Πόσα ηλεκτρικά BMW i έχουν πουληθεί στην Ελλάδα

Γιώργος Βαρίνος
Πόσα ηλεκτρικά BMW i έχουν πουληθεί στην Ελλάδα
Η BMW παρουσίασε στην Ελλάδα το νέο μοντέλο i3, με την αυξημένη κατά 50% αυτονομία και με νέα τιμή ελάχιστα μεγαλύτερη κατά 1.200€ από το προηγούμενο μοντέλο.

Από την ημέρα που δημιουργήθηκε το τμήμα i στην BMW, οι Βαυαροί το αντιμετωπίζουν ως μια νέα μάρκα, όπως δηλαδή αντιμετωπίζουν την οντότητα της μάρκας ΜΙΝΙ. Ωστόσο τα σήματα BMW που βρίσκονται στα καπώ των ηλεκτρικών ή υβριδικών plug-in αυτοκινήτων δεν αφήνουν καμμιά αμφιβολία για το αν πρόκειται για μια νέα μάρκα. Είναι αναμφίβολα μοντέλα της BMW. Σύμφωνα με τα στοιχεία που μας παρέθεσε ο επικεφαλής του κλάδου i στην Ελλάδα Αντώνης Αδάναλης, από την εμπορική εμφάνιση της «μάρκας» στην Ελλάδα μέχρι σήμερα έχουν πουληθεί συνολικά 108 αυτοκίνητα με το λογότυπο «i». Από αυτά 95 αφορούν πωλήσεις του δημοφιλούς i3 και 13 αφορούν το εξωτικό υβριδικό υπεραυτοκίνητο i8. Αν και τα νούμερα δεν εντυπωσιάζουν, αποτελούν μια εξαιρετική εμπορική επίδοση αν υπολογίσουμε πως το προηγούμενο i3 κόστιζε περίπου 36.000€ και το i8 ξέφευγε στην στρατόσφαιρα των 185.000€. Αν το ηλεκτρικό BMW είναι ένα ενδιαφέρον αυτοκίνητο τόσο από σχεδιαστική αλλά και τεχνολογική άποψη, παραμένει εμπορικά περιορισμένο λόγω της ενοχλητικά υψηλής τιμής σε σχέση με την μέχρι τώρα περιορισμένη αυτονομία του. Βεβαίως η BMW το γνώριζε αυτό, κι αν στο πρώτο (την τιμή) δεν μπορούσε να κάνει πολλά πράγματα, στο δεύτερο (την περιρισμένη αυτονομία) ξεπέρασε κάθε προσδοκία.

Μέχρι σήμερα η έκδοση BMW i3 με την μπαταρία των 60 Ah διέθετε πραγματική αυτονομία που δεν ξεπερνούσε σε φυσιολογικές συνθήκες οδήγησης τα 125 χλμ. και γι αυτό, οι περισσότερες πωλήσεις ήρθαν από το μοντέλο i3 REx το οποίο διέθετε και έναν μικρό βενζινοκινητήρα με μόλις 9 λίτρα τεπόζιτο, ο οποίος όμως λειτουργούσε ως γεννήτρια και συνεχώς φόρτιζε τις μπαταρίες εν κινήσει. Το REx κατάφερνε έτσι να έχει μια λογική αυτονομία 350-400 χλμ. και την δυνατότητα με γεμίσματα βενζίνης του λιλιπούτιου μοτέρ των 650 κ.εκ. (από το scooter της εταιρείας) να μην χρειάζεται κάθε μέρα φόρτιση.

Ουσιαστικά το αυτοκίνητο είναι ακριβώς το ίδιο εκτός από το γεγονός πως έρχεται πλέον εφοδιασμένο με τις νέες μπαταρίες 94 Ah που τις κατασκευάζει η Samsung. Οι διαστάσεις της μπαταρίας παραμένουν αμετάβλητες και προσφέρουν πάνω από 50% αύξηση αυτονομίας (κατά τον κύκλο NEDC) που ισοδυναμεί με 300 χιλιόμετρα έναντι 190 του προηγούμενου μοντέλου με τα 60 Ah. Οι άνθρωποι της BMW είναι απόλυτα σίγουροι πως με τις νέες μπαταρίες το αυτοκίνητο πετυχαίνει μια αυτονομία 200 χιλιομέτρων κάτω από οποιεδήποτε συνθήκες (εκτός το τέρμα γκάζι στον αυτοκινητόδρομο που δίνει αυτονομία 150 χιλιομέτρων) με μία πλήρη φόρτιση της μπαταρίας. Οι τιμές επιδόσεων του υβριδικού σύγχρονου ηλεκτροκινητήρα των 125 kW/170 hp παραμένουν σχεδόν ίδιες. Ο ηλεκτροκινητήρας επιταχύνει το BMW i3 από στάση στα 100 km/h σε 7,3 δεύτερα. Με τέτοια επιτάχυνση το BMW i3 είναι το πιο σπορ αλλά και το πιο αποδοτικό όχημα στην κατηγορία του με ηλεκτρική κατανάλωση 12,6 kWh/100 km (NEDC). Το BMW i3 με μπαταρία 60 Ah που κυκλοφορεί εδώ και δύο χρόνια περιέργως θα παραμένει στη γκάμα ενώ η έκδοση με Range Extender θα εξακολουθεί να διατίθεται και στις δύο εκδόσεις μπαταρίας. Με το λανσάρισμα του BMW i3 (94 Ah), η BMW i προσφέρει επίσης νέους και ισχυρότερους σταθμούς φόρτισης για χρήση σε γκαράζ σπιτιών καθώς και νέες επιλογές εξοπλισμού. Επιπλέον, οι πελάτες μπορούν να αντικαταστήσουν τη μπαταρία 1ης γενιάς με τη νέα μπαταρία, στο πλαίσιο ειδικού προγράμματος μετασκευής – κάτι εφικτό χάρη στην ευέλικτη σχεδίαση του BMW i3.

Με κατανάλωση μόλις 12,6 kWh/100 km (NEDC), είναι το πιο αποδοτικό αυτοκίνητο με το χαμηλότερο κόστος ηλεκτρικής κατανάλωσης 3,15 EUR/100 km, ή ακόμα χαμηλότερο. Ωστόσο, μία χωρητικότητα μπαταρίας υψηλότερη κατά 50% θα μπορούσε να σημαίνει και μεγαλύτερους χρόνους φόρτισης – εάν η τεχνολογία φόρτισης δεν είχε προσαρμοστεί στις νέες απαιτήσεις.

Αναλυτικά δείτε τους χρόνους φόρτισης στον παρακάτω πίνακα.

Για να ανταποκριθεί στην αυξημένη χωρητικότητα της μπαταρίας κατά τη φόρτιση με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC), εξελίχθηκε νέο σύστημα ταχείας φόρτισης AC. Με τη νέα μπαταρία 94 Ah, η ισχύς της πολυφασικής AC φόρτισης φτάνει τα 11 kW, εναρμονισμένη με τα πρότυπα που χρησιμοποιούνται ευρέως στη δημόσια υποδομή φόρτισης. Tέλος οι τιμές διαμορφώνονται ως εξής

Περισσότερες λεπτομέρειες μόλις το πάρουμε για δοκιμή.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!