To πιο άγριο λιοντάρι

Γιώργος Βαρίνος
To πιο άγριο λιοντάρι
Το Peugeot 308 GTi εντυπωσιάζει με τη διχρωμία του και τους 272 εκρηκτικούς ίππους του κινητήρα των 1,6 λίτρων, που αποτελεί μεγάλο ατού για το γαλλικό μοντέλο!

Το Peugeot 308 είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα αυτοκίνητα της κατηγορίας του, κάτι που ισχύει και για την γκάμα των εκδόσεών του. Με πλειάδα βενζινοκινητήρων αλλά και μοτέρ πετρελαίου, κάθε αγοραστής θα μπορέσει να βρει την κατάλληλη πρόταση για τον ίδιο, χωρίς να χρειαστεί να πραγματοποιήσει οδυνηρούς συμβιβασμούς!
Ωστόσο το 308 GTi αποτελεί από μόνο του μια ιδιαίτερη περίπτωση. Με ισχύ ικανή να... ντροπιάσει πολλά ακριβότερα αυτοκίνητα, απευθύνεται σε όσους ενδιαφέρονται για έναν ικανό «χιλιομετροφάγο», που καταπίνει σε χρόνους dt τις αποστάσεις, αλλά δεν υστερεί σε τομείς όπως η άνεση και η χρηστικότητα. Ουσιαστικά μιλάμε για το αντίπαλον δέος μοντέλων, όπως τα SEAT Leon Cupra, Volkswagen Golf GTi, Ford Focus ST κλπ), που έχουν μεγάλη πέραση στην ελληνική αγορά, καθότι νεανικά, με καυτές επιδόσεις και σε ακριβές, όχι όμως και εξωπραγματικές τιμές.
Οι Γάλλοι επέλεξαν για το καυτό GTi τους μία ήπια αισθητική προσέγγιση, χωρίς σχεδιαστικές ακρότητες και κιτς στοιχεία. Ακόμη και η –κατά πολλούς- αμφιλεγόμενη διχρωμία του αμαξώματος αποδείχθηκε στη διάρκεια του test drive μας σε πραγματικό μαγνήτη, ιδιαίτερα μεταξύ των νέων. Μάλιστα, το μαυροκόκκινο αμάξωμα άρεσε ιδιαίτερα ακόμη και σε κοπέλες, που δεν είχαν στενή σχέση με το αυτοκίνητο, όμως αντιμετώπιζαν το Peugeot 308 GTi με ενδιαφέρον και κολακευτικά σχόλια. Εκτός πάντως από τη διχρωμία, έχει να επιδείξει το πιο καυτό 308 της γκάμας και άλλες ιδιαιτερότητες, χάρη στις οποίες ξεχωρίζει από τα πιο ήρεμα (και ήμερα) αδελφάκια του. Έτσι διαθέτει μεγάλους αεραγωγούς στη μάσκα, ζάντες 19 ιντσών, κόκκινες δαγκάνες φρένων, διπλές εξατμίσεις και διαχύτη, αλλά και χαμηλωμένο αμάξωμα.
To εσωτερικό του Peugeot 308 είναι αρκούντως ευρύχωρο και άνετα θα ταξιδέψουν τέσσερις ενήλικες, ενώ ο χώρος αποσκευών των 420 λίτρων είναι άνω του μέσου όρου της κατηγορίας και θα ικανοποιήσει απόλυτα. Το μικρό τιμόνι είναι δερμάτινο, όπως και ο επιλογέας, τα όργανα θρονιάζονται ψηλά και ο αριθμός των διακοπτών έχει περιοριστεί στους απολύτως απαραίτητους, ενώ προβλέπονται μεταξύ άλλων αλουμινένιες πενταλιέρες και κόκκινες ραφές στις επενδύσεις των καταπληκτικών καθισμάτων τύπου μπάκετ. Στροφόμετρο και ταχύμετρο πηγαίνουν ανάποδα στο ρεύμα, καθώς το πρώτο είναι αριστερόστροφο και το δεύτερο δεξιόστροφο. Αξια μνείας είναι η καταπληκτική ποιότητα των υλικών και το εξαιρετικά προσεγμένο φινίρισμα, που επιβεβαιώνουν τα άλματα φωτός που έχουν κάνει οι Γάλλοι στους συγκεκριμένους τομείς.
To σημείο…G ενός GTi ήταν, είναι και θα μείνει έτσι και στο μέλλον, ο κινητήρας του. Αν εκτιμήσουμε ότι από αυτόν εξαρτάται εν πολλοίς η καριέρα ενός τέτοιου μοντέλου, τότε το Peugeot 308 GTi δεν έχει κανένα λόγο για να νιώθει ανήσυχο. Αντίθετα, στην Ελλάδα διαθέτει και ένα πρόσθετο πλεονέκτημα, καθώς η ισχύς των 272 αλόγων του προέρχεται από έναν κινητήρα 1,6 και όχι δύο λίτρων, όπως συμβαίνει δηλαδή με σχεδόν όλους τους άμεσους ανταγωνιστές του. Πρόκειται για έναν υπερσύγχρονο τετρακύλινδρο turbo, που αποτελεί κατά την προσωπική μας άποψη ό,τι πιο κορυφαίο στην κατηγορία των 1,6 λίτρων και εντυπωσιάζει σε όλα τα επίπεδα. Το γαλλικό μοτέρ προσφέρει καυτές επιδόσεις, με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται μετά από μόλις 6,0’’ και τις ρεπρίζ του να σε καθηλώνουν στις πλάτες των καθισμάτων, όταν αποφασίσεις να πατήσεις βαριά το δεξιό πεντάλ (250 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα). Εννοείται, ότι σε αυτές τις περιπτώσεις εκτοξεύεται η κατανάλωση στα ουράνια, όμως με ένα λογικό στυλ περιορίζεται λίγο πάνω από τα 10 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ. Αν μάλιστα δείξεις αυτοσυγκράτηση Βουδιστή μοναχού, τότε θα επιβραβευθείς με μονοψήφιες μέσες καταναλώσεις. Σημαντική συμβολή στην εξαιρετική εικόνα του αυτοκινήτου έχει το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων, που συνδυάζεται περίφημα με το προαναφερόμενο μοτέρ και διακρίνεται για τη σαφήνεια και το εύκολο κούμπωμα των ταχυτήτων του. Εννοείται, ότι οι Γάλλοι δεν παραμέλησαν τους σκληροπυρηνικούς φίλους τους και εφοδίασαν το 308 GTi και με πρόγραμμα οδήγησης Sport, όπου κινητήρας και τιμόνι αποκρίνονται αμεσότερα στο γκάζι, ενώ και ο ήχος από τις εξατμίσεις γίνεται απολαυστικός.
Όταν βάλεις μπροστά το 308 GTi και διανύσεις τα πρώτα χιλιόμετρα, αμέσως καταλαβαίνεις ότι οι μηχανικοί της φίρμας αφιέρωσαν πολλές ώρες δουλειάς για να τιθασεύσουν την μεγάλη ισχύ του μοτέρ, χωρίς να ευνουχίσουν ωστόσο τον hardcore χαρακτήρα του. Το πέτυχαν; Ασφαλώς ναι, αν και ούτε ο Αϊνσταϊν δεν έχει καταφέρει να τετραγωνίσει μέχρι σήμερα τον κύκλο. Στη διάθεση του οδηγού βρίσκεται ένα πραγματικό GTi με καταπληκτικά περιθώρια πρόσφυσης και σφιχτές αναρτήσεις, που δεν τις λες και βελούδινες, όμως ανταποκρίνονται με αξιοπρέπεια στο σκέλος του φιλτραρίσματος των κραδασμών. Το γρηγορότερο Peugeot 308 δεν εμφανίζει μεγάλες κλίσεις, διορθώνεται πανεύκολα και το τιμόνι του σε προκαλεί να παίξεις μαζί του.
Τα φρένα στέκονται στο ύψος των περιστάσεων και είναι εξωπραγματικά δυνατά, χωρίς ίχνος κόπωσης ούτε και μετά από σκληρή χρήση.
Η ολοκληρωμένη προσωπικότητα του Peugeot 308 GTi επιβεβαιώνεται και στον αυτοκινητόδρομο, όπου παραμένει εξαιρετικά σταθερό και…ευάλωτο στις παγίδες των ραντάρ, καθώς το συγκεκριμένο μοντέλο αποτελεί πραγματικό πειρασμό. Ο αεροδυναμικός θόρυβος είναι από ελάχιστος έως ανύπαρκτος, με την ηχομόνωση να συμβάλλει τα μέγιστα στη διατήρηση της ησυχίας στο εσωτερικό. Θα ήταν παράλειψη να μην αναφέρουμε την άψογη λειτουργία των LED φωτιστικών σωμάτων, που κυριολεκτικά, κάνουν τη νύχτα... μέρα!
Συμπερασματικά, το Peugeot 308 GTi με τον τετρακύλινδρο τούρμπο κινητήρα των 1.6 λίτρων και τους 272 ίππους, έχει όλα τα προσόντα για να ανακατέψει την τράπουλα στην κατηγορία του. Όποιος χρειάζεται ένα αυτοκίνητο με εκρηκτικό ταμπεραμέντο, αποδεκτή άνεση οδήγησης, καλό επίπεδο χώρων, ποιοτικό φινίρισμα και σχετικά διακριτική παρουσία (αν εξαιρέσουμε την εξωτερική διχρωμία του), τότε θα το βάλει σίγουρα ψηλά στην ατζέντα των επιλογών του!
Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να επενδύσει ωστόσο 38.400 ευρώ, που κρίνονται δυστυχώς απαγορευτικά για τη μεγάλη μερίδα του ελληνικού αγοραστικού κοινού, αν και η συγκεκριμένη έκδοση περιλαμβάνει απλά τα πάντα.

Διαβάστε εδώ την δοκιμή, με περισσότερες φωτογραφίες και video.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!