία παίρνοντας πόντους (η πρώτη ήταν στο Βέλγιο).

Τις 300 εκκινήσεις έφτασε ο Τζένσον Μπάτον στην καριέρα του και έγινε μόλις ο τρίτος πιλότος στην ιστορία που το έπραξε αυτό. Ο Βρετανός ήρθε ένατος και για πρώτη φορά μετά το Μονακό η McLaren είχε αμφότερα τα μονοθέσιά της στη δεκάδα.

Στον 16ο αγώνα της καριέρας του ο Τζόλιον Πάλμερ κατάφερε να πάρει τον πρώτο του βαθμό στη Formula1, καθώς ήρθε δέκατος με τη Renault στη Μαλαισία. Ο πιλότος της γαλλικής ομάδας έκανε φέτος το ντεμπούτο του στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Βίοι αντίθετοι για τη Haas, η οποία είδε για πρώτη φορά στη σεζόν αμφότερα τα μονοθέσιά της να εγκαταλείπουν. Ο Ρομάν Γκροζάν αντιμετώπισε μηχανικό πρόβλημα, ενώ ο Εστεμπάν Γκουτιέρεζ είχε τον τροχό που... πήγε βόλτα.