Η κυριαρχία της Ferrari και το ρεκόρ του Μπάτον

Η Ferrari είναι κυρίαρχη στη Μαλαισία με 7 νίκες, τη στιγμή που ο Τζένσον Μπάτον αναμένεται να γίνει ο τρίτος πιλότος στην ιστορία της Formula1 που φτάνει τις 300 εκκινήσεις.

Στη Μαλαισία και στη Σεπάνγκ θα συνεχιστεί η δράση της Formula1 το προσεχές Σαββατοκύριακο. Το Γκραν Πρι διεξάγεται εκεί κάθε χρόνο από το 1999 και πρώτος νικητής εκεί ήταν ο Έντι Ιρβάιν, ενώ είναι αξιοσημείωτο ότι έχουμε 9 διαφορετικούς νικητές.

Βέβαια, κυρίαρχη είναι η Ferrari με 7 νίκες, ενώ ο Τζένσον Μπάτον αναμένεται να γίνει ο τρίτος πιλότος στην ιστορία του σπορ, ο οποίος φτάνει τις 300 εκκινήσεις σε αυτό. Από εκεί και πέρα, άξιο αναφοράς είναι και το ότι ο Άλεξ Γιουνγκ είναι ο μοναδικός Μαλαισιανός που έχει τρέξει σε... εντός έδρας Γκραν Πρι.

Αναλυτικά τα στατιστικά της Μαλαισίας

Στα 17 Γκραν Πρι που έχουν διεξαχθεί στη Σεπάνγκ έχουμε 9 διαφορετικούς νικητές. Ο Έντι Ιρβάιν με Ferrari ήταν ο πρώτος νικητής, ενώ η τελευταία νίκη εκεί ήταν πέρυσι ξανά από τη Scuderia με τον Σεμπάστιαν Φέτελ, ο οποίος έφτασε τις τέσσερις νίκες επί μαλαισιανού εδάφους.

Ο Φερνάντο Αλόνσο κέρδισε τον αγώνα το 2012 έχοντας εκκινήσει από την όγδοη θέση, που είναι η χαμηλότερη που έχει εκκινήσει ο νικητής στη Σεπάνγκ.

Το ρεκόρ γύρων, κατά τους οποίους έχει οδηγήσει την κούρσα στη Σεπάνγκ κατέχει ο Σεμπάστιαν Φέτελ με 175, με τον Φερνάντο Αλόνσο να ακολουθεί με 169.

Τις 300 εκκινήσεις θα συμπληρώσει ο Τζένσον Μπάτον, εφόσον δεν αντιμετωπίσει κάποιοι πιλότοι και θα γίνει μόλις ο τρίτος πιλότος στην ιστορία της Formula1 που θα φτάσει αυτόν τον αριθμό.

Ο καλύτερος μέσος όρος ταχύτητας σε γύρο για την pole position στη Σεπάνγκ ανήκει στον Μίκαελ Σουμάχερ από το 2004 με 214,397 χλμ./ώρα. Ο Γερμανός έχει εκκινήσει πέντε φορές από την πρώτη θέση εκεί, ρεκόρ που δεν έχει καταρρίψει κανένας, με τον Λιούις Χάμιλτον να ακολουθεί με 3.

Μόνο ένας πιλότος από τη Μαλαισία έχει τρέξει στο Γκραν Πρι της χώρας του. Ήταν ο Άλεξ Γιουνγκ το 2002 με τη Minardi, ο οποίος κατετάγη 22ος, βρέθηκε 14ος, αλλά εγκατέλειψε λόγω προβλήματος με το κιβώτιο ταχυτήτων. Το 2010 συμμετείχε και ο Φαϊρούζ Φάουζι, αλλά μόνο στην πρώτη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών και όχι σε ολόκληρο το Γκραν Πρι.

Στη Σεπάνγκ το 2003 ήρθε η πρώτη νίκη του Κίμι Ραϊκόνεν στη Formula1 και ήταν με διαφορά 39.286 δευτερολέπτων από τον Ρούμπενς Μπαρικέλο, που ήταν ο μοναδικός που ήταν εντός του ενός λεπτού από τον Φινλανδό, ο οποίος έριξε έναν γύρο σε όλους από την τέταρτη θέση και πίσω. Αυτή ήταν και η μοναδική φορά επί μαλαισιανού εδάφους που κάποιος οδηγός... έσπασε το ρόδι στην καριέρα του.

Το 2012 ο Σέρχιο Πέρεζ έχασε την ευκαιρία για την παρθενική του νίκη στη Formula1, με τον Φερνάντο Αλόνσο να είναι μπροστά του για 2.263 δεύτερα, που είναι η μικρότερη διαφορά νίκης στη Σεπάνγκ.

Μόνο δύο φορές στο παρελθόν έχουν διεξαχθεί αγώνες στη Μαλαισία τον μήνα Οκτώβριο, το 1999 και το 2000. Τα τελευταία χρόνια γινόταν μετά την πρεμιέρα της Αυστραλίας στα τέλη Μαρτίου.

Ο αγώνας του 2009 διεκόπη οριστικά στον 31ο γύρο λόγω της δυνατής βροχής και για πέμπτη φορά στην ιστορία της F1 μοιράστηκαν οι μισοί βαθμοί.

Ο Μαξ Φερστάπεν έγινε πέρυσι στη Σεπάνγκ ο νεότερος σε ηλικία πιλότος που τερμάτισε στους βαθμούς, καθώς ήταν 17 ετών, 5 μηνών και 27 ημερών, όταν τερμάτισε έβδομος με την Toro Rosso.

Τέσσερις πιλότοι μοιράζονται το ρεκόρ των πόντιουμ στη Μαλαισία, με τους Μίκαελ Σουμάχερ, Φερνάντο Αλόνσο, Σεμπάστιαν Φέτελ και Λιούις Χάμιλτον να μετρούν από 5.

Κυρίαρχος είναι η Ferrari στη Σεπάνγκ με 7 νίκες. Τελευταία ήταν πέρυσι με τον Σεμπάστιαν Φέτελ, ενώ ακολουθεί η Red Bull με 3.

Στους 11 φτάνει ο αριθμός των πιλότων που έχουν κάνει τουλάχιστον μία φορά ταχύτερο γύρο στη Σεπάνγκ. Την κορυφή μοιράζονται οι Μίκα Χάκινεν, Μίκαελ Σουμάχερ, Χουάν Πάμπλο Μοντόγια, Μαρκ Γουέμπερ, Κίμι Ραϊκόνεν και Λιούις Χάμιλτον, που έχουν από 2, ενώ για τον Τζένσον Μπάτον ήταν ο πρώτος της καριέρας του το 2009.

Η μέγιστη ταχύτητα που έχει σημειωθεί εκεί είναι 327 χλμ./ώρα και έγινε πέρυσι από τον Βαλτέρι Μπότας με τη Williams.