Πρωταθλητής αυτονομίας το Opel Ampera-e

Πέτρος Πιτσίνης
Πρωταθλητής αυτονομίας το Opel Ampera-e
Με περισσότερα από 400 χιλιόμετρα ανά φόρτιση, το ηλεκτρικό μοντέλο που ετοιμάζει η Opel εκτός από πολύ οικονομικό, θα είναι και ιδιαίτερα χρηστικό!

Το Opel Ampera-e τελικά θα εξαλείψει το μεγαλύτερο, κατά γενική ομολογία, μειονέκτημα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου – το άγχος της αυτονομίας. Σύμφωνα με το Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης NEDC (New European Driving Cycle – το ισχύον πρότυπο για συγκρίσεις αυτονομίας μεταξύ διαφορετικών οχημάτων) το νέο ηλεκτρικό μοντέλο της Opel μπορεί να ξεπεράσει, και με διαφορά, τον περιορισμό των 400 χιλιομέτρων πριν χρειαστεί επαναφόρτιση (αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία βάσει του NEDC).

Αυτό κάνει το νέο, ηλεκτρικό συμπαγές μοντέλο της Opel μακράν το καλύτερο στην κατηγορία του. Με τουλάχιστον 25% περισσότερη αυτονομία από τον πλησιέστερο ανταγωνιστή του, το Opel Ampera-e φέρνει την επανάσταση στο χώρο της ηλεκτρικής μετακίνησης. Εύλογα, η μέγιστη αυτονομία σε πραγματικές συνθήκες χρήσης, έχει μία απόκλιση από τις τιμές NEDC. Στην πράξη, παράγοντες όπως τα χαρακτηριστικά του δρόμου, οι καιρικές συνθήκες, το οδηγικό στυλ ή το πρόσθετο φορτίο επηρεάζουν την αυτονομία.

Ωστόσο, το ηλεκτρικό της Opel μπορεί άνετα να διανύσει πάνω από 300 χλμ ακόμα και σε καθημερινές συνθήκες πιο απαιτητικές από το μέσο όρο. Το νέο μοντέλο των Γερμανών θα γιορτάσει την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού (Ημέρες Κοινού: 1 – 16 Οκτωβρίου). Βέβαια, το Ampera-e με μήκος 4,17 μέτρα δεν εντυπωσιάζει μόνο με την εξαιρετική του αυτονομία. Προσφέρει επίσης άνετους χώρους για πέντε άτομα και χώρο αποσκευών 381 λίτρων, υπερέχοντας από το μέσο όρο μοντέλων εφάμιλλου μήκους. Η ευρυχωρία επιτυγχάνεται με την έξυπνη ενσωμάτωση δέκα μονάδων μπαταριών. Ολόκληρο το πακέτο τοποθετείται στο κάτω τμήμα του αμαξώματος και είναι προσαρμοσμένο στο σχήμα του οχήματος, ώστε να γίνεται πλήρης εκμετάλλευση του διαθέσιμου χώρου.

Η μπαταρία με 288 κυψέλες ιόντων λιθίου και χωρητικότητα 60 kWh εξελίχθηκε σε συνεργασία με τη LG Chem. Ο ηλεκτροκινητήρας που εφοδιάζει το ηλεκτροκίνητο Opel αποδίδει 204 ίππους και προσφέρει αξιοσημείωτες επιδόσεις. Χάρη στην απουσία ενός κιβωτίου ταχυτήτων, η υψηλή τιμή ροπής που εξασφαλίζουν τα ηλεκτρικά μοτέρ είναι άμεσα διαθέσιμη και αυτό έχει ως αποτέλεσμα την επιτάχυνση του αυτοκινήτου από στάση έως και τα πρώτα 50 χλμ./ώρα σε μόλις 3,2 δευτερόλεπτα, πιο γρήγορα δηλαδή και από τα σπορ Corsa και Insignia OPC! Άλλο ένα ενδεικτικό της δύναμής του είναι η επιτάχυνση εν κινήσει, αφού ανεβαίνει από τα 80 χλμ./ώρα ως τα 120 χλμ./ώρα (ταχύτητες προσπέρασης σε επαρχιακή οδό) σε 4,5 δευτερόλεπτα!

Από την άλλη, η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ώρα για μεγαλύτερη αυτονομία. Οι μπαταρίες του αυτοκινήτου μπορούν να φορτίζονται και στο δρόμο, με τον οδηγό να μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε κάποια προγράμματα με διαφορετικές λειτουργίες. Αν για παράδειγμα το πεντάλ του γκαζιού δεν πατιέται στο "Drive", το Ampera-e περνά αυτόματα σε πρόγραμμα ρολαρίσματος όπου ανακτά ηλεκτρική ενέργεια από τον ηλεκτροκινητήρα που λειτουργεί και ως γεννήτρια. Το «φρένο» του ηλεκτροκινητήρα λειτουργεί πιο αποτελεσματικά όταν ο οδηγός επιλέξει “Low”, αυξάνοντας έτσι την ανάκτηση ενέργειας. Επιπλέον, ο οδηγός μπορεί να αλλάξει σε “Regen on Demand” για μέγιστη ανάκτηση ενέργειας μέσω ενός μοχλού στο πίσω τμήμα του τιμονιού.

Η ροπή πέδησης του ηλεκτροκινητήρα είναι τόσο υψηλή στα προγράμματα “Low/Regen on Demand” ώστε ο οδηγός δεν χρειάζεται να φρενάρει για να επιβραδύνει μέχρι το όχημα να σταματήσει τελείως, σε συνήθεις κυκλοφοριακές συνθήκες. Το Ampera-e μπορεί να ελέγχεται με ασφάλεια αποκλειστικά μέσω του γκαζιού (One Pedal Driving). Ασφαλώς, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης ο οδηγός θα χρειαστεί να πατήσει φρένο. Τα πρώτα μοντέλα προσομοίωσης δείχνουν ότι οι οδηγοί μπορούν να αυξήσουν την αυτονομία μέχρι πέντε τοις εκατό συγκριτικά με το “Drive” mode όταν εφαρμόζουν την τεχνική “One Pedal Driving” με αντίστοιχη πλήρη ανάκτηση ενέργειας στην κυκλοφορία της πόλης με συχνές στάσεις και εκκινήσεις.

Τέλος, το κομμάτι της συνδεσιμότητας αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο μιας βιώσιμης φιλοσοφίας μετακίνησης. Το Ampera-e εφοδιάζεται με την πιο πρόσφατη γενιά του συστήματος IntelliLink infotainment και το Opel OnStar – το βραβευμένο σύστημα προσωπικής συνδεσιμότητας και υποστήριξης προσφέρει ένα ισχυρό Wi-Fi hotspot για μέχρι επτά συσκευές (ανάλογα με την αγορά). Τα συστήματα IntelliLink είναι συμβατά με Apple CarPlay και Android Auto και φέρνουν τον κόσμο των smartphones στο Ampera-e, επιτρέποντας στους επιβάτες να έχουν πλήρη πρόσβαση στην αγαπημένη τους μουσική ή ακόμα και σε ταινίες.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!